سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مبانی نظری،پیشینه پژوهش ،تعریف، انواع و نظریه های پیشرفت تحصیلی (فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد)

اختصاصی از سورنا فایل مبانی نظری،پیشینه پژوهش ،تعریف، انواع و نظریه های پیشرفت تحصیلی (فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مبانی نظری،پیشینه پژوهش ،تعریف، انواع و نظریه های پیشرفت تحصیلی (فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد)


مبانی نظری،پیشینه پژوهش ،تعریف، انواع و نظریه های پیشرفت تحصیلی (فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد)

تعاریف پیشرفت تحصیلی

معیارهای پیشرفت تحصیلی

عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی

انگیزه و اثر آن بر پیشرفت تحصیلی

خانواده و پیشرفت تحصیلی

منابع دارد

به صورت ورود

-20 تعاریف پیشرفت تحصیلی 

پیشرفت تحصیلی به عنوان یکی از شاخص های پیشرفت در نظام آموزش و پرورش مفهوم انجام تکا لیف و موفقیت دانش آموزان در گذراندن دروس یک پایه تحصیلی مشخص یا موفقیت دانش آموزان در امر یادگیری مطلب درسی است. وجه اختلاف آن افت تحصیلی است که یکی از معضلات نظام آموزش می باشد.که به شیوه های گوناگون ، از جمله عدم موفقیت دانش آموزان در دستیابی به اهداف مقاطع تحصیلی مربوطه ،مردودی و تکرار پایه های تحصیلی به ترک تحصیل زود رس و بیکاری و بلاتکلیفی خود را نشان می دهد (پور شافعی ،1370).

ابراهیم زاده، (1388؛ به نقل از پالسون[1] 1994) می گوید «پیشرفت تحصیلی به جلوه ای از جایگاه تحصیلی دانش آموزان اشاره دارد که این جلوه، بیانگر نمره ای برای یک دوره، میانگین نمرات در دوره ای که مربوط به یک موضوع یا میانگین نمرات دوره های مختلف می باشد. برای پیشرفت تحصیلی می توان ملاک های گوناگونی در نظر گرفت که مشهورترین آن میانگین نمرات کلاس می باشد».

دودانگه (1376) پیشرفت تحصیلی را موفقیت دانش آموزان در یک یا چند موضوع درس معرفی می کند. چنین موفقیت های توسط آزمون های میزان شده تحصیلی، اندازه گیری می شود.

همچنین این مفهوم بر پیشرفت در کلاس درس آن طور که در کار مدرسه ارزیابی بشود دلالت دارد.

اتکینسون[2] و همکاران (1989؛ به نقل از براهنی 1381) می گوید که پیشرفت تحصیلی، توانایی آموخته شده یا اکتسابی مانند پیشرفت حاصل در درس به صورت مثال علوم می باشد.

ابراهیم زاده(1388؛ به نقل از شعاری نژاد 1375) پیشرفت تحصیلی را معلومات یا مهارت های اکتسابی عمومی یا حضوری در موضوعات درسی که معمولا به وسیله آزمایش ها یا نشانه هایی و یا هر دو تعریف می کنند، اندازه گیری می شود.

ابراهیم زاده، (1388) نیل به اهداف آموزشی را معمولا با اصطلاح پیشرفت تحصیلی بیان می کند که اصطلاح مناسبی به نظر می رسد چرا که معیار پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ،نمراتی است که آنها از آزمون های معلم ساخته اخذ می کنند.


1- Palson

1- Atkinson


دانلود با لینک مستقیم


مبانی نظری،پیشینه پژوهش ،تعریف، انواع و نظریه های پیشرفت تحصیلی (فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد)
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد