سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق کامل درمورد نکته های پندآموز از امامان معصوم

اختصاصی از سورنا فایل دانلود تحقیق کامل درمورد نکته های پندآموز از امامان معصوم دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق کامل درمورد نکته های پندآموز از امامان معصوم


دانلود تحقیق کامل درمورد نکته های پندآموز از امامان معصوم

 

 

 

 

 

 

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه :38

 

بخشی از متن مقاله

حضرت عبد الله حسین ( ع ) قدرت بر کائنات و زمین و زمان دارد اما چقدر تسلیم است ولی ما مظلومیت را یادمان می رود یعنی اینکه باید مطیع بود موقعی که فرمانی به شما می رسد. به حضرت مولا اگر فرمان می رسید نسل معاویه را از جا می کند اما فرمان نرسید. تسلیم شد که خودش را و اولادش را و کلیه اصحابش را شهید کنند و خم به ابرویشان نیاورند.

سالک اراده ندارد « آنچه فرمان از او رسد هستم » حضرت ابوالفضل آی را آورد بالا و بلافاصله آب را ریخت گفت دستی که بی اجازه مولا آب را بگیرد باید بیفتد ادب نبود تا من آب بخورم لذا دست باید قطع شود فرمود آب بیاور نفرمود آب بخور پس من ادب را در برابر اما به جا نیاوردم.

اگر ما سیره پیغمبران را مطالعه کنیم که چرا فشارها را متحمل شده اند می فهمیم برای اینکه جسم زیبایی را از خدا اجاره کرده اند،‌و خدا این جسم زیبا را به آنها ارزانی دشاته و این عظمت را از خودش در آن دمیده تا بر ما ارائه بدهند تا احکام خود را توسط روح بزرگ پیغمبر اکرم (ص) یا پیامبران سلف به ما ارائه دهد هر کس در یک بعد از حرکت خودش؛ بعد پیامبران با یکدیگر فرق داشته است پیامبران بنی اسرائیل از شریعت موسی (ع) استفاده کرده اند تا عیسی (ع) آمد شریعت موسی را کامل کند،‌از آنجا درس طریقتی آورد اخلاق آورد یک عده ای رفتند دیرنشین شدند… یعنی می بینیم پیغمبر ما احکام خدا را جاری می کرد و به ولایت عمل می کرد چون با علی (ع) در ارتباط است،‌چون خودش هم دارای ولایت بود.

ما هم توبه می کنیم پیغمبر ما از خدا، چقدر امتیاز گرفته است.

و لسوف یعطیک ربک فترضی

چقدر راه سلوک را به ما یاد داده چقدر اینها تنشان را سپر کرده اند! تا تن پاره پاره ارائه بدهند به خدا چون خونبهایش خودش می شود من عشقنی عشقته و من عشقته و من قتلته فانادیته می شود ثارالله

اما نگاه می کنیم پیغمبر اکرم (ص) بر تمام پیرغمبارن بنی اسرائیل رجحان دارد، بر تمام پیغمبران بنی اسرائیل رجحان دارد بر تمام پیغمبران آقاست پس ای سید رسولان و ای کاملتری انسان!

اینجا دستهایش را حلقه می زند در سوره یس ای سید رسولان و ای کاملترین انسان اینجا دستهایش را حلقه می زند و سوی یس ، ای سید رسولان و ای کاملترین انسان، ای سید رسولان در شرع همه رسولان تو تسلط داری شرع را و ای کاملترین انسان یعنی طریقت ما کامل شده در این راه ،‌کامل هستی و مکمل این برای هر کسی نیامده است.

ما نیامیدم برای خودمان زندگی کنیم ما آمدیم بگوییم که انسان در اخلاق آفریده شده و خدا به پیامیرش درود می فرستد:‌ان الله و ملائکته یصلون علی النبی برای اینکه اخلاق عظیم داشت:‌انک لعلی خلق عظیم ولایت آدم (ع) چون گم شد سکوت کرد. ولایت راگم کرد. ولایت را گم کرد آمد ترسید توبه کرد استغفار کرد برگشت ان اسما الهی را کبه باید به او می داند به او دادند. بلافاصله پشتش شریعت نوح آمد. بلافاصله شریعت ابراهیم (ع) بعد موسی (ع) آمد بعد عیسی (ع) که کامل شدن دین یهود بود آمد تا تورات را کامل کند آمدند تحریک کردند هم در تورات هم در انجیل خیلی تحریف شده است. خودشان بنشینند کلاه خودشان را قاضی کنند ببینند چقدر در انجیل و تورات تحریف شده است. تورات و انجیل را بخوانید نقاط ضعف را می فهمید که در آن دست برده شده. اماقرآن دست نخورده همان طور مانده.

انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون

ان شاء الله تا قیامت همه به قرآن عمل می کنند جمالیت علیی، جلدلیت یحیی همه کارها محمدی است.

می شود این جسم را بخریم برای همیشه، اطلابهایش را پرداخت کنیم و نگهش داریم مثل ادریس جسم را می توانیم با جسم عوض کنیم مثل عیسی (ع) مگر نرفت؟ ولی آنها خریدند.

آنقدر اذیتشان کردند که با جسم یعنی نور وجودیش ربوده شد.

به خودشنامی تظاهر نکنید همیشه مستور و خموش باش.

شیعه عاشق خوبی ها است. ما گرفتار چهارچوب هستیم، پشت چهارچوب هم عالمی هست. وقتی انسان در شهود رفت، خدا خودش را خواهد شناساند.

حضرت ابراهیم

مادر طریقت، باید از حضرت ابراهیم یاد بگیریم که چون ستاره، ماه و خورشید می‌بیند که غروب می کنند می گویند انی لا احب الافلین. اینها رب من نیست.

از صورت گل بگذرید و به سیرت آن برسید.

ابراهیم پس از ابتلائات مختلف به مقام امامت و ولایت برگزیده شد و پس از آن شروع به حرکت درکشتی ولایت کرد.

آیه: و اذا بتلی ابراهیم ربه بکلمات فاتمهن قال انی جاعلک للناس اماما.

وقتی حضرت ابراهیم در مقام امتحان قرار می گیرد، امتحان «ابرار» را می دهد جایی که به فرزندش می گوید خواب دیدم که ترا قربانی می کنم یا بنی انی اری فی المنام انی اذبحک خواب او خواب ابرار است وقتی اسماعیل را ذبح کند و تله للجبین دیگر از اینجا جزء مقربین می شود.

در داستان سوزاندن حضرت ابراهیم در آتش به دستور نمرود که بعداً‌به امر یا نارکونی برداً و سلاماً تبدیل به گلستان شد. تمام نیروها به او پیشنهاد کمک می ‌دهند نیروهای طبیعت که همان چهار عنصر آب، خاک، باد و آتش هستند قدرت براین نیروهاست و اینجا قبول نمی کند که نیروها را داشته باشد این هم یک امتحان دیگر است که برایش پیش می آید چون می خواهد نیروی اصلی ولایت را بدست آورد.

اینجا دیگر جزء «اوتاد» می شود که مثل میخ محکم و پایدار است. لذا وقتی جبرئیل نزد او می آید تا نجاتش دهد در جوابش می گوید او خود به حال می داناتر است:

گفت با جبرئیل اندر سر                                    رب یسر کنان در امر عسر

در چنان حال با نهیب خلیل                   از سر اعتماد و حفظ وکیل

عصمت او دلیل من نه بس است؟                      علم از جبرئیل من نه بس است

(سنایی)

در اینجا صاحب قدرت ولایت می شود.

حضرت یونس

حضرت یونس صد در صد ایمان داشت که می فهمد. خدا می خواست به او بفهماند که چیزی هست که تو هم نمی فهمی، لذا خیلی پیغمبران را غافلگیر کرده است.

مثلاً جایی که خود سامری آمد و یک گوساله در برابر موسی درست کرد و گفت مگر نگفتی که از شجره چوب است و این گوساله هم صدا دارد.

حضرت یونس (ع) به خاطر اینکه مراعات قومش را نکرد گرفتار شد: فالتقمه الحوت و هوملیم

چنان غرقم به دریا همچو یونس                        چوبیخود گشته ام جستم به محراب

آیه: وذاالنون اذذهب مغاضبا فظن ان لن نقدر علیه فنادی فی الظلمات انلاالهانت سبحانک انی کنت من الظالمین فاستجبناله و نجیناه من الغم و کذالک ننجی المومنین انبیا/ 87-88

چو یوسف در دل ماهی             به ذکر رب سبحانی

در زمان حضرت یونس تعجب یونس تعجب کرد.

حضرت صالح

فقال لهم رسول… و ناقه ا… و سیقها فکذبوه فعقروها فدم علیهم ربهم بذنبهم فسویها

معجزات پیغمبران اکثراً از عالم بالا به پایین آورده شده و نزول کرده است مثل شتر صالح که از کهکشانهای لایتنهای نازل شده. آنها می دانند کجاست، ما در نفس خودمان گرفتار ماندیم گاهی چیزهایی به شما نازل می شود که از آن آگاهی ندارید. سینه را سوراخ کن و تجلی ده سینه ای را بی کینه کن تا او بدمد.

حضرت یوسف

در جریان حضرت یوسف (ع) زلیخا او را در هفت اتاق تو در تو برد و پس از این هفت وادی را طی کرد و امتحان آخرش که رسید این بود که معشوق، عاشق (زلیخا) را رسوا کرد و او را بعنوان متهم معرفی کرد لذا به امر زندان شد و چند سالی متحمل مجازات شد. تو چه حقی داشتی که او را الوبدهی. سالکان و اولیای خدا هم می فهمند منتها حرف نمی زنند و ستار هستند، طاقت می آوردند تا موضوع کشف شود. حقیقت در هر انسانی خودش کشف می شود منتها سالک می خواهد به راهی برود که راه سخت و باریک است و امتحانات زیادی در پیش دارد.

مثل خیلی از انبیاء دیگر نظیر حضرت ایوب و …

زدرد عشق و فراقش زدل برآرم آه                   چو حسن جادوی یوسف دل زلیخا را

حضرت موسی

در هر پیغمبری حکمی بوده است فرق می کند، حکمهای پیغمبران خیلی سخت بود شما اگر دنبال شرع موسی بوید می فهمید اصلش بیشتر از آن است که بتوانید عمل کنید. رفت دنبال ولایت، ماند! لذا شما شرع خودت را عمل کن.

موسی بایستی می رسید خدمت شعیب، چقدر فشار آمد! می بینیم.

یعنی که این هم اولاد اسماعیل؟! است، ولایت در اولاد اسماعیل شد، شریعت در اولاد اسحاق البته بعضی از پیامبران نبی اسراییل هم دارای ولایت بودند اما تشعریعی بوده و ولایت تکوینی نبوده است.

در اهل شریعت این نور پیدا می شود، این نظر شریعت است داخل خودت برو. اگر موسی به ولایت رسیده بود این سختی را از قومش برداشته بود و فشار هم بر آنها کمتر بود. موسی چون قتل انجام داده بود خدمت حضرت شعیب رفت و در راه به زحمت و فلاکت در صحرا افتاد تا آنجا که گفت: رب انی لما انزلت الی من خیر فقیر (قصص/ 24) بعد از آن به مدائن نزد شعیب رفت:

متن کامل را می توانید بعد از پرداخت آنلاین ، آنی دانلود نمائید، چون فقط تکه هایی از متن به صورت نمونه در این صفحه درج شده است.

/images/spilit.png

دانلود فایل 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق کامل درمورد نکته های پندآموز از امامان معصوم
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد