سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اسیب رسانی ماهواره ها

اختصاصی از سورنا فایل اسیب رسانی ماهواره ها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

اسیب رسانی ماهواره ها


 اسیب رسانی ماهواره ها

 

تعداد صفحات : 3 صفحه

بسمه تعالی آسیب رسانی ماهواره ها در چند بعد مطرح است ؟
بحث پیرامون شبکه های ماهواره ای خارج از کشور و آسیب های اجتماعی- فرهنگی آن برای جامعه وراهکارهای مقابله با تاثیرات مخرب آن، از مسائل مهم و اساسی مورد نظر اندیشمندان، سیاسیون و به خصوص مجریان نهادهای دولتی می باشد.

ماهواره به عنوان یکی از فراگیرترین و موثرترین وسایل ارتباط جمعی، اثرات کوتاه مدت و دراز مدتی که همیشه دارای اهمیت بوده داشته و با گذشت زمان و تغییرات اساسی در شرایط اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور و جهان، هرروز به این ضرورت افزوده می شود.
اگر در گذشته فقط چند شبکه ماهواره ای فارسی زبان مانند بی بی سی یا صدای آمریکا با جهت گیری و اهداف سیاسی خاص و هدایت شده از سوی دولت های انگلیس و آمریکا وجود داشت،اما در چند سال اخیر شبکه هایی با اهداف کاملا متفاوت بوجود آمده اند و در مدت زمان بسیار محدود مخاطبان بسیاری را در بین مردم وبه ویژه کانون های خانوادگی به خود اختصا


دانلود با لینک مستقیم


اسیب رسانی ماهواره ها

دانلود تحقیق آبهای زیرزمینی

اختصاصی از سورنا فایل دانلود تحقیق آبهای زیرزمینی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 22

 

آلودگی آبهای زیر زمینی تقریباً ناشی از فعالیتهای انسان است. در مناطقی که تراکم جهت زیاد و انسان استفاده می کند از خشکی، آبهای زیر زمینی خیلی آسیب پذیرند. تقریباًهر عملی که موجب تغییرات شیمیایی با هدر رفتن آب باشد ممکن است روی محیط زیست تأثیر بگذارد. زمانی که آبهای زیر زمینی آلوده شدند، از بین بردن آلودگی مشکل و هزینه زیادی دارد. برای جلوگیری از آلودگی، باید بفهمیم که چگونه آبهای سطحی و زیرزمینی با هم در ارتباط اند. آبهای سطحی و زیر زمینی به طور مستقیم با هم ارتباط دارند. در صورت وجود یک منبع سالم در مجاورت یک منبع آلوده، احتمال آلودگی آب بسیار زیاد است که منجر به آلودگی آبهای زیر زمینی می شود.

شبیه به خواص شیمیایی، فیزیکی و بیولوژی آلاینده، آلاینده می تواند منتشر کند آلودگی در محیط های دیگر به وسیله جریان های آبخیزه ( بعضی از آلاینده ها به خاطر خواص فیزیکی و شیمیایی، همیشه از جریان آبخیزها پیروی نمی کنند)

هم آب و هم آلاینده ها جاری می شوند در جهت پستی و بلندی زمین از مناطق اشباع شده به مناطق خالی. خاکهایی که دارای خلل و فرج و نفوذ پذیر هستند تمایل دارند به انتقال آب و آلاینده های مختلف با سرعت شیبی به داخل یک آبخیز. زمانی که آبهای زیر زمینی به طور آهسته جابجا می شوند: آلاینده ها وارد آبهای زیر زمینی می شوند. به خاطر همین جابجایی آهسته، آلاینده ها تمایل دارند که اثراتشان را به طور غلیظ و به شکل یک توده پر در آبهای زیر زمینی به جا بگذارد. ( شکل شمارۀ 1). این جریان در امتداد مسیر مشابهی از آبهای زیر زمینی جاری می شود. اندازه و سرعتع توده بستگی به مقدار و نوع آلاینده دارد. آبهای زیر زمینی و آلاینده ها می توانند به سرعت از میان صخره ها عبور کنند. این صخره ها موجب به وجود آمدن یک مشکل غیر عادی در کنترل آلاینده می شود به خاطر اینکه صخره ها به طور گسترده دارای فضای مختلفی هستند و پیروی نمی کنند از خطوط تراز سطح منطقه یا شیبهیدرولیکی زمینی آلاینده هایی که به آبهای زیر زمینی نفوذ کرده اند ممکن است به چاه های اطراف برسند که آب بعضی از این چاه ها قابل آشامیدن است. آلاینده هایی که درآبهای سطحی وجود دارند می توانند به آلودگی آبهای زیرزمینی کمک کنند. معمولاً بزرگترین تفاوت بین یک منبع آلاینده و آبهای زیرزمینی آن پدیده های طبیعی خواهند بود که باعث افزایش غلظت آلاینده است. پدیده هایی مانند آسایش، روپگال شدگی ممکن است قرار بگیرند در لایه هایی از خاک در منطقه اشباع نشده و سبب کاهش غلظت آلاینده قبل از آنکه به آبهای زیر زمینی وارد شود آلاینده هایی که بدون عبور از مناطق اشباع شده و به طور مستقیم وارد آبهای زیر زمینی می شوند غلظت کمتری نسبت به دیگر آلاینده ها دارند به هر حال به دلیل اینکه آبهای زیر زمینی به آهستگی جابجا می شوند آلاینده های ورودی به این آبها معمولاً غلظت کمتری نسبت به آب های سطحی دارند.

منابع آلودگی آبهای زیر زمینی

منابع آلودگی ممکن است طبیعی، فعالیتهای انسان، اقامت، تجاری، صنعت و یا فعالیتهای کشاورزی باشد. آلاینده ها از راه های مختلفی می توانند وارد آبهای زیر زمینی شوند از جمله در اثر فعالیت هایی در سطح زمین مانند سرازیر شدن آبهای صنایع یا از طریق سیستم های ذخیره بنزین در زیرزمین و یا از طریفپق سازه های زیرزمینی مانند چاه ها.

منابع طبیعی:

بعضی از مواد در خاک وجود دارندکه ممکن است حل شوند در آبهای زیر زمینی مانند آهکی، منگنز، آرسنیک و ...... بعضی از این مواد تولید رنگ، بو ،مزه در آب می کنند. آبهای آشامیدنی که غلظت غیر قابل قبولی از این مواد را دارند استفاده نمی شوند به عنوان آب آشامیدنی یا مصارف خانگی مگر اینکه تصفیه شوند.

آلودگی آبهای زمینی:

دفع غلط و نامناسب فاضلابهای زیان آور و پر خطر فاضلابها و گندابهای خطرناک و مضّر همواره می باید به روش درست و صحیح دفع گردند، بدین معنی که باید گفت توسط گروه جهت دفع نمودن فاضلاب های خطرناک و یا از طریق سیستم شهری جمع آوری فاضلاب و در زبانهای مشخص این امر صورت گیرد. خیلی از مواد شیمیایی نباید به داخل سیستم فاضلاب خانگی ریخته شوند که اینها شامل مجموعه های روغن( مثلاً روغن موتور یا روغن پخت و پز)، مواد شیمیایی مربوط به چمن ،گیاه و باغ، رنگها و حلال ها و رقیق کننده های رنگ، داروهای ضد عفونی کننده و مواد گندزدا داروها، مواد شیمیایی مربوط به ظهور عکس و مواد شیمیایی مربوط به استخرهای شنا می باشد. و به نحوی مشابه خیلی از مواد بکار رفته در فرایندهای صنعتی نباید در فاضلاب محل کار ریخته شوند، زیرا آنها ممکن است بداخل یک منبع آب آشامیدنی راه یافته و آنرا آلوده سازند. شرکتها می باید آموزش دهند پرسنل خود را جهت استفاده صحیح از آب و نیز دفع و امحاء تمام مواد شیمیایی که در محل کار مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع خیلی مختلف و مقادیر زیاد از موا د شیمیایی در مکان های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد، اهمیت دفع صحیح فاضلابهای آبها را


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق آبهای زیرزمینی

دانلود درباره جهنم

اختصاصی از سورنا فایل دانلود درباره جهنم دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 فرمت فایل:  Word ( قابلیت ویرایش و آماده چاپ

 


 قسمتی از محتوای متن 

 

تعداد صفحات : 81 صفحه

مقدمه : سپاس خدایی را که اول است و پیش از او اولی نبوده و آخر اوست وپس از او آخری نباشد .
خدایی که دیدگان از دیدنش ناتوان اند و اندیشه های وصف کنندگان از عهده ی وصفش برنپیایند .
به قدرت و توانایی خود آفریدگان را آفرید و آنان را در اراده و خواست خویش به وجود آورد ، بی آنکه از روی مثال و نمونه ای باشد.
سپس آنان را در راه اراده وخواست خویشتن روان گردانید و در راه محبت ودوستی به خود بر انگیخت.
و از رزقی که عطا فرموده هر جانداری ر ا روزی معلومی قرار داده است.
سپس از آن برای او در زندگی مدتی معلوم تعیین و پایانی معین قرار داده که با روزهای زندگیش به سوی آن پایان گام برمی دارد.
در توحید و یگانگی اش راهنمایی مان فرموه و از عدول و کجروی و شک در امر خود دورمان ساخت.
سپاسی که به آن از آتش دردناک خدا رسته به جوار رحمتش رهسپار شویم.
سپاسی که به آن شانه به شانه مقربین از فرشتگان رفته ، جا را به آنها تنگ سازیم و به آن در سرای جاودانی، با پیغمبران و فرستاده اش گرد آییم.
سپاسی را که حد آن را انتها .
.
.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود درباره جهنم

دانلود مقاله کامل درباره جغرافیای استان تهران

اختصاصی از سورنا فایل دانلود مقاله کامل درباره جغرافیای استان تهران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 2

 

جغرافیای استان تهران

استان‌ تهران‌ استان‌ تهران‌ با225 ،28 کیلومتر مربع‌ وسعت‌ ،یکی‌ از کوچکترین‌ استانهای‌ کشور می‌ باشد .استان‌ تهران‌ در جنوب‌ بخش‌ مرکزی‌ رشته‌ کوههای‌ البرز قرار گرفته‌ و از ناحیه‌ فیروزکوه‌ در شرق‌ تاهشتگرد درغرب‌ وسعت‌ دارد.همچنین‌ در قسمت‌ جنوبی‌ ، به‌ شهرستان‌ قم‌ منتهی‌ می‌ شود . درمجموع‌ سه‌ عامل‌ جغرافیایی‌ درساخت‌ کلی‌ اقلیم‌ استان‌ تهران‌ موثر است‌ .این‌ سه‌ عامل‌ عبارتند از: 1ـ وجود دشت‌ کویر در جنوب‌ شرقی‌ استان‌ 2ـ رشته‌ کوههای‌ البرز در شمال‌ 3ـ بادهای‌ مرطوب‌ وبارانزای‌ غربی‌ بطورکلی‌ آب‌ وهوای‌ این‌ استان‌ درمناطق‌ کوهستانی‌ از نوع‌ آب‌ وهوای‌ کوهستانی‌ معتدل‌ ودر دشتهای‌ آن‌ ازنوع‌ نیمه‌ صحرایی‌ با ویژگیهای‌ خاص‌ خود می‌ باشد .آبهای‌ سطح‌ الارضی‌ استان‌ شامل‌ رودخانه‌ های‌ کرج‌ ،جاجرود، حبله‌ رود، رودشور، رودلار، طالقان‌ رود، کن‌ ، قره‌ چای‌ ، هراز و سولقان‌ می‌ باشد .وآبهای‌ تحت‌ الارضی‌ که‌ در واقع‌ چشمه‌ های‌ آب‌ معدنی‌ هستند،عبارتنداز:چشمه‌ آبعلی‌ (بین‌ دو روستای‌ آبعلی‌ ومبارک‌ آباد)، چشمه‌ آب‌ البرز (جنوب‌ شرقی‌ آبعلی‌ ) ،چشمه‌ علی‌ (شهرری‌ )وچشمه‌ اعلاء(شمال‌ شهر دماوند). استان‌ تهران‌ بزرگترین‌ قطب‌ اقتصادی‌ کشور ودارای‌ ویژگیهای‌ اقتصادی‌ بسیار پیچیده‌ وگوناگون‌ است‌ .درطی‌ دو دهه‌ اخیر جنبه‌ های‌ صنعتی‌ وتجاری‌ اقتصاد این‌ منطقه‌ آنچنان‌ توسعه‌ پیداکرد که‌ در واقع‌ این‌ دوره‌ رامی‌توان‌ دوره‌ تغییرات‌ بنیادی‌ از یک‌ اقتصاد کشاورزی‌ نسبتا"خودکفا به‌ اقتصاد صنعتی‌ و تجاری‌ وابسته‌ نامید. طبق‌ آمار راههای‌ کشور ،بیش‌ از نیمی‌ از آزاد راههای‌ کشور دراین‌ استان‌ قرار دارد .همچنین‌ 767 کیلومتر خط‌ آهن‌ که‌ 435 کیلومتر آن‌ اصلی‌ است‌ ،ارتباط‌ آن‌ رابادیگر استانهای‌ کشور،از طریق‌ قطار ممکن‌ می‌ سازد. تهران‌ شهرتهران‌ که‌ امروزه‌ مرکز کشور جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ است‌ در زمانهای‌ قدیم‌ یکی‌ از روستاهای‌ واقع‌ در پیرامون‌ شهر بزرگ‌ ری‌ بود.تهران‌ پس‌ از ویران‌ شدن‌ ری‌ توسط‌ مغولان‌ شروع‌ به‌ رشد کرد ودرنیمه‌ دوم‌ قرن‌ دهم‌ (ه. ق‌ ) در دورة‌ شاه‌ طهماسب‌ صفوی‌ بارویی‌ به‌ دور شهر کشیده‌ شد. اهمیت‌ این‌ شهر از زمانی‌ شروع‌ شد که‌ درسال‌ 1756 (م‌ ) کریمخان‌ زند، حکومت‌ تهران‌ رابه‌ غفور خان‌ واگذار نمود وخود راهی‌ شیراز شده‌ ،آن‌ شهر راپایتخت‌ خود قرار داد. پس‌ از فوت‌ کریمخان‌ ، آقامحمد خان‌ قاجار به‌ تهران‌ آمد وبعد از جنگهای‌ سختی‌ که‌ بالطفعلی‌ خان‌ زند داشت‌ برکشور مسلط‌ شد. وی‌ درسال‌ 1790 (م‌ ) دراین‌ شهر تاجگذاری‌ کرد وآن‌ راپایتخت‌ حکومت‌ خویش‌ قرار داد. بعدهابا روی‌ کارآمدن‌ ناصرالدین‌ شاه‌ که‌ نزدیک‌ 50 سال‌ حکومت‌ کرد، تهران‌ تحول‌ بسیار پیدا کرد و مناطق‌ اطراف‌ آن‌ به‌ سرعت‌ مسکونی‌ شد وباگسترش‌ شهر ،برج‌ وباروی‌ جدیدی‌ به‌ دور شهر کشیده‌ شد.بازار تهران‌ ،سرای‌ امیر ومدرسه‌ دارالفنون‌ از آثار باقیمانده‌ از آن‌ دوران‌ است‌ ودر دوران‌ حکومت‌ پهلوی‌ شهر تهران‌ چهره‌ دیگری‌ پیداکرد .دروازه‌ها وباروهای‌ اطراف‌ آن‌ ازبین‌ رفتند وشهر به‌ سرعت‌ وسعت‌ یافت‌ . پس‌ از پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ ایران‌ در سال‌ 1979 ،گسترش‌ شهر همچنان‌ ادامه‌ پیداکرد وشهرکهای‌ جدیدی‌ در حاشیه‌ بدان‌ متصل‌ شد وجمعیت‌ آن‌ نیز به‌ سرعت‌ افزایش‌ یافت‌ . تهران‌ با مساحتی‌ حدود 200/1کیلومتر مربع‌ ، در دامنة‌ جنوبی‌ رشته‌ کوههای‌ البرز قرار گرفته‌ است‌ .آب‌ وهوای‌ این‌ شهر در تابستان‌ گرم‌ و خشک‌ و در زمستان‌ سرد می‌ باشد. بیشترین‌ درجه‌ حرارت‌ در تابستان‌ 42 درجه‌ سانتیگراد وکمترین‌ آن‌ در زمستان‌ 16ـ درجه‌ سانتیگراد می‌ باشد . تهران‌ دارای‌ 1100 متر ارتفاع‌ از سطح‌ دریادر جنوب‌ و1700 متر درشمال‌ است‌ . همچنین‌ میزان‌ بارندگی‌ سالانه‌ بطور متوسط‌ 225 میلیمتر می‌ باشد . تهران‌ مرکز کلیه‌ وزارتخانه‌ ها، ادارات‌ و مراکز علمی‌ کشور می‌ باشد وعلاوه‌ برآن‌ مرکز ثقل‌ سیاسی‌ واداری‌ کشور طی‌ 200 سال‌ اخیر به‌ شمار می‌ رود .ازنظر ژئوپولیتیک‌ و بسیاری‌ از مسائل‌ سیاسی‌ و اقتصادی‌ نیز ازاهمیت‌ ویژه‌ای‌ برخوردار است‌ برپایی‌ پی‌ در پی‌ نمایشگاههای‌ بین‌ المللی‌ ونمایشگاههای‌ داخلی‌ مانند نمایشگاه‌ گل‌ ،فرش‌ و... خود گواه‌ این‌ مدعاست‌ . تهران‌ از طریق‌ فرودگاه‌ بین‌ المللی‌ مهرآباد با تمام‌ شهرهای‌ ایران‌ که‌ دارای‌ فرودگاه‌ هستند وبیشتر شهرهای‌ مهم‌ جهان‌ ارتباط‌ هوایی‌ دارد (فرودگاه‌ جدید بین‌ المللی‌ امام‌ خمینی‌ نیز درسالهای‌ آینده‌ مورد بهره‌ برداری‌ قرار خواهد گرفت‌ ). این‌ شهر از طریق‌ سه‌ ترمینال‌ مسافربری‌ در شرق‌ ،غرب‌ وجنوب‌ تهران‌ وخطوط‌ راه‌ آهن‌ با تمامی‌ نقاط‌ ایران‌ در ارتباط‌ می‌ باشد .ضمنا" تهران‌ باموقعیت‌ خاصی‌ که‌ دارد بر سر راه‌ آسیا،اروپا واقع‌ شده‌ است‌ . آثاردیدنی‌ توریستی‌ تهران‌ در تهران‌ موزه‌ ها،گالری‌ های‌ هنری‌ ،اماکن‌ مذهبی‌ ،مراکز ورزشی‌ وتفریحی‌ ، سینماهاو مراکز گوناگونی‌ وجود دارد که‌ همه‌ روزه‌ عدة‌ زیادی‌ رابه‌ خود جلب‌ می‌ کنند .همچنین‌ گردشگاه‌ های‌ اطراف‌ شهر به‌ ویژه‌ نقاط‌ خوش‌ آب‌ وهوای‌ ارتفاعات‌ البرز،در روزهای‌ تعطیل‌ جمعیت‌ زیادی‌ رابه‌ اطراف‌ رودخانه‌ های‌ کرج‌ ،جاجرود ولار می‌ کشاند .در زمستان‌ ،پیست‌ های‌ اسکی‌ آبعلی‌ ،گاجره‌ ،دیزین‌ وشمشک‌ نیز میعادگاه‌ مشتاقان‌ ورزشهای‌ زمستانی‌ است‌ .دریاچه‌ وسیع‌ سد کرج‌ محل‌ مناسبی‌ برای‌ قایقرانی‌ ونیز اسکی‌ روی‌ آب‌ فراهم‌ آورده‌ است‌ .سنگ‌ نوردی‌ ،کوهنوردی‌ وکوه‌ پیمائی‌ در ارتفاعات‌ شمال‌ تهران‌ نیز بخشی‌ از تفریحات‌ مردم‌ تهران‌ راتشکیل‌ می‌ دهد . کاخ‌ گلستان‌ ،مرمر، صاحبقرانیه‌ ،سعدآباد، برج‌ وموزة‌ آزادی‌ ،پارک‌ جنگلی‌ ،پارکهای‌ پردیسان‌ ،ارم‌ ،جمشیدیه‌ ،ملت‌ ، بعثت‌ ،آزادگان‌ ،لاله‌ ،چشمة‌ آب‌ گرم‌ دماوند وتله‌ کابین‌ توچال‌ نیز از دیگر نقاط‌ دیدنی‌ شهر تهران‌ است‌ .همچنین‌ بازار تهران‌ بامعماری‌ سنتی‌ خود، یکی‌ از عمده‌ترین‌ مراکز خرید تهران‌ است‌ و علی‌ رغم‌ ایجاد مراکز خرید در نقاط‌ مختلف‌ شهر، هنوز هم‌ مرکزیت‌ خود راحفظ‌ کرده‌ است‌ . در تهران‌ ،اماکن‌ مذهبی‌ متعددی‌ نیز وجود دارد و علاوه‌ برمساجد و تکایای‌ معروف‌ ،بیش‌ از 30 امامزاده‌ نیز در شهر و اطراف‌ آن‌ قرار دارد. اماکن‌ مذهبی‌ خارج‌ تهران‌ مانند آرامگاه‌ حضرت‌ عبدالعظیم‌ در شهر ری‌ ،آرامگاه‌ حضرت‌ امام‌ خمینی‌ دربهشت‌ زهرا،امامزاده‌ صالح‌ در تجریش‌ ،امامزاده‌ داوود در شمال‌ کن‌ ازتوجه‌ بیشتری‌ برخوردار هستند به نقل از : www.e-resaneh.com


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله کامل درباره جغرافیای استان تهران

دانلود دروغ 25 ص

اختصاصی از سورنا فایل دانلود دروغ 25 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 فرمت فایل:  Word ( قابلیت ویرایش و آماده چاپ

 


 قسمتی از محتوای متن 

 

تعداد صفحات : 25 صفحه

دروغ بزرگ‏ترین گناهان امیر المؤمنین‏علیه السلام مى‏فرماید: «ان اعظم الخطایا عند الله اللسان الکذوب; بزرگ‏ترین گناهان نزد خدا، زبان بسیار دروغ گو است.
» زبان دروغ گو داشتن، یعنى دروغ گو بودن.
دروغ به وسیله زبان، وجود پیدامى‏کند و زبان یکى از علل وجودى دروغ است.
اگر کسى دروغى بگوید، این کار بازبانش انجام مى‏گیرد.
اگر زبانى بسیار دروغ گو باشد، دارنده آن زبان، بسیار دروغ‏خواهد گفت.
هر گناهى با عضوى از اعضاى انسان در خارج رخ مى‏دهد و گناه را مى‏توان به آن‏عضو نسبت داد; چون گناه کار گناه را به وسیله آن عضو انجام داده است.
دست‏خیانت‏کار داشتن، یعنى دزد و خائن به مال بودن.
چشم ناپاک داشتن، یعنى خائن به‏ناموس بودن.
زبان دروغ گو داشتن، یعنى دروغ گو بودن.
سر آن که زبان پر دروغ، بزرگ‏ترین گناه است، در آینده روشن خواهد شد; اکنون‏باید معناى دروغ روشن شود.
دروغ چیست؟
دروغ، سخن بر خلاف حقیقت است و دروغ گو کسى است که بر خلاف حقیقت،خبرى مى‏دهد.

شما اگر گرسنه باشید و به منزل دوست‏خود بروید، او براى شما غذا بیاورد، شمابگویید من سیر هستم، این سخن دروغ است، چون بر خلاف حقیقت است; شما نیزدروغ گو هستید، زیرا بر خلاف حقیقت‏خبر داده‏اید.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود دروغ 25 ص