سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره زبان برنامه نویسی جاوا

اختصاصی از سورنا فایل تحقیق درباره زبان برنامه نویسی جاوا دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره زبان برنامه نویسی جاوا


تحقیق درباره زبان برنامه نویسی جاوا

فرمت فایل : WORD (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات 35 صفحه

 

 

 

 

 

 

 

 

مقدمه

شاید دلیلی که شما این نوشته را می خوانید این باشد که نام جُوا را بارها در مقاله‌ها، آگهی‌ها و تبلیغات شنیده باشید. این مقاله تلاشی است برای توضیح و تشریح این زبان برنامه‌نویسی، کاربردها و محیط‌های استفاده از آن برای کسانی که متخصص رشته‌های کامپیوتر و برنامه‌نویسی نیستند. این مقاله شاید پاسخی باشد برای کسانی که از خود پرسیده‌اند که جُوا چیست و چگونه می‌شود آنرا آموخت.

در چند دهه گذشته صدها زبان برنامه‌نویسی برای کامپیوترها ارائه شده است. زبان‌های برنامه نویسی اولیه بسیار به زبان ماشین‌ها که بیشتر چیزی شبیه رشته‌ای از اعداد یا دستورالعمل‌ها است نزدیک بودند به نحوی که یادگیری و بخاطر سپردن آنها برای انسان کار مشکل و زمان‌بری بود و بسیاری از مردم از یادگیری آن گریزان بودند. به همین دلیل کمبود برنامه‌نویسان حرفه‌ای احساس میشد. احتمال خطا در این زبان‌ها بالا بود به خاطر اینکه حجم برنامه‌ها زیاد بود. در عین حال سرعت برنامه‌سازی بشدت کند بود چرا که این زبان‌ها بسیار محدود بودند و قابلیت استفاده مجدد از برنامه‌های موجود اندک بود. اینها باعث شد که زبانهای برنامه‌نویسی سطح بالا متولد شوند. زبان‌ سطح بالا زبانی است که شباهت بیشتری به زبان انسان‌ها داشته و به شیوه تفکر انسانی نزدیک‌تر باشد.

این زبانها هرکدام کاربردها و محیط‌های خاص خود را دارند. برخی از آنها برای مقاصد خاصی مثل محاسبات عددی یا برنامه‌نویسی تجاری طراحی شده‌اند. مانند فرترن (FORTRAN) که بیشتر کاربرد محاسباتی در رشته‌های مهندسی دارد و کوبال (COBOL) که برای پیاده‌سازی برنامه‌های تجاری ساخته شده است.

در این حین، روش‌های مختلفی برای طراحی و ساخت برنامه‌ها ارائه شد. زبانهای سطح بالای نخستین بطور کلی از روش رویه‌ای  (Procedural) تبعیت می‌کردند. برنامه‌نویسی رویه‌ای روشی است برای نوشتن برنامه‌های کامپیوتر که در آن برنامه به زیربرنامه‌های کوچک‌تر تقسیم شده که محدوده، متغیرها و وظایف خاص خود را دارند. این زیربرنامه‌ها قابلیت استفاده مجدد در دیگر برنامه‌ها را فراهم می‌سازند. اما همچنان این روش چیزی نزدیکتر به ماشین است تا به انسان. بعدها روش‌های دیگری برای برنامه‌نویسی ارائه شد که به شیوه نگرش انسان به اشیاء و محیط نزدیک‌تر است.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره زبان برنامه نویسی جاوا
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد