سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود گزارش کارآموزی در کارخانه بافندگی

اختصاصی از سورنا فایل دانلود گزارش کارآموزی در کارخانه بافندگی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود گزارش کارآموزی در کارخانه بافندگی


دانلود گزارش کارآموزی در کارخانه بافندگی

 

مشخصات این فایل
عنوان: کارخانه بافندگی
فرمت فایل : word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 114

این گزارش کارآموزی درمورد کارخانه بافندگی می باشد.

خلاصه آنچه در گزارش کارآموزی کارخانه بافندگی می خوانید :

فصل شانزدهم
بافندگی
اجزاء یک دستگاه بافندگی:
بافندگی تکنیکی است که توسط آن می توان یک «سطح بافته شده» ایجاد کرد. سطح بافته شده عبارتست از سطحی که از بافت رفتن حداقل دوردست نخ عمود برهم تشکیل شده باشد. نخ دسته اول که در جهت طولی پارچه قرار دارد «تار» و نخ دسته دوم که در عرض پارچه قرار دارد «پود» نامیده می شود در پارچه بافته شده باید این دودسته نخ کاملا برهم عمود باشند.
پارچه توسط ماشین بافنگی بافته می شود. برای انجام این منظور، نخ دسته اول معین تار بر روی غلطک نخ تار و نخ دسته دوم بر روی ماسوره نخ پود پیچیده می شود و هر دو دسته نخ در ماشین بافندگی قرار می گیرد ماشین بافندگی از مکانیزم ها و اجزاء مختلفی ساخته شده است.
-غلطک نخ تار – نخ تار بر روی غلطک نخ تار پیچیده می شود و در پشت ماشین بافندگی قرار می گیرد. نخهای تار از روی این غلطک بازشده و به سمت بالا کشیده می شود.
-    پل نخ تار– نخهای تار به موازات یکدیگر از روی پل نخ تار عبور می کند و بدین ترتیب جهت آنها تغییر پیدا کرده و در سطح ماشین (افقی) قرار می گیرد.
-    میله های تقسیم کننده  – نخهای تار به تناوب از زیر و یا از روی میله های تقسیم کننده عبور می کند.
-    ورد  – نخهای تار از داخل میل میلکهای  آویخته شده از وردها، عبور می کند
-    غلطک ورد  – وردها از قسمت فوقانی بر روی غلطک ورد آویخته می شود.
-    راپیر  – سیستم پود گذاری مورد استفاده
شانه بافندگی  – نخهای تار به تعداد مساوی از داخل دندانه های شانه عبور داده می شود، شانه وظیفه دارد که نخهای تار را به طور مساوی یکنواخت در عرض پارچه تقسیم کرده و نخ پودی را که داخل دهنه قرار می گیرد به لبه پارچه متصل کند.
-    دفتین
-    کف دفتین
-    پل پارچه
-    غلطک پارچه
در شکل جانبی مسیر نخ تار و اجزاء مختلف یک دستگاه ماشین بافندگی نشان داده شده است و در این شکل دیده می شود که پارچه پس از بافته شدن از روی پل پارچه عبور می کند و توسط غلطک کشیدن پارچه  کشیده شده و بدور غلطک پارچه پیچیده می شود.
کناره گیر پارچه:
به علت برگشتن ماکو به سمت اول پس از هر بار پودگذاری و بافت نخ پود با نخهای تار کناری، کناره پارچه بافته می شود. به منظور از پاره شدن و صدمه دیده نخهای تار کناره هنگام دفتین زدن از کناره گیر استفاده می شود کناره گیر وظیفه دارد که عرض پارچه را در نزدیکی لبه پارچه ثابت نگهدارد.
بیشتر کناره گیرها از نوع استوانه ای سوزنی است. در هر کناره پارچه یک کناره گیر قرار دارد، به طریقی که پارچه توسط قاب کناره گیر بر روی سوزنهای استوانه فشار داده می شود با حرکت پارچه به جلو استوانه می چرخد و سوزنهای آن به داخل پارچه فرو می رود و در نتیجه عرض پارچه را ثابت نگه می دارد.
کناره گیر باید به طریقی تنظیم شود که هنگام کوبیدن نخ پود درست در جلوی شانه قرار گیرد کناره گیرها تحت  تاثیر نیروی فنر قرار دارد و اگر ماکو بین شانه و کناره گیر کند، کناره گیر به جلو حرکت کرده و از هر گونه آسیب جلوگیری می کند.

ورد ماشین بافندگی:
یکی از قدیمی ترین اجزاء ماشین بافندگی که عمر آن به دستگاه بافندگی دستی اولیه می رسد، ورد ماشین بافندگی است وردها دارای میل میلکها هستند و نخهای تار از داخل میل میلکها عبور می کند وردها با بالا و پایین آوردن نخهای تار دهند کار ایجاد می کنند، تا ماکو بتواند نخ پود را از داخل آن عبور دهد.
ورد از دو قسمت اصلی: قاب ورد و ریل میل میلکها تشکیل شده است قاب ورد معمولا از چوب و یا از فلز سبک مانند آلومینیوم ساخته می شود.
میل میلک:
میل میلکها، میله های نازکی هستند که در وسط دارای چشمک بوده و نخ تار از داخل آن عبور می کند.
به طور کلی دو نوع میل میلک وجود دارد اول میل میلک میله ای و دوم میل میلک تسمه ای میل میلکهای تسمه ای امروزه بیش از میل میلکهای میله ای مورد استفاده قرار می گیرد زیرا میل میلکهای تسمه ای دارای این مزیت هستن که در تراکم زیاد، دهند بهتر و یکنواخت تر تشکیل می شود مزیت این میل میلکها بدین طریق افزایش می یابد که چشمک مربوطه حدود 10 میلی متر بالاتر از نقطه میانی میل میلکها قرار می گیرد بدین ترتیب قسمت زیری میل میلکها سنگین تر شده، سبب می شود که همیشه میل میلکها به طور قائم قرار گیرد.
میل میلکها به طور کلی از فولاد ساخته می شود در بعض مواقع به آنها آب نیکل داده می شود و از چنین میل میلکهائی می توان برای بافت نخهای تاری که با رنگهای روشن رنگ شده، استفاده کرد، زیرا بدین وسیله از کثیف شدن و تغیییر رنگ یافتن نخ های تار هنگام عبور از چشمک میل میلک جلوگیری می شود.
برای این منظور می توان از میل میلکهای فولادی ضد زنگ نیز استفاده کرد ولی باید توجه داشت که قیمت آنها به مراتب بالاتر از میل میلکهای معمولی است.
میل میلکهای مورد استفاده در ژاکارد در یک سمت دارای شیار است که وزنه به آن آویخته می شود و در سمت دیگر طناب ماشین ژاکارد به آن متصل می گردد.
لامل و دنده شانه ای:
لامل ها تسمه های نازک و باریکی هستند که دارای چشمک عبور نخ تار و یک شیار باریک به منظور قرار گرفتن بر روی دنده شانه ای مکانیزم مراقبت نخ تار می باشد.
لامل ها معمولا از بهترین نوع فولاد ساخته می شود دنده شانه ها که از داخل لامل ها عبور می کند نیز باید از فولاد بسیار خوب ساخته شود و همچنین نباید خمیدگی داته باشد دنده شانه ها یک قطعه و یک پارچه ساخته می شود و دندانه های آن نیز «فرز» می شود لامل ها و دنده شانه ها باید ضد زنگ باشد و علاوه بر این باید به دنده شانه ها آب نیکل داده شود.
تعداد دندانه های دنده شانه ای بستگی به تعداد لامل های مورد استفاده دارد همچنین نمره نخ تار مصرفی نیز تعین کننده این دندانه ها است به طور کلی می توان گفت که اگر تعداد دندانه ها کم باشد همیشه این خطر وجود دارد که پس از پاره شدن نخ تار،لامل مربوط به جای افتادن در داخل شیار، بر روی دندانه ها قرار گیرد.
غلطک نخ تار (اسنو):
غلطک نخ تار در قدیم بیشتر از چوب استوانه ای شکل ساخته می شد که در دو طرف آن دو صفحه مدور قرار داشت غلطکهای جدید، اط استوانه فلزی سبک ساخته می شود و صفحه های طرفین آن از چدن و یا فولاد و یا فلزات سبک است.
مهمترین نکته ای که باید در مورد غلطکهای نخ تار در نظر داشت این است که صفحات جانبی آن باید کاملا قائم بر روی غلطک سوار شود زیرا در غیر این صورت هنگام بازشدن نخ های تار به لبه صفحات برخورد کرده و به علت تغییرات کششی، باعث پارگی نخهای کناره و یا به بافته شدن کناره می شود همچنین ممکن است که این تغییرات کشش باعث بیرون پریدن ماکو از داخل دهنه کار شود.

پل نخ تار:
نخهای تار پس از باز شدن از روی غلطک تار از روی پل نخ تار عبور می کند و در نتیجه از حالت عمودی به حالت افقی درمی آید پل نخ تار معمولا از یک استوانه و یا نیم استوانه تشکیل می شود که در پشت ماشین بافندگی و در امتداد عرض آن قرار می گیرد
پل پارچه:
پل پارچه معمولا یک نیم استوانه است که درجلوی ماشین بافندگی قرار دارد پارچه پی از بافته شدن از روی این پل عبور می کند و به سمت غلطک کشیدن پارچه هدایت می شود پل پارچه علاوه بر تغیثیر جهت دادن پارچه، ایجاد کشش نیز می کند.
غلطک کشیدن پارچه (غلطک خاردار، غلطک سمباده ای)
غلطک کشیدن پارچه در مکانیزم پیچیدن پارچه وجود دارد پارچه پس از عبور از روی پل پارچه از بین غلطکهای راهنما و غلطک کشیدن پارذچهو عبور می کند در اثر وجود غلطکهای راهنما، پارچه با غلطک کشیدن تماس پیدا می کند و در نیتجه خارهای آن و یا سطح زبر آن پارچه را به خود می گیرد و با چرخیدن غلطک، پارچه کشیده می شود.
غلطک پیچیدن پارچه:
غلطک پیچیدن پارچه، استوانه ای است که در دو سر آن مخحور غلطک قرار دارد و بر روی دوتکیه گاه سوار می شود یک نیروی فنر، غلطک پیچیدن پارچه را به غلطک کشیدن پارچه فشار می دهد و اصطکاک لازم را به وجود می آود در اثر این اصطکاک و با چرخیدن غلطک کشدن پارچهریال، غلطک پیچیدن پارچه می چرخد و پارچه ای را که توسط غلطک کشیدن، تغذیه می شود و به دور خود می پیچاند. چون سرعت خطی محیط این غلطک ثابت است در نتیجه با بزرگ شدن قطر آن مقدار پیچیدن پارچه در هر دو میل لنگ ثابت می ماند در بعضی از ماشین های بافندگی، کشیدن و پیچیدن پارچه توسط یک غلطک انجام می شود.
یک چنین مکانیزم هایی باید دارای مکانیزم کنترل قطر غلطک و یا کلاچ اصطکاکی باشد تا با بزرگ شدن قطر آن، مقدار پیچیدن پارچه ثابت بماند.
عملیات مختلف در ماشین بافندگی:
برای تشکیل یک پارچه بافته شده لازم است که حداقل دو دسته نخ، عمود برهم در لا به لای یکدیگر به طریقی قرار گیرند که یک سطح بافته شده را تشکیل دهند.
مجموعه عملیات که برای این منظور باید توسط ماشین بافندگی انجام شود «بافندگی» نامیده می شود.
برای شروع عمل بافندگی لازم است که نخهای یک سیستم (تار) از یکدیگر جدا شود تا نخ سیستم دیگر (پود) در لابه لای سیستم اول قرار داده شود پس از قرار گرفتن نخ پود در داخل نخهای تار، باید نخ پود به میزان معینی به جلو برده شود تا درمحل معینی قرار گیرد. پس از این عمل پارچه به میزان یک پود پیچیده می شود و نخ تار نیز به میزان یک پود باز می شود تا فضای لازم برای پود دوم ایجاد شود.
پس از اتمام بافت یک پود، کلیه عملیات فوق برای پودهای بعدی نیز تکرار می شود مجموعه عملیات لازم برای بافت یک پود را «سیکل بافندگی » می نامند، یک سیکل بافندگی در یک گردش کامل میل لنگ و یا محور اصلی ماشین بافندگی انجام می شود.

هر سیکل بافندگی شامل عملیات زیر است.
1-تشکیل دهنه
2-پودگذاری
3-دفتین زدن
4-بازشدن نخ تار وپیچیدن پارچه
5-مراقبت و کنترل
عملیات فوق در ماشین بافندگی باید به ترتیب مشخص انجام شود تا از تداخل انها جلوگیری به عمل آید این ترتیب خاص را «هماهنگی عملیات بافندگی »می نامیم هماهنگی صحیح، علاوه بر آنکه کار منظم ماشین را تضمین می کند باعث می شود که کیفیت پارچه تشکیل شده نیز مطلوب باشد.
ماشین ژاکارد:
ماشین ژاکارد توسط یک فرانسوی به نام ماری ژوزف ژاکارد در سال 1805 اختراع شد با این اختراع بافت پارچه های هنری به صورت ماشینی درآمد.
پس از ژاکارد افراد دیگری مانند «وردل» و «ونسانزی» مکانیزم ژاکارد را تکمیل نمودند ولی اصول کار ماشین ژاکارد از زمان اختراع تاکنون ثابت مانده است
اصول کار ژاکارد:
هر نخ تار از داخل یک میل میلک عبور می کند و هر میل میلک از پایین به وزنه ای متصل است میل میلک از بالا توسط ریسمان واسطه به طول تقریبی 17 سانتی متر به ریسمان اصلی تقریبا 250 سانتی متر متصل می شود.
ریسمان ها از داخل سوراخ هایی که در داخل تخته ریسمان وجود دارد به ترتیب خاصی عبور می کند هر ریسمان از بالا و توسط یک ریسمان واسطه به قلاب ماشین ژاکارد متصل می شود ریسمان ها واسطه فوقانی نیز از داخل سوراخ های مربوطه به خود و از داخل تخته قلاب عبور می کند.
هر قلاب بر یک میله فرمان افقی که در مقابل کارت فرمان قرار دارد و توسط تخته راهنمای میله ها هدایت می شود مربوط است هر کارت فرمان که به شکل مستطیل است بر روی سطح سیلندر فرمان قرار می گیرد.
برای بالا بردن یک نخ تار باید در کارت طرح و در مقابل میله فرمان مربوط یک سوراخ وجود داشته باشد هنگامیکه کارت طرح در مقابل میله ها قرار می گیرد، میله فرمان بداخل سوراخ کارت طرح وارد می شود و در نتیجه قلاب آن در مسیر بالابر واقع می گردد با بالا رفتن بالابر، قلاب و ریسمان و نخ تار داخل میل میلک آن نیز به بالا کشیده می شود هنگام تعویض دهنه و با پائین آمدن بالابر، وزنه انتهای میل میلک، نخ تار را به حالت اول برمی گرداند.
چنانچه در کارت طرح و در مقابل میله سوراخی وجود ندشته باشد، میله به کارت برخورد می کند و به عقب رانده می شود با این حرکت قلاب خارج از مسیر بالا قرار می گیرد و نخ تار آن در پائین باقی می ماند.
مراحل مختلف آماده کردن یک ماشین ژاکارد:
منظور از مراحل آماده کردن یک ماشین ژاکارد، انجام عملیات مختلف زیر است:
ریسمان کشی، اتصال ریسمان ها به قلاب ها، اتصال ریسمان به میل میلک ها، تنظیم دهنه تقسیم بندی میل میلک ها، نخ کشی از داخل میل میلک ها و از داخل شانه و به کار انداختن ماشین بافندگی.

الف- ریسمان کشی
منظور از ریسمان کشی، عبور دادن ریسمان ها از داخل تخته ریسمان است که باید به طریقی خاص انجام شود.
تخته ریسمان، یک تخته مستطیل شکل است که در پشت دفتین و به موازات نخهای تار و در بالای آنها قرار گرفته است در داخل تخته ریسمان سوراخ هایی در امتداد عرض و طول تخته تعبیه شده اند و «ردیف سوراخ ها» و «ستون سوراخ ها» را تشکیل می دهد ریسمان ها که از قلاب آویخته است از داخل این سوراخ ها عبور داده می شود.
باید توجه داشت که ردیف و ستون سوراخ ها نسبت به هم میزان یک سوراخ جا به جا شده اند تراکم سوراخ ها به تراکم نخ تار و طرح مورد نظر بستگی دارد عمل ریسمان کشی از داخل سوراخ های تخته ریسمان در خارج از ماشین ژاکارد انجام می شود باتوجه به محل سیلندر و کارت طرح دونوع ریسمان کشی وجود دارد: ریسمان کشی باز، ریسمان کشی مورب.
1- ریسمان کشی باز
 در این نوع ریسمان کشی کارت طرح در جلو و یا در پشت ماشین ژاکارد قرار می گیرد . در این نوع ماشین ژاکارد ، اولین میله فرمان در سمت چپ و پایین هدایت کننده و میله فرمان آخر در سمت راست و بالای تخته هدایت کننده قرار دارد . در این نوع ریسمان کشی قلاب در سمت چپ و پشت قاب قلاب ها قرار دارد و اولین سوراخ تخته ریسمان نیز در سمت چپ و پشت تخته واقع شده است . از معایب این نوع ریسمان کشی آن است که به علت قرار گرفتن سیلندر فرمان در جلو و یا در پشت ماشین بافندگی ، تابش نور روی پارچه و نخهای تار نامناسب است. از مزایای آن این است که ریسمان ها با یکدیگر اصطکاک کمتری دارند و همچنین امکان قرار دادن چند ماشین ژاکارد پهلوی یکدیگر وجود دارد این ریسمان کشی بیشتر در بافت پارچه های رو مبلی و بافت قالی به کار می رود.
2- ریسمان کشی مورب
در این نوع ریسمان کشی کارت طرح می تواند در سمت چپ و یا راست قرار گیرد. اگر فرض شود که کارت طرح درست چپ ماشین باشد آنوقت به دلیل قرار گرفتن قلاب در سمت راست و پشت قاب قلاب ها و قرار داشتن اولین سوراخ تخته ریسمان در سمت چپ و پشت تخته ، ریسمان ها به صورت مورب کشیده می شوند. در این نوع ریسمان کشی تابشی نور بر روی پارچه و نخهای تار مناسب است ولی ریسمان ها با یکدیگر اصطکاک زیادی دارند .مورد استعمال این نوع ریسمان کشی بیشتر در بافندگی پارچه های ژاکارد ، ملافه ای ، رومیزی و پارچه های رنگی است . در این نوع ریسمان کشی می توان حداکثر از دو ماشین ژاکارد در پهلوی هم استفاده کرد.
ب- اتصال ریسمان ها به قلاب
ریسمان ها ئیکه از داخل تخته ریسمان عبور داده شده است از قسمت بالا بر روی طناب قرار داده می شود . هر ریسمان باید به قلاب هم شماره خود متصل شود. قلاب به ریسمانی که از داخل سوراخ تخته ریسمان عبور کرده متصل می شود و این عمل تا قلاب آخر ادامه پیدا می کند. باید در نظر داشت که اتصال ریسمان ها به قلاب ها ستون به ستون انجام می شود. در شکل زیر عرض قاب قلابها دارای 16ردیف قلاب است و تعداد ردیف های سوراخ تخته ریسمان نیز 16 است . این ماشین جمعا 1344 قلاب دارد که 1152 قلاب آن در صورتیکه تعداد سوراخ های تخته ریسمان در عرض 24 باشد. هر سه ستون قلاب ها به ریسمان های دو ستون تخته ریسمان متصل می شود. چنانچه در یک ماشین ژاکارد از تمام قلاب های موجود استفاده نشود . قلاب های آن را باید به طریقی انتخاب کرد رپیت ماشین در وسط قلابها قرار گیرد.
ج- اتصال ریسمان ها به میل میلک ها
پس از اتصال ریسمان ها به قلاب ها ، انتهای پایین آنها ، به میل میلک ها متصل می شود.هر ریسمان باید به هم شماره خود متصل شود. در این شکل هر قلاب به دور ریسمان و هر ریسمان به یک میل میلک هر ریپیت نقش متصل است.
د- تنظیم دهنه
برای تنظیم دهنه ، طول ریسمان ها را باید به طریقی تنظیم کرد که میل میلک ها در ارتفاعی قرار گیرند که کلید نخ های تار در دهنه بسته در سطح ماشین واقع شود. باید توجه داشت که چنانچه در ماشین بافندگی از دهنه «دو » استفاده شود. سطح ماشین ، سطحی است که به موازات کف دفتین قرار گیرد. اگر از دهنه «دوزیر» استفاده شود ، سطح ماشین ، سطحی خواهد بود که نخ های تار باید در دهنه بسته در آن سطح واقع سود تا هنگام دهنه باز نخ های تار زیر به موازات کف دفتین قرار گیرند.

تقسیم بندی میل میلک ها به منظور ساده تر کردن عملیات نخ کشی انجام می شود.این تقسیم بندی معمولا به وسیله قرار دادن میله هایی ما بین میل میلک ها و با در نظر گرفتن ترتیب نخ کشی و ریسمان کشی ، انجام می شود. در شکل زیر تخته ریسمان 4 قسمتی است و ریسمان کشی به طریق زیر انجام شده است.
2 ریسمان در قسمت اول
2 ریسمان در قسمت سوم
2 ریسمان در قسمت دوم
2 ریسمان در قسمت چهارم
باید توجه کرد که ریسمان به هر ترتیبی باشد ، هر ریسمان به میل میلک و نخ تار هرم شماره خود مربوط است. در شکل برای سهولت نخ کشی، توسعه دو میله کلیه میل میلک ها ی هر ستون که پشت سر هم قرار گرفته به یک خط آورده می شود. به این ترتیب نخ کشی از داخل میل میلک ها به طور متوالی و بدون در نظر گرفتن طریقه ریسمان کشی صورت می گیرد.
و- نخ کشی از میل میلک ها
نخ های تار به طریق زیر از داخل میل میلک ها ها عبور داده شده اند.
2 نخ تار از میل میلک های قسمت اول تخته ریسمان
2 نخ تار از میل میلک های قسمت سوم تخته ریسمان
2 نخ تار از میل میلک های قسمت دوم تخته ریسمان
2 نخ تار از میل میلک های قسمت چهارم تخته ریسمان
....

بخشی از فهرست مطالب گزارش کارآموزی کارخانه بافندگی

فهرست    3
مقدمه    9
فصل اول
تاریخچه کلی کارخانه     11
مشخصات کلی و موقعیت کارخانه    11
فصل دوم
تشکیلات سازمانی کارخانه    13
فصل سوم
مواد اولیه    14
محصولات    15
فصل چهارم
تأسیسات    17
بخار و آب    17
دیگ بخار     17
منبع دیگازور    17
منبع زمینی    18
منبع هوایی    18
چهار منبع استوانه ای در داخل سالن     18
سالن دیگازور و تهویه    18
تصفیه آب    19
منابع سوخت و مصرفی    19
تخلیه و رسوب گیری دیگ بخار    19
برق    19
فصل پنجم
کنترل کیفیت     21
فصل ششم
گردش مواد اولیه تا محصول    23
انبار مواد اولیه    23
رنگرزی     23
حلاجی    23
کاردینگ    24
رینگ    24
بوبین پیچی     24
چله پیچی    24
بافندگی    24
تکمیل    25
خیاطی    25
فصل هفتم
انبار    26
پرس و عدل بندی کردن    26
الیاف اکریلیک    27
الیاف ارلون    28
الیاف اکریلان     29
خواص فیزیکی و شیمیایی الیاف اکریلیک    29
فصل هشتم
ماشین آلات    30
فصل نهم
رنگرزی     33
کاربرد مواد مورد استفاده در سالن رنگرزِی.    .34
فصل دهم
باز کردن و تمیز کردن الیاف (حلاجی کردن)    35
اهداف حلاجی    35
روش حلاجی در کارخانه تابان    36
طرز کار ماشین باز کننده ولف    37
آب و روغن زدن الیاف     39
اهداف آب و روغن زدن به الیاف     39
روشهای آب و روغن زدن به الیاف     40
فصل یازدهم
کاردینگ    41
طرز کار ماشین کاردینگ    41
قسمت های اصلی ماشین کارد    46
دستگاه تغذیه    46
کارد مقدماتی    48
کارد میانی (بریکو دوم)    48
کارد نهایی (کاردر)    49
کندانسور    49
عملیات کارد    50
پوشش کارد    50
تنظیم فواصل بین قسمتهای کارد..............51
نکات مهم در مورد تنظیم فاصله بین قسمتها    52
عیوب کلی در ماشین کارد    53
نتایج کلی در مورد عیوب ماشین های کارد    53
فصل دوازدهم
رینگ    55
اهداف استفاده از ماشین رینگ    55
طرز کار ماشین رینگ    55
قسمتهای اصلی تشکیل دهنده ماشین های رینگ    56
تاب نخ    63
فصل سیزدهم
بوبین پیچی    64
اهداف بوبین پیچی    64
انواع ماشین های بوبین پیچی    66
غلطک محرک بوبین    68
به کار انداختن و متوقف کردن ماشین    68
کنترل بسته نخ و تنظیم آن    70
قرار دادن نخ روی بسته    70
دلایل به کارگیری وسایل توقف دستگاه    70
وضعیت ماسوره ریسندگی روی ماشین بوبین پیچی    71
فصل چهاردهم
چله پیچی    72
قفسه یک ردیفه: (single End)    75
قسمت جلو ماشین (Head stock)    75
قسمت توقف الکتریکی (stop motion)    76
شانه    77
کشش وارده به نخ در چله پیچی    77
چله پیچی بخشی(SECTIONAL WARPING)...........79
کیفیت کار چله پیچی     82
فصل پانزدهم
نخ کشی    86
ماشین گره زنی    87
روشهای نخ کشی (چله کشی)    88
فصل شانزدهم
بافندگی     89
کناره گیر پارچه    91
ورد ماشین بافندگی    92
میل میلک    92
لامل و دنده شانه ای    93
غلطک نخ تار (اسنو)    94
پل نخ تار    95
پل پارچه    95
غلطک پیچیدن پارچه    96
عملیات مختلف در ماشین بافندگی    96
ماشین ژاکارد    98
اصول کار ژاکارد    98
مراحل مختلف آماده کردن یک ماشین ژاکارد    100
فصل هفدهم
تکمیل    105
خارزنی    105
تراش    107
عیوب ترا ش    108
طرح فانتزی وجلا دادن به پرز    108
بخار دادن    109
خیاطی    110
منابع....................................111



دانلود با لینک مستقیم


دانلود گزارش کارآموزی در کارخانه بافندگی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد