سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درمورد شرکت حرکت سازان پارک مجموعه سازی توس 39 ص

اختصاصی از سورنا فایل تحقیق درمورد شرکت حرکت سازان پارک مجموعه سازی توس 39 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 39

 

پارک مجموعه سازی توس، واقع در 35 کیلومتر مشهد در بزرگراه آسیایی. این پارک شامل شرکتهای رادفرمان، فروج گستر، پیشتز قطعه سناباد، و حرکت سازان بود.

شرکت حرکت سازان

فعالیت این شرکت در زمینه تولید قطعات ایمنی در صنعت خودرو بود. که فعالیت خود را تحت لیسانس شرکتهای GMB و KYOWA ژاپن از سال 1376 شروع کرده. در ابتدا این شرکت سنگ زنی چهار شاخ پیکان ، پراید و نیسان و چندی بعد سنگ زنی انواع چهار شاخ های مختلف مزدا، خاور و ماشینهای سنگین را انجام داده و پیرو آن طراحی و راه اندازی خط تولید دست کامل رابط فرمان پراید . و به موازات آن رابط فرمان خاور، رابط فرمان کامل مزدا ، و ؟ بادشان را تا الان انجام می دهد.

همانند کارخانه ها، تولیدی دیگر ، این شرکت شامل ؟ انبار ، تعین کیفیت، کنترل کیفیت، طراحی و مهندسی ،؟؟؟و نگهداری و تعمیرات) بوده

2) خط ماشینکاری

این خط شامل قسمتهایی مربوط به دستگاهها، سنگ زنی، فرزکاری، تراشکاری، جوشکاری، خان کشی، رولینگ (دنده زنی) پرسهای مربوط به مونتاژ بوده که به توضیحات در ذیل می پردازیم.

قسمت اول: سنگ زنی

سنگ زنی و صیقلی کردن قطعات عبارت است از تراش و براده برداری از فلزات ، توسط چرخ سنباده دواری که به عنوان ابزار براده برداری استفاده می شود. شنگ زنی مانند ، فرزکاری، سوراخکاری ، تراشکاری یک عمل براده برداری است. در سنگ زنی به جای یک یا چند لبه، از ابزار ساینده ای با هزاران لبه برنده استفاده می شود. در حقیقت سنگ سنباده مانند یک تیغه فرز عمل می کند که دانه های سنگ به جای لبه های برنده تیغه فرز می باشد.

هر دانه سایند یم براده کوچک از قطعه کار برداشته و موجب صاف و پرداخت شدن قطعه می گردد. در حالی که تیغه فرز ، مته ، قلم ترش باید از جنس قطعکاری سخت تر باشند. در سنگهای سنباده ، دانه های سنگ را می توان نرم تر از جنس قطعه کار در نظر گرفتزیرا عامل سرعت نقش به سزایی در زدودن براده های قطعه کار دارد مانند یک گلوله سربی که می تواند در اثر سرعت مخرب باشد.

دستگاه کف تراش:

این دستگاه جهت قسمت تحتانی چهار شاخ (کف چهار شاخ) که داخل کاپ قرار می گیرد. بکار رفته. این دستگاه دارای دو سنگ بوده و کف سنگها دارای ؟ داخل خود سنگ بوده که توسط آن به محور ماشین پیچ شده و دو سنگ بطور موازی روبروی هم قرار می گیرند و قطعه کار بین دو کف سنگ رفته در هر مرحله، فقط یک چهر شاخ سنگ زنی می شود که توسط یک گیره هیدرولیک به داخل بین دو سنگ برده شده و بر می گردد.

در دو طرف دستگاه و هر سنگ روی سوپری سوار بوده که دارای تقسیمات 01/0 بوده پانل کنترل دستگاه شامل کلیدها به کنترل دستی اتوماتیک بود.

دخالت دستی شامل کلیدهای روشن و خاموش سنگها، روشن و خاموش پمپ هیدرولیک، روشن و خاموش پمپ آب و صابون ، بستن و باز کردن گیده بوده.

عواملی را روی دقت قطعات بعد سنگ زنی تأثیر گذار بوده شامل صاف بودن و افقی بودن کف ؟ تقارن دو طرف سنگ زنی شده، فاصله بین دو سر چهار شاخ

برای کنترل چهار شاخ در دو طرف فیکسچری وجود داشته که تقارن دو طرف را بروی ؟ شکل آن در زیر آمده برای کنترل فاصله بین دو سر چهار شاخ باید از میکرومتر استفاده گردد اگر عیب عدم تقارن بوجود آید باعث می شود یک طرف کاپ بیشتر از طرف دیگر سائیده شود و فشار بیشتری روی یک طرف وارد اید.

دستگاه سنگ ؟

موارد استفاده این دستگاه در تولید انبوه یا سری سازی بوده. همانطور که می دانید این دستگاه به دلیل عدم نیاز به مرغک به سنترلس معروف بوده، این دستگاه دارای دو سنگ بوده ، ؟ سنگ تنظیم کننده و دیگری سنگ ساینده. جهت چرخش دو سنگ هم جهت بوده و سرعت سنگ ساینده نسبت به سنگ تنظیم کننده خیلی بالاتر می باشد. و قطعه کار بین دو سنگ قرار می گیرد. فشاری که توسط سنگ سنباده ساینده و سنگ سنباده تنظیم کننده به قطعه کار اعمال می گردد. باعث دوران قطعه کار شده و عمل سنگ زنی روی سطح دوار آن انجام می گیرد. هنگام عمل سنگ زنی به قطعه کار روی تیغه تکیه گاه ، که بین دو سنگ مستقر شده قرار می گیرد، و سنگ سنباده ساینده عمل باربرداری و سنگ تنظیم کننده عمل بار دهی را انجام می دهد.

از این دستگاه جهت سنگ زنی قطعاتی که دارای قطر ثابت در طول خود هستند استفاده می گردد. بدین صورت که سنگ تنظیم کننده ، تحت زاویه خاصی قرار گرفته و همین زاویه باعث به داخل کشیدن قطعات از یک طرف شده و از طرف دیگر قطعه بیرون می افتد قطعاتی از قبیل میله خام جهت ساخت مته، تیغه فرز و ....

البته کار این ماشین منحصر بدین قطعات نبوده بلکه قطعاتی که دارای ؟؟ برآمدگی در طول خود هستند و فقط نیاز به سنگ زنی قسمتی از طول خود را دارند را با تعبیه فیکسچر خاص می شود سنگ زنی کرد.

در این شرکت برای سنگ زنی چهار شاخ ها، آنها را روی گیره قرار داده پس گیره به یک جک هیدرولیک وصل بوده، قطعه را پایین برده و بعد از اتمام سنگ زنی قطعه را بالا می آورد شکل روبرو.

دستگاه سنگ زنی چهار شاخ مجموعاً چهار سنگ داشته ، دو سنگ سائیده ، دو سنگ تنظیم کننده که بین هر جفت سنگها بسته به نوع چهار شاخ فاصله ای وجود داشته که گیره و چهار شاخ بین این دو قرار می گیرد و عملیات سنگ زنی انجام می شود.

در سنگ زنی چهار شاخ، پارامترهای کنترلی عبارت اند از گرد بودن (یکسان بودن فاصله تمام نقاط از یک نقطه به نام مرکز) توسط فیکسچر مربوط به خود، استوانه ای بودن (تمام نقاط در یک طول مشخص دارای قطر یکسان باشند) توسط میکرومتر ، صافی سطح مناسب توسط دستگاه ؟.

در شکل روبرو ، فیکسچر مربوط به کنترل گرده کشیده شده.

برخی عیوب که ممکن است در قطعه ایجاد شود همراه با علت آن در زیر آمده است.

نوع عیب

علت

رفع عیب

قطر یک طرف چهار شاخ از طرف دیگر بیشتر است

تحت زاویه قرار گرفتن سنگ تنظیم کننده

پشت دستگاه دو پیچ برای تنظیم زاویه وجود داشته، طرفی را که قطر بیشتری داشته را کمی شل کرده و طرفی که قطر کمتر دارد را باید سفت کرد.

قطعه در دو طرف خود دارای قطرهای مختلف در طول مشخص است (عدم استوانه ای بودن)

کندی سنگ ساینده یا فرم دار شدن سنگ تنظیم کننده

الماس زدن سنگ ساینده و سنگ تکیه گاه

قطعه کاملاً گرد نیست (قطعه منشوری می شود)

پیشانی سنگ تنظیم کننده صاف نیست، لنگی سنگ تکیه گاه لنگی یاتاقان ،


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درمورد شرکت حرکت سازان پارک مجموعه سازی توس 39 ص
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد