سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله کامل درباره بیوگرافی عباس بن فرناس

اختصاصی از سورنا فایل دانلود مقاله کامل درباره بیوگرافی عباس بن فرناس دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 3

 

بیوگرافی عباس بن فرناس

ماشین پرواز: "عباس ابن فرناس" اولین فردی به شمار می رود که اولین تلاش های واقعی را برای ساخت ماشین پرنده در جهان انجام داده است. در قرن 9 وی دستگاه بالداری را ابداع کرد و طی آزمایش مشهور خود در کوردوبا در اسپانیا با کمک این ماشین برای چند لحظه به پرواز پرداخت و سپس به زمین سقوط کرد که بر اثر این سقوط کمرش شکست. ابداع وی به طور قطع الهام بخش هنرمند و طراح مشهور ایتالیایی لئوناردو داوینچی بوده است.

عباس بن فرناس یکی از علمای بزرگ و معروف مسلمان است و نخستین کسی در تاریخ بشر است که در فضآء پرواز نموده است.

وی دانشمند، فیلسوف، مخترع و شاعر اسلامی است که به ابوالقاسم عباس بن فرناس بن فرداس معروف است و از اهالی تاکر اندلس میباشد که در سال 810 هجری چشم به جهان گشود و در سال 886 هجری پدرود حیات گفت.

وی از موالی بنی امیه بود که در زمان خلافت حکم بن هشام اموی و عبدالرحمن بن ناصر الدین الله و محمد بن عبدالرحمن اوسط زندگی میکرد که مصادف با قرن نزدهم میلادی میباشد.

اهتمام به علوم

اهتمام وی بیشتر در مجال ریاضیات، کیمیا، فلکیات و فزیک بود، اما آنچه که او را به حد کافی شهرت رساند که تا کنون از وی به عنوان یک دانشمند جهانی یاد میشود، عبارت از کارنامه وی در راستای پرواز نمودن به فضاء بود، از همین سبب نامش در تاریخ به عنوان نخستین مخترع طیاره ثبت گردید.

اختراعات

أ- برعکس آنچه که بسیاری از مردم فکرمیکنند که عباس بن فرناس دیگر جایگاهی در قلب تاریخ ندارد، نخیر! بلکه هیچگاه نام عباس بن فرناس نمی میرد بلکه برای ابد نام وی در رأس اسمای مخترعین باقی خواهد ماند، وی کسی است که برای اولین بار فکر پرواز نمودن به فضآء را برای بشر داد که از بال پرنده بالهای بزرگی برای خود ساخت و بعدا آن بالها را برخود محکم بسته نمود و در کوهی بلند شد و سعی نمود تا پرواز کند در نهایت امر در مسیرسعی خود پیروز شد که عملا پرواز نمود مگر روی یک نقصان بسیط سقوط کرد، ولی بعد از نشستن در روی زمین به بهانۀ اینکه تغیر در خلق الله کرده است به عزل محکوم شد.

بعد سپری شدن سه قرن این مفکوره عباس بن فرناس به چین منتقل شد که دانشمندان چینایی این نظریه را به شکل پیشرفته تر عملی نمودند که بالها را از پلاستیک ساختند و توسط تارهای قوی محکم بر جسم بسته میشد و در نتیجۀ این پیشرفت پراشوت به وجود آمد.

بعدا این نظریه در سال 1500م به ایتالیا منتقل شد که دانشمندی به نام لیوناردو دافنشی به شکل خیلی پیشرفته این نظریه را جامۀ عمل پوشانید، و در سال 1617م این نظریه به کرواتیا منتقل شد که فاوست فرانستک به اساس همین نظریه پراشوت را پیروزمندانه تجربه نمود.

بالآخره این نظریه در سال 1872م به جلیب کوتلنیکف روسی رسید که یکتعداد اختراعات در پراشوت خلق کرد که در نتیجۀ این تغیرات طیاره به وجود آمد.

ب- همچنین عباس بن فرناس نخستین کسی است که ساعت مائی را اختراع نموده است و به میقات نامگذاری کرده است، و همچنین وی نخستین دانشمندی است که تقنیات تعامل همرای کریستال را اختراع نموده، در علم فلکیات و فضاء شناسی خیلی ماهر بود که بعد از کشف پرواز به فضاء یکتعداد مردمان عنید این دانشمند را به کفر متهم ساختند به بهانۀ اینکه در خلق الله دست میزند


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله کامل درباره بیوگرافی عباس بن فرناس
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد