سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله تاریخچه کامپیوتر و کاربرد آن در پزشکی

اختصاصی از سورنا فایل دانلود مقاله تاریخچه کامپیوتر و کاربرد آن در پزشکی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دسته بندی : پزشکی

فرمت فایل :  Doc ( قابلیت ویرایش و آماده چاپ ) Word


قسمتی از محتوی متن ...

 

تعداد صفحات : 10 صفحه

تاریخچه کامپیوتر و کاربرد آن در پزشکی.
کـــامپیـــوتر یا دستگــاهی که بوسیله آن محـــاسبه عــددی را می توان انجــام داد برای دو هـــدف عمــده کاربرد پیـــدا کرده اســـت یـــکی به جهت انجـــام محـــاسبات پیچیــده بــا سهـــولــت و یکـــی جهت دستیابی و ارزیــابــی اطـــلاعــات زیــاد و پیچـــیده .
چینـــی ها ی قــدیم چـــرتکــه را کـــه با حرکت دادن دانــه هایی ( Beads ) در خطــوط ( ســـیم های ) موازی است درست کردند و بعــدها لغــت محاسبه کردن ( Calculte ) از لـــغت Calculi کـــه در واقـــع همــان لاتیـن لغت دانه ها یا Beads است بدست آمد .
در ســــال 1642 ، پـــاسکال ریاضی دان طراحــی ماشینـــی را کـــرد که بطور اتوماتیک با استفــــاده از تعـــدادی چرخ که در مکانهای ده گانه ( ده مرحله ای ) قرار می گیرند و موقـــعیت آنها در یک پنجره بعنوان عدد محاسبــه شده و نشان داده می شد.
دیگران بعـــدا" تغییراتـــی درایــن ماشیــن در جهت بکــار بــردن ضــرب و تقـــسیم ایجـاد کردند .
در 1801 ، Jacquard فرانسوی ماشین بافندگــی را طــراحی کــرد که بـــا استفــاده از یکی ســـری کارد که سوراخهایی با شکلهای مختلف روی آن تعبیه شده بود می توانست شکل و الگوی ( نقشه ) بافندگی را تعیین کند .
در 20 سال بعد Charles Babbage انگلیســـی از ایده کارت های سوراخ دار در ذخیره و ایجاد دستور العمل های مربوط به ماشـــین حساب و محاسبه جداول کشتیرانی استفـــاده کرد و در واقـــع او بعنـــوان کســـی که اســـاس کا مپیـــوتر را بـــرنامـــه ریزی کــرد شنـــاختــه می شـــود .
در 1880 Census ، Herman Hollerith & و Powers امریکائی یک ماشین شمارش و کـــا مپیــــوتری که با کارت های ســـوراخ دار ( Punch Card ) کار میکرد را طراحی کردنــــد کـــه توســـط سیستمهای که از سوراخ ها عبـــور کـــرده وضـــمن تماس با جیـــوه و سپس ثبت اطلاعات رو ی صفحه نمایـــش را انجـام می داد .
Hollerith سپـس اختراع را ثبت و یک شـرکت ( Computer Tabulating Recording Company ) را تشکیـــل داد که در ســـال 1924 تغییــر نام داد وبـــه IBM مشهـــور شد.
در 1944 ، IBM ، Marki ماشیـــن کامپیوتر الکترونیکی ( ENIAC ) که سرعت بالا داشت ساخته شد کــه محـــاسبات 20 ساعتـــی کامپیوتر های قـــبلی را که برای محاسبات در زمان جنگ جهانی II ساختـــه شـــده بود در 30 ثانیه انجــام می داد در این راستا ، تولید کنندگان ENIAC کامپیوتر دیگری ساختند ( UNIVAC ) که توان ذخیره دستور العمل های خود را نیز داشت .
( Universal Automatic Compution ) این کامپیوترها از 18000 تیوب خلاء که بسیار بزرگ بود ساختـــه شـــده بـــود و در ضمن صرف برق زیــاد ، حـــرارت زیـــادی ایجاد و در نتیجه خیـــلی قــابل استفــاده نبـــود .
مـــشکل توسعــه کامپیوتر با اختراع ترانزیستور ( آمپلی فایر کـوچک نیمه هادی Solid- State ) در سال 1974 حـل شد ایــــن اختراع باعــث ســاخت کامپیــوتر دیجیتال شد که بطور دیــجیتال اطلاعــات و دستـــورالعمــل را ذخیره و استفـــاده کنـــند و تنهـــا مشکل آن تعداد زیـــاد تــرانزیستـــورها و مــداراتی بــود که جـــهت ســـاخت کامپیـــوترلازم بود .

  متن بالا فقط تکه هایی از متن به صورت نمونه در این صفحه درج شده است.شما بعد از پرداخت آنلاین فایل را فورا دانلود نمایید

بعد از پرداخت ، لینک دانلود را دریافت می کنید و ۱ لینک هم برای ایمیل شما به صورت اتوماتیک ارسال خواهد شد.

( برای پیگیری مراحل پشتیبانی حتما ایمیل یا شماره خود را به صورت صحیح وارد نمایید )

«پشتیبانی فایل به شما این امکان را فراهم میکند تا فایل خود را با خیال راحت و آسوده دریافت نمایید »


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله تاریخچه کامپیوتر و کاربرد آن در پزشکی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد