سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پروژه بررسی عوامل مؤثر بر انگیزش کارکنان آموزش و پرورش از دیدگاه مدیران آموزش و پرورش. doc

اختصاصی از سورنا فایل پروژه بررسی عوامل مؤثر بر انگیزش کارکنان آموزش و پرورش از دیدگاه مدیران آموزش و پرورش. doc دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پروژه بررسی عوامل مؤثر بر انگیزش کارکنان آموزش و پرورش از دیدگاه مدیران آموزش و پرورش. doc


پروژه بررسی عوامل مؤثر بر انگیزش کارکنان آموزش و پرورش از دیدگاه مدیران آموزش و پرورش. doc

 

 

 

 

 

 

 

نوع فایل: word

قابل ویرایش 105 صفحه

 

چکیده:

هدف از تحقیق حاضر بررسی عوامل مؤثر بر انگیزش کارکنان آموزش و پرورش از دیدگاه مدیران آموزش و پرورش شهرستان خرمدره که فرضیه های عنوان شده عبارتند از افزایش تحصیلات مدیران برانگیزش کارکنان و یا افزایش انگیزه امنیتی مدیران بر روی انگیزش کارکنان و یا افزایش انگیزه خودیابی و تحقیق خود بر روی انگیزش کارکنان و همین طور افزایش سابقه کاری مدیران بر روی انگیزش کارکنان که جامعه مورد مطالعه عبارتند از مدیران و کارکنان آموزش و پرورش که شامل معلّمین و دبیران و آموزگاران است که یک این جامعه 280 نفر است که 40 نفر به عنوان نمونه انتخاب گردیده و پرسش نامه مربوط به انگیزش کارکنان و مدیران بر روی آنها اجرا گردیده که این پرسش نامه 60 سئوال دو گزینه ای بله و خیر دارد که جهت آزمون فرضیه ها از روش آماری X2 استفاده گردیده که نتایج بدست آمده نشان می دهد که انگیزه امنیّتی، افزایش تحصیلات و همین طور سابقه کاری و انگیزه خودیابی مدیران می تواند برانگیزش کارکنان تأثیر مثبتی داشته باشد.

 

مقدمه:

گرچه اختلافات بی حد و آشکار بین رفتارهای آدمیان وجود دارد ولی کوشش های معینی وجود دارند که برای تمام دنیا یکسان است.در اینجا کوشش می شود که نقش اصلی ، جهت انگیزه های مهم و اساسی انسان تعیین گردد.اساساً پویایی رفتار (زیر بنای رفتار) انسان، انگیزه است که او را به سوی ارضای نیازهای اساسی سوق می دهد به عبارت دیگر کنش هایی که فرد از خود نشان می دهد تماماً برای برقراری توازن و انسجام نیازهای انسانی است هرچند نمی توان به طور کامل جریان های آنها را دریافت.انسجام روانی فرد وابسته به تماس مناسب وی با محیط خارج و سطوح مناسب تحریکات یا اطلاعاتی است که دریافت می دارد.افراد بیشتر پذیرای اطلاعاتی می شوند که به خورد آنها داده می شود.حتی در شرایط ناگوار زندگی آشکار گردیده است که حداقل انگیزه و فعالیت که در هر فرد و در زمان های مختلف در نوسان است برای انسجام طبیعی روانی ضروری است تحت تأثیر بعضی شرایط مثلاً عدم تحریک های مناسب فرد احساس ملال ربی حوصلگی می کند و ممکن است کوشش نماید که سطح تحریک خود را از طریق انجام دادن بعضی امور گوناگون یا درگیر شدن با یک فعالیت هیجان آور انجام دهد برعکس تحت تأثیر تحریک یا فشارهای فوق العاده یا بیش از اندازه ممکن است فرد کوشش کند که سطح فعالیت و درون داد خویش را کاهش دهد.

انسان فطرتاً کنجکاو است و او برای فهمیدن و رسیدن به تصویری معنی دار از دنیای خویش همواره در تلاش است.اگر فرد نتواند نظم و ترتیب را در محیط خویش بیابد قادر نیست که پاسخ های مثبت و مناسب نسبت به آنها داشته باشد.آداب و رسوم و قوانین اجتماعی تا حدودی انعکاس هایی از انگیزه نظم و فهم و پیش بینی هستند.کوشش بشر برای نظم، فهم و پیش بینی در کنجکاوی وی درباره خویشتن و جستجوی دانش درباره دنیای اطرافش آشکار می شود.برای این مقصود همواره تجارب جدید بر اساس پیش فرض های موجود و قدیمی مورد تعبیر و تفسیر قرار گرفته است. (آزاد صبان 138 صفحه 68)

 

فهرست مطالب:

چکیده

فصل اول

کلیّـات تحقیق

مقدمه

بیان مسئله

و سئوال پژوهش

هدف های تحقیق

فرضیه های تحقیق

اهمیت و ضرورت تحقیق

متغیرهای تحقیق و تعاریف نظری و عملیاتی واژه ها

تعاریف عملیاتی واژه ها و مفاهیم

فصل دوم

پیشینه و ادبیات تحقیق

تعریف مدیریت

انگیزش

عوامل مؤثر در انگیزش

انگیزش وطراحی سیستم پاداش مؤثر

بررسی جوانب مختلف انگیزش کارکنان در سازمان

مقدمه

نگرش های مرسوم به انگیزش در سازمان

الگوهای سنتی

الگوی روابط انسانی

الگوی منابع انسانی

متغیرهای مؤثر در انگیزش کارکنان

الگوی عمومی انگیزش بر انگیزش در مدیریت

ویژگی های فردی

ویژگی های شغل

ویژگی های موقعیت کاری

متغیرهای مؤثر در انگیزش

ویژگی های فردی انگیزش

سلسله مراتب نیازها

الف- نیازهای فیزیولوژیکی

ب- نیاز به امنیت

ج- نیاز به تعلق و عشق (نیازهای اجتماعی)

و- نیاز به خودیابی

نظرات اتکینسون و مک کلاند

1- ویژگی های شغلی انگیزش

نظریه دو عاملی انگیزش:

1- ویژگی های موقعیت کاری

نظریه دو عاملی انگیزش

فرهنگ سازمانی

محیط محاور کاری

برخورد با آثار نامطلوب به جای مانده بر رفتار

اصلاح رفتار

روش های اصلاح رفتار

برای اصلاح کردن رفتار عملاً چه باید کرد؟

دستورهایی برای اصلاح رفتار

دستورهایی برای استفاده از روش های اصلاح رفتار دستور

چگونگی ارتباط گروه و ایجاد انگیزش

حجم گروه

رقابت گروه ها با هم ورقابت بین گروهی

موقعیت

انحرافات اجتماعی و نقش آن برانگیزش کارکنان در سازمان

مفهوم تشویق و تنبیه در منابع انسانی

 انگیزه ها و کوششهای انسان

انگیزه های فیزیولوژیایی

انگیزه های فیزیولوژیایی در سطح بقای نفس

انگیزه های گرسنگی ، تشنگی و خواب

انگیزه امنیت و احتراز از درد

انگیزه جنسی

انگیزه تحریک و فعالیت

انگیزه های فیزیولوژیایی در سطح تحقق نفس

انگیزه های روانی

1- نظم ، فهم ، و پیش بینی

2- انگیزه کفایت ، شایستگی ، و امنیت

3- انگیزه محبت و وابستگی

4- انگیزه عزت نفس ، ارزش داشتن ، و همسان سازی

6- انگیزه ارزش ، معنی ، هدف و امید

انگیزه های روانی در سطح تحقق نفس

1- رشد و بکار گرفتن استعداد های بالقوه و ظهور خود خلاق

2- یافتن رضایت خاطر فزاینده

3- شخص خود شدن

انگیزه های اجتماعی ( نیروهای اجتماعی در انگیزش )

انگیزه های ناخودآگاه

انگیزش و رفتار

فعالیت و برانگیختگی

گزینندگی انگیزشی

مراحل انگیزشی

الگوهای انگیزشی و سبک زندگی

فشارهای روانی

ناکامی

تعارض

فصل سوم

تعیین روش تحقیق

جامعه مورد مطالعه

حجم نمونه

روش نمونه گیری

ابزار اندازه گیری در تحقیق

روش تحقیق

روش آماری مربوط به فرضیه

فصل چهارم:

یافته ها وتجزیه و تحلیل دادها

جدول 1-4 فراوانی و درصد فراوانی آزمودنی ها در رابطه با فرضیه اول و افزایش تحصیلات مدیران در نگرش و انگیزش احترام و فنرلت کارکنان

جدول 2-4 فراوانی های مورد انتظار و فراوانی های مشاهده شده در رابطه با فرضیه اول

جدول 4-4 فراوانی مورد انتظار و فراوانی های مشاهده شده در رابطه با فرضیه دوم

جدول 6-4: فراوانی های مورد انتظار و فراوانی های مشاهده شده در رابطه با فرضیه سوم

جدول 8-4 فراوانی مورد انتظار و فراوانی های مشاهده شده در رابطه با فرضیه چهارم

فصل پنجم:

بحث و نتیجه گیری

پیشنهادات

محدودیت ها

منابع و مآخذ

 

منابع ومأخذ:

ایرتاش  محمد علی  مقایسه نظریات کارکنان و مدیران دانشگاه تربیت معلم تهران درباره انگیزه های کاری کارکنان تهران  مجله دانش مدیریت 1378 سال دوازدهم شماره 47.

آزاد  حسین - 1382  آسیب روانی 2  انتشارات بعثت  تهران.

 آزاد  حسین - 1382  آسیب روانی 2  انتشارات بعثت  تهران.

دلاور  علی - 1379  روش تحقیق در علوم تربیتی  انتشارات رشد  تهران.

دلاور  علی 1380  روش تحقیق در علوم تربیتی  انتشارات رشد  تهران.

ساعتچی  محمد - 1369  تئوری کسب انگیزه و ایجاد تغییرات مطلوب در شخصیت  مرکز آموزش مدیریت دولتی  تهران.

کوکلان  حمید - 1378  رفتارسازمانی و روابط انسانی  انتشارات دانشگاه تهران  تهران  چاپ پنجم.

علاقه بند  علی - 1379  مدیریت رفتار سازمانی و کاربرد منابع انسانی  انتشارات امیرکبیر  تهران.

نائلی  علیرضا 1380  مدیریت آموزش و رفتار سازمانی  انتشارات دانشگاه اهواز  اهواز.

وکیلی  سلید  1375  بررسی تفاوت نگرش مدیران و کارکنان نسبت به عوامل انگیزش  پایان نامه کارشناسی ارشد  تهران.


دانلود با لینک مستقیم


پروژه بررسی عوامل مؤثر بر انگیزش کارکنان آموزش و پرورش از دیدگاه مدیران آموزش و پرورش. doc
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد