سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت سنتز جواهرات- 49 اسلاید

اختصاصی از سورنا فایل دانلود پاورپوینت سنتز جواهرات- 49 اسلاید دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت سنتز جواهرات- 49 اسلاید


دانلود پاورپوینت سنتز جواهرات- 49 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

 

در زمانهای بسیار دور برخی از مواد به واسطه سلیقه شخصی، مد، نادر بودن در محیط، پندارهای خرافی و فرهنگ و خواص فیزیکی ویژه و ......... به عنوان گوهر مورد توجه انسانها بوده‌اند. در طول تاریخ، مسایل مختلفی بر روی ارزش جواهرات تأثیر گذاشته که می‌توان به موقعیتهای سیاسی و پیشرفت علم بشر اشاره نمود چنانچه آلومینیوم به دلیل نایاب بودن، در صده‌های قبل به عنوان جواهر مصرف می‌شد، در صورتیکه امروزه پیشرفت تکنولوژی و کشف ذخایر بزرگ این کانی، ارزش آن را در حد یک فلز صنعتی پایین آورده است.
اما چیزی که همواره ثابت بوده، افزایش طرفداران جواهر و به تیع آن ارزش گوهر است که بشر را به فکر ساخت انواع مصنوعی آنها انداخت، به طوریکه مصریان قرنها قبل به ساختن جواهرات بدلی از شیشه‌ یا لعاب‌های رنگین می‌پرداختند.

 

§سعی در ساخت مواد مصنوعی با کیفیت مطلوب، سرانجام سبب شد که شرکت جنرال الکتریک در فوریه ۱۹۵۵ اولین الماس مصنوعی را که البته فاقد ارزش جواهری بود بسازد. رشد این صنعت در سالهای اخیر منجربه تولید کانیهای مصنوعی شده که تنها از طریق بررسی‌های دقیق فیزیکوشیمیایی از انواع طبیعی قابل شناسایی هستند. البته باید توجه نمود که سنگهای مصنوعی و بدلی را جواهر نمی‌توان نامید.
در حال حاضر سیستم‌های مشخصی جهت تعیین ارزش جواهرات وجود دارد. خواص نوری و چگونگی تراش دو عامل مهم در این امر به شمار می‌روند. خواص نوری سبب ایجاد رنگ، جلا، لومینانس و بازی رنگ در نگین می‌شوند.
تراش یک بلور تابع شکل و مشخصات ظاهری یک کانی است و به عنوان مثال معمولاً کانیهای کم‌رنگ را با قطر بیشتری می‌تراشند تا رنگ مطلوبتری بدست ‌ آید
§
 
§کانى ها ،بلورها و سنگ هاى گرانبهایى که به طور مصنوعى ،با هر روشى توسط بشر تولید شوند ،تحت عنوان نمونه سنتتیک جواهرات طبقه بندى مى شوند .خواص فیزیکى و شیمیایى و نیز ساختار بلورى این نوع کانى ها و سنگ ها ى گرانبها ،کاملا" با نمونه هاى طبیعى آنها مرتبط مى باشد .سه روش عمده در سنتز کانى ها و سنگ ها ى گرانبها عبارتند از :
§الف . روش ورنوئیل(Flame Fusion Process Verneuil )
§ب. روش فلاکس(Flux Fusion Process )
§ج.روش هیدروترمال (Hydrothermal Process )
§د.روش CVD
§دیگر روش ها عبارتند از :
§- روش رشد ژل (Gel Growth Process)
§- روش چرالاسکى (Czochralski Process)
§
§
 

در سال 1960 اولین بلور زمرد بوسیله این روش توسط  Lechleitner تولید

 گردید.

این روش به آنچه در طبیعت می گذرد بسیار نزدیک است.

طی این فرایند یک اتوکلاو فولادی که کریستال ها

در آن در دما و فشار بالا رشد میکنند.

یک صفحه کریستالی به عنوان بنیان از یک ماده مطلوب در قسمت بالایی مخزن

 آویزان می گردد و پودر ماده مورد نظر در قسمت تحتانی قرار می گیرد و مخزن تا

 اندازه ای از آب پر می شود.

دمای به کار در قسمت تحتانی مواد را در آب  حل می کند و تشکیل یک محلول فوق اشباع را می دهد که به سمت بالا حرکت می کند تا جایی که مواد قادر به نهشت بر روی صفحه کریستالی شوند و تشکیل بلور های درشت را می دهند

 

§بسیارى از عناصر که در آنالیز ترکیب کلى کانى ها گزارش مى شوند ،حاصل بازتاب وجود تداخل هاى میکروسکوپى ،از فازهاى دیگر مى باشند .این عناصر ،ناخالصى بوده و بخش تفکیک ناپذیر کانى نمى باشند .بعضى از عناصر کمیاب ممکن است در مکان ها ى شبکه اى (Lattice sites) قرار داشته باشند ؛اما مقدار قابل توجهى از آنها ممکن است در مکان هاى دیگر قرار بگیرند که به عنوان ناخالصى شناخته مى شوند
 
§در شرایط تشکیل الماس طبیعی نیتروژن وجود ندارد. برای حل این مشکل الماس سازان به دنبال یک جذب کننده نیتروژن گشتند.
§آنها با قرار دادن Al به دور گرافیت این مشکل را رفع کردند. این بار برای الماس فروشان طبیعی سخت شده بود.
§این بار الماس فروشان دست به کار شدند تا فرقی بین این دو الماس پیدا کنند.تا اینکه کشف کردند که الماس های مصنوعی خاصیت فلورسانس دارند در حالی که الماس های طبیعی این خاصیت را ندارند.
§الماس سازان دوباره به دنبال راه حل گشتند و با بررسی دقیق و بهبود روش کار و صرف زمان زیادتر تا حد زیادی این مشکل را مرتفع ساختند.
§
 
 

دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت سنتز جواهرات- 49 اسلاید
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد