سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نقش دانش آموزان در دفاع مقدس

اختصاصی از سورنا فایل نقش دانش آموزان در دفاع مقدس دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 12

 

موضوع:

نقش دانش آموزان در دفاع مقدس

تهیه کننده:

حکیمه محمدی بوری

دبیرستان:

آبشار /

مقدمه

8 آبان ماه سالروز شهادت شهید محمد حسین فهمیده به عنوان روز نوجوان نامگذارى شده است. این در حالى است که هفته آتى مصادف با سالروز تسخیر لانه جاسوسى نیز به نام روز دانش‌آموز عنوان گرفته است. این رویدادها بهانه‌اى براى تجلیل و یادآورى رشادت‌ها و حماسه‌هاى این عزیزان در طول سال‌هاى دفاع مقدس مى‌باشد، قشر بزرگى که به همراه معلمان خود، بزرگترین قشر جامعه (جمعیت فرهنگى کشور) را شامل مى‌شوند. به همین مناسبت تحلیل زیر را تقدیم حضورتان مى‌کنیم که به بیان نقش دانش‌آموزان و معلمان در عرصه دفاع مقدس مى‌پردازد؛

از آغاز تجاوز نظامی عراق به سرزمین های ایران اسلامی (۳۱ شهریور ۱۳۵۹) علاوه بر حضور قدرتمند نیروهای مسلح کشور نظیر ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جبهه های نبرد با متجاوزین، مردم غیور و متدین ایران نیز برای یاری مدافعین میهن به سوی جبهه ها شتافتند که در بین همه اقشار مردم، دانش آموزان نقش ممتاز و چشمگیری داشتند.

در طول هشت سال دفاع مقدس (۵۹ تا ۶۷) بیش از ۵۵۰ هزار دانش آموز بسیجی برای مبارزه با دشمنان در جبهه ها حضور یافتند و به همراه سایر رزمندگان اسلام موفق به بیرون راندن متجاوزین از سرزمین های ایران اسلامی شدند. اهمیت این پیروزی زمانی مشخص می شود که عراق در ابتدای جنگ بیش از ۱۵۰۰۰ کیلومتر مربع از کشور ما را اشغال کرده بود و در طول هشت سال جنگ نیز ازپشتیبانی های نظامی، مالی و اطلاعاتی اکثر کشورهای جهان نظیر آمریکا، شوروی سابق و بعضی از کشورهای اروپایی برخوردار بود. این جنگ در حالی با پیروزی رزمندگان به پایان رسید که حتی یک وجب از خاک ایران در دست دشمنان باقی نماند.

در طول بیش از ۲۰۰ سال قبل از انقلاب اسلامی هر زمان که ایران درگیر جنگی با بیگانگان شده بود در پایان جنگ بخشی از خاک ایران از کشور جدا شده بود و به گواهی تاریخ، نقشه ایران پس از هر جنگ کوچکتر از نقشه قبل از آن شده بود.

در دوران معصر برای اولین بار این افتخار نصیب ایرانیان شد که سرزمین ایران با رشادتهای دلاور مردان مسلمان، از گزند تجاوز بیگانگان مصون بماند که بخش مهمی از این افتخار مرهون مجاهدت و تلاش دا نش آموزان رزمنده است که در این را ه بیش از ۳۶۰۰۰ نفر از آنان به شهادت رسیدند.

شهید محمد حسین فهمیده یکی از این هزاران دانش آموز بسیجی کشور بود که با خلق حماسه ای بزرگ برگ زرینی از تاریخ دفاع مقدس را به خود اختصاص داد. عمل شجاعانه و قهرمانانه او هم موجب افزایش شور و هیجان بیشتر در جبهه های خودی شد و هم فرماندهان ارتش عراق را به وحشت ا نداخت. آنان که سالها در کلاسهای درس در دانشگاههای نظامی اصول و فنون جنگ را آموخته و تجربیات جنگی و افری داشتند، خود را مغلوب نوجوان سیزده ساله ای دیدند که برای نابودی دشمنان و متجاوزین به ایران اسلامی حاضر به فداکاری و از جان گذشتگی شده بود.

عرصه آموزش و پرورش با مجموعه توانایى‌ها و توانمندى‌هایش و حجم عظیم از نیروى انسانى پرشور، با نشاط، با انگیزه و تواناى خود، ذخیره‌اى بزرگ و


دانلود با لینک مستقیم


نقش دانش آموزان در دفاع مقدس
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد