سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله بررسی فعالیت بانکهای خارجی در ایران

اختصاصی از سورنا فایل مقاله بررسی فعالیت بانکهای خارجی در ایران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله بررسی فعالیت بانکهای خارجی در ایران


مقاله بررسی فعالیت بانکهای خارجی در ایران

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 26

 

مقاله:

بررسی فعالیت بانکهای خارجی در ایران

حضور بانک های خارجی باعث ایجاد یک نظارت دقیق در بانکداری داخلی شده و شفافیت فعالیت های اقتصادی را بیشتر می کند.

مقدمه

اعلام برخی مقامات اقتصادی مبنی بر احتمال حضور بانک‌های خارجی در اقتصاد ایران، با توجه به سیستم بانکداری اسلامی و تفاوت عملکرد بانکهای داخلی و خارجی، زمینه بحث‌هایی در این ارتباط را فراهم کرده است. موافقان و مخالفان، هریک به بیان نظرات خود پرداخته و مباحثی را بیان کرده اند که البته با توجه به اینکه هر دو گروه، تردید دارند که حضور بانکهای خارجی در ایران در آیندۀ نزدیک محقق شود، حجم مباحث ارایه شده کم بوده و از بنیانهای علمی محکمی نیز برخوردار نیستند.

تجارب جهانی

ورود بانک‌های خارجی در بسیاری از کشورها به ویژه در کشورهای کمتر توسعه یافته، به طور باور نکردنی در دهه 1990 میلادی افزایش یافت. در میان سایر دلایل، این افزایش در ورود بانک‌های خارجی، بیشتر به این واقعیت برمی‌گشت که در اوایل دهه 1990 بسیاری از کشورها سیاست‌های آزاد سازی مالی را پیش گرفتند و به بانکهای خارجی اجازه دادند شعبات خود را در کشور آنها تأسیس کنند و به بانک‌های خود نیز دستور دادند که در کشورهای دیگر شعبه دایر کنند. با آزاد سازی ورود به بخش‌ مالی در کشورهای در حال توسعه درصد دارایی‌های کل بانک‌های خارجی به کل بانک‌ها از 19 درصد در سال 1995 به 42 درصد در سال 2000 رسید.

پا به پای مشارکت گسترده در بخش تجارت کالاها سیاستگذاران دریافتند که حضور بانک‌های خارجی می‌تواند برای رونق بازار مالی و برای کل اقتصاد مفید باشد.

اقداماتی که کشورهای در حال توسعه جهت جذب بانک‌های خارجی انجام دادند، عبارتست از:

حذف یا کاهش موانع سرمایه‌گذاری خارجی در داخل - تسهیل ورود جریان سرمایه بین‌المللی و سعی در جذب سرمایه - ایجاد مقررات و نهادهای حقوقی- اقتصادی جدید جهت ورود بانک‌های خارجی

- ایجاد مقررات جهت ورود صاحبان خارجی بانک‌های داخلی- رفع نواقص بازار

بررسی منافع وهزینه های ورود بانک های خارجیالف)منافع

بانک جهانی در سال 2002 در گزارش خود مزایای ورود بانک های خارجی را به شرح زیر برمی- شمارد :1. ورود بانک های خارجی باعث افزایش کارایی بانکداری داخلی می شود. رقابت را افزایش داده و با کاهش هزینه ها، سود را افزایش خواهد داد.

2. تخصیص اعتبارات به بخش خصوصی بهبود پیدا خواهد کرد، که این امر خود می تواند باعث افزایش رشد گردد. 3. حضور بانک های خارجی باعث ایجاد یک نظارت دقیق در بانکداری داخلی شده و شفافیت فعالیت های اقتصادی را بیشتر می کند.

4. انتظار می رود بانک های خارجی با توجه به مازادی که در اختیار دارند و هم چنین دسترسی آنها به بازارهای بین المللی، منابع اعتباری باثباتی را فراهم آورند.

5. بانک های خارجی ممکن است هزینه های بازسازی ساختاری بانک های داخلی در دوره های بعد از بحران را کاهش دهند.6. بانک های خارجی دسترسی به بازارهای سرمایه بین المللی را تسهیل خواهند کرد.

7. بانک های خارجی ثبات سیستم مالی داخلی را افزایش خواهند داد. البته این به شرطی است که حضور مداوم و بلندمدت داشته باشند.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله بررسی فعالیت بانکهای خارجی در ایران
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد