سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره تاریخچه بیمارستان

اختصاصی از سورنا فایل تحقیق درباره تاریخچه بیمارستان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 2

 

بیمارستانها

بیمارستان سینا :

این بیمارستان, اولین بیمارستان دولتی تاسیس شده در ایران در سال 1250 هجری شمسی می‏باشد و بزرگترین مرکز تحقیقات تروما و بزرگترین مرکز پیوند اعضا ( در کشور است. بیمارستان سینا موفق ترین مرکز بیمارستانی کشور در زمینه جراحیهای پیوند دست و پارگیهای آئورت می‏باشد.

بخشهای مختلف این بیمارستان شامل: ارتوپدی- داخلی (گوارش, کلیه, ریه, قلب, غدد, خون و روماتولوژی) اعصاب- جراحی قلب- زنان- زایمان- نوزادان- پیوند کلیه- پیوند مغز استخوان- اورولوژی- جراحی فک- جراحی توراکس- ICU - CCU – اورژانس می‏باشد که سالانه بیش از 000/130 نفر مراجعه کننده دارد.

 

مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) :

این مرکز, بزرگترین مجتمع بیمارستانی کشور می‏باشد. بخش کلیه این بیمارستان با دارا بودن 20 دستگاه دیالیز, ماهیانه 12000 مورد دیالیز را انجام می‏دهد. واحد دیالیز صفاقی ( CAPD ) که یکی از پیشرفته‏ترین روشهای دیالیز می‏باشد نیز در این بخش راه‏اندازی شده است.

مرکز تحقیقات قلب و عروق پروژه پیوند دریچه‏های قلب هموگرافت (انسانی) را از پنج سال قبل آغاز نمود و تهیه دریچه‏های هموگرافت برای مراکز درمانی داخل و خارج کشور از دیگر فعالیتهای این مرکز می‏باشد. مرکز علوم و تکنولوژی از مراکز وابسته به این مجتمع می‏باشد که با اختیار داشتن پیشرفته‏ترین امکانات و تجهیزات, حجم بالایی از خدمات تخصصی را ارائه می‏دهد و نزدیک به بیست پروژه تحقیقاتی بزرگ را دردست اجرا دارد.

این بیمارستان شامل بخشهای مختلف, جراحی عمومی- جراحی ترمیمی- ارتوپدی اعصاب داخلی- جراحی اعصاب- جراحی قلب- داخلی (گوارش- کلیه- ریه- قلب- غدد- خون- روماتولوژی) ارولوژی- عفونی- اطفال- زنان- زایمان- ICU – CCU و اورژانس می‏باشد و مراجعین این مجتمع در سال بیش از 000/150 نفر در سال می‏باشد.

 

بیمارستان دکتر شریعتی :

در این بیمارستان تاکنون قریب به 20 مورد عمل پیوند قلب با موفقیت انجام پذیرفته است. مرکز تحقیقات روماتولوژی در این بیمارستان از سال 1360 تاسیس گردیده است که در طول مدت فعالیت خود موفق به بنیانگذاری ( کمیته بین‏المللی تحقیقات بیماری بهجت در جهان ( شده است. این مرکز هم اکنون نزدیک به 3700 بیمار بهجت را تحت مطالعه دارد.

مرکز پیوند مغز استخوان این بیمارستان از سال 1371 تاسیس گردیده و تاکنون قریب به 200 مورد از این عمل را انجام داده است. این مرکز, عضو رسمی مرکز بین‏المللی پیوند مغز استخوان اروپا ( EBMT ) و آمریکا ( IBM ) می‏باشد.

در واحد تحقیقات نازایی این بیمارستان, خدمات فوق تخصصی ZIFT, GIFT, IVF انجام می‏پذیرد و مرکز تحقیقات گوارش در این بیمارستان پروژه‏هایی در زمینه هپاتیت, زخم معده, کولیت, اولسر و … در دست اجرا دارد. مرکز تحقیقات غدد با دهها طرح تحقیقاتی در زمینه‏های دیابت, متابولیسم و… از دیگر مراکز وابسته به این بیمارستان می‏باشد.

بیمارستان شریعتی مشتمل بر بخشهای مختلف, ارتوپدی- داخلی (گوارش- کلیه- ریه- قلب- غدد- خون- روماتولوژی) اعصاب- داخلی- جراحی قلب- زنان- زایمان- نوزادان- پیوند کلیه- پیوند مغز استخوان- اورولوژی- جراحی فک- جراحی توراکس- ICU - CCU – اورژانس و جراحی مغز و اعصاب می‏باشد. مراجعین این بیمارستان در سال بیش از 000/130 نفر می‏باشد.

 

بیمارستان فارابی :

این بیمارستان با 70 سال قدمت و بعنوان بزرگترین مرکز چشم پزشکی خاور میانه, دارای 20 اتاق عمل است که در آنها سالیانه بیش از 18000 مورد عمل جراحی فوق تخصصی چشم انجام می‏پذیرد و عمل پیوند قرنیه و لیزر درمانی سالهاست که بطور روزمره دراین مرکز انجام می‏شود. مراجعین در سال این بیمارستان بیش از 000/180 نفر می‏باشد.

 

بیمارستان امیراعلم :

این بیمارستان در سال 1335 هـ . ق تاسیس شده است که بزرگترین مرکز آموزشی- پژوهشی و درمانی گوش و حلق و بینی در کشور است و اولین مرکز کاشت حلزون در خاورمیانه می‏باشد.

بخشهای بیمارستانی آن شامل : گوش و حلق و بینی (جراحی و داخلی)- عفونی- قلب- گوارش- گفتار درمانی- شنوایی‏سنجی- ICU - CCU – اورژانس می‏باشد. مراجعین این بیمارستان حدود 000/100 نفر می‏باشد.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره تاریخچه بیمارستان
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد