سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پاورپوینت درمورد بررسی مصرف سنتی و اثر بخشی گیاهان دارویی استان گلستان در کاهش قند خون ( دیابت) 20 اسلاید

اختصاصی از سورنا فایل پاورپوینت درمورد بررسی مصرف سنتی و اثر بخشی گیاهان دارویی استان گلستان در کاهش قند خون ( دیابت) 20 اسلاید دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : پاورپوینت

نوع فایل :  .ppt ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد اسلاید : 20 اسلاید


 قسمتی از متن .ppt : 

 

بررسی مصرف سنتی و اثر بخشی گیاهان دارویی

استان گلستان

در کاهش قند خون ( دیابت)

معصومه مازندرانی

عضو هیئت علمی گروه زیست‌شناسی دانشگاه ازاد اسلامی گرگان

سوده یساقی

دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی گرگان

بیماری دیابت از نارسایی‌های مهم غدد داخلی است که حدود 100 میلیون نفر از مردم دنیا مبتلا به آن می‌باشند. سازمان جهانی بهداشت در آینده‌ای نه چندان دور تعداد بیماران دیابتی را چندین برابر پیش‌بینی می‌کند که در این‌صورت یکی از مهمترین عوامل مرگ و میر مردم در نیا محسوب می‌گردد.با توجه به نقش گیاهان دارویی در درمان بیماری‌ها، این مطالعه با هدف مروری بر اثر هیپوگلیسمی گیاهان صورت گرفت. از گذشته بسیار دور تا بحال در طب سنتی استان گلستان، مردم بومی منطقه از ترکیبات طبیعی و موثر گیاهان دارویی و بومی استان، جهت پیشگیری و کنترل این بیماری استفاده می‌کنند. از این‌رو در این مقاله، فقط گیاهانی را که در منطقه از آن جهت پیشگیری و درمان بیماری دیابت، توسط مردمی بومی منطقه مورد استفاده قرار می‌گیرند، را مورد بررسی قرار داده است، مانند: سیر (Allium Sativa)، پیاز (Allium .cepa)، (Allium paradoxum) الزویا پیاز کوهی برگهای تازه‌ی (Ocimum bassilicum)، ریشه گیاه پنجول (Potentilla fulgns) برگ‌های زیتون (Olea europea)، پودر برگ و دانه شنبلیله (Trigonella foenum – graecum)، گشنیز (Corianderum sativa)، یونجه (sativa Medicago )، گزنه (Urtica dioica)، برگ‌های داراواش (Viscum album) گل‌های آقطی (پلم-Sambucus nigra) و گل‌های انار (Punica granatum). نتایج تحقیقات آزمایشگاهی و کلینکال، روش عصاره‌گیری، زمان برداشت گیاه، اندام مورد استفاده، نحوه‌ی مصرف آن در غذا و دارو و به کارگیری آنها به عنوان چاشنی در برنامه‌ی غذایی بیماران دیابتی که اثرات مفیدی را در کاهش قند خون دارد و جزئیات مکانیسم اثر بخشی مواد موثره‌ی هر یک از گیاهان فوق مورد بحث قرار گرفت.

مقدمه:

همه ساله تعداد زیادی از بیماران دیابتی بر اثر عوارض بیماری جان خود را از دست می دهند یا دچار از کار افتادگی می‌شوند. این بیماری می‌تواند موجب سکته‌های قلبی و مغزی، نارسایی کلیه، کوری، قطع پا و ... شود. با توجه به نقش گیاهان در درمان بیماری‌ها، این مطالعه با هدف مروری بر اثر هیپوگلیسمی گیاهان دارویی در درمان دیابت نوع 1 و نوع 2صورت گرفته است.اطلاعات حاکی از آنست که در حدود 1200 گونه و 725 جنس متعلق به 183 تیره، بجز جلبکها و قارچهایی که عملکرد ضد دیابتی دارند ، دارای اثر هیپوگلیسمی هستند . از این گیاهان 127 گونه متعلق به تیره Fabaceae ، 98 گونه در Asteraceae ، 36 تا Lamiaceae ، 35 گونه در Liliaceae ، 30 گونه Poaceae ، 30 گونه Euphorbiceae شناخته شده اند ، که در طب سنتی مورد استفاده قرار میگیرند و تاکنون اثر ضد دیابتی 50 درصد از این گیاهان در تحقیقات کلینیکال به اثبات رسیده است . امروزه گیاهانی که در درمان این بیماری مورد استفاده قرار میگیرند از لحاظ اقتصادی مطرح هستند و بیش از 30 میلیون نفر در دنیا مطابق با گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO) از آن استفاده می کنند . ترکیبات طبیعی که در این گیاهان خاصیت ضد دیابتی دارند شامل کربوهیدراتها ، آلکالئیدها ، ترپنها ، پپتید ، آمین ، استروئید ، فلاونوئید ، لیپید، کومارین ، و ترکیبات سولفوری و مواد معدنی از جمله ؛ کروم ، منگنز و منیزیوم میباشد . روشهای استفاده و دوز مصرفی از این گیاهان در طب سنتی متغیر است . مکانیزم عملکرد هر یک از آنها نیز متغیر میباشد ولی در مجموع همه محرک ترشح انسولین در بدن بوده و باعث گلیکونئوژنز در سلولها پانکراس و تحریک بیوسنتز سلولهای بتا در پانکراس و جلوگیری از تخریب آنها میگردد . همچنین فعالیت رسپتورهای انتقال گلوکز (cAMP) و افزایش بازجذب گلوکز از خون میشود . از غربالگری هایپوگلیسمی این گیاهان نشان میدهد که 81 درصد آنها منجر به کاهش قند خون میشوند . به عنوان مثال ماده موثره Vinculin در گیاه کاتارانتوس (Catharanthus rosous ) در درمان دیابت موثر است و در گیاهان پیازی ترکیبات سولفوری اثر ضد دیابتی مشابه با انسولین دارند . همچنین در گیاه آتریپلکس بعلت داشتن مواد معدنی کروم ، منگنز و منیزیوم در رفع دیابت موثر است . از جمله این گیاهان میتوان به گیاهانی که در لیست زیر آورده شده اشاره کرد .

Allium cepa (Onion bulbs)• Allium sativum (Garlic cloves)• Anacardium occidentale (Cashew leaves)• Arctium lappa (Burdock roots)• Catharanthus roseus (Madagascar Periwinkle leaves)• Cuminum cyminum (Cumin seed)• Eleutherococcus senticosus (Siberian Ginseng)• Olea europaea (Olive leaves)• Opuntia spp. (Prickly Pear stems and fruit)• Panax ginseng (Chinese Ginseng root)• Phaseolus vulgaris (Kidney bean, immature pods)• Taraxacum officinale (Dandelion plant)• Trigonella foenum-graecum (Fenugreek seeds)• Urtica dioica (Stinging Nettle plant)• Vaccinium myrtillus (Bilberry leaves)• Adiantum capillus-veneris (Adiantum plant)• Anacardium occidentale (Cashew leaves)• Arctium lappa (Burdock roots)• Atriplex halimus (Salt Bush leaves)• Bidens pilosa (Aceitilla plant)• Brassica oleracia (Cabbage)

Cucumis sativus (Cucumber fruit)

• Cuminum cyminum (Cumin seed)• Hordeum vulgare (Barley sprouts)• Inula helenium (Elecampane root)

Allium cepa (Onion bulbsLupinus albus (Lupin seeds)• Lycium barbarum (Box Thorn leaves)• Lycopus virginicus (Bugleweed plant)• Morus spp (Mulberry leaves)• Musa sapientum (Banana flowers and roots)• Nymphaea lotus (Lotus roots)• Ocimum sanctum (Sacred Basil plant)• Polygonatum multflorum (Solomon’s Seal root)• Rhus typhina (Staghorn Sumach leaves)• Spinacea oleracea (Spinach leaves)• Triticum sativum (Wheat leaves)• Zea mays (Corn silk)• Apium graveolens (Celery seed)• Bupleurum falcatum (Bupleurum)• Rosmarinus officinalis (Rosemary


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت درمورد بررسی مصرف سنتی و اثر بخشی گیاهان دارویی استان گلستان در کاهش قند خون ( دیابت) 20 اسلاید

مقاله قابلیت جوش پذیری و جوشکاری مس و آلیاژهای آن

اختصاصی از سورنا فایل مقاله قابلیت جوش پذیری و جوشکاری مس و آلیاژهای آن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله قابلیت جوش پذیری و جوشکاری مس و آلیاژهای آن


مقاله قابلیت جوش پذیری و جوشکاری مس و آلیاژهای آن

لینک پرداخت و دانلود در "پایین مطلب"

 

فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحات:35

مس، اولین فلزی است که توسط انسان مورد استفاده قرار گرفت. پنج هزار سال پیش، یونانی ها و رومیان باستان، آن را از جزیره قبرس کنونی استخراج می کردند. یونانیان آن را به نام کالکو (Chalco) و رومیان به نام آیس (Aes) می شناختند و چون از جزیره قبرس استخراج می شد آن را آیس سیپریم (Cypirum) نامیدند. بعداً در زبان های مختلف اروپایی ، به دلیل تلفظ های متفاوت کلمه، سپیریم شکل های متفاوتی به خود گرفت، به طوری که امروز در انگلیسی آن را کوپر (Copper) و درآلمانی (Kupfer) و در فرانسه (‍Cuivre) می نامند.

این فلز، به دلیل سختی توأم با انعطاف پذیری، هدایت حرارتی و الکتریکی بالا، قبول عملیات مکانیکی گوناگون، شکل پذیری فوق العاده ، مقاومت در برابر خوردگی، رنگ های زیبا، غیرمغناطیسی بودن، قابلیت ریخته گری مناسب، لحیم کاری نرم و سخت، جوش پذیری، غیر سمی بودن، .... و نیز امکان تهیه آلیاژهای گوناگون در کنار سایر فلزات، به یک عنصر بسیار مفید و غیر قابل چشم پوشی در صنایع بشری آمده است.

مس با جرم اتمی 54/63 و ساختار (FCC) در 0c1083 ذوب می شود. این عنصر، به دلایل متالورژیکی، به عنوان حلال ترین فلز شناخته شده و به غیر از سرب، تقریباً کلیه عناصر با آن، قابلیت انحلال دارند.

از نظر شیمیایی، مس از فلزات نجیب به شمار آمده و در جدول تانسیون، پس از نقره قرار دارد. مس در مجاورت هوا و رطوبت، از یک قشر نازک اکسید مس که مخلوطی از CuO و Cu2O است پوشیده می شود. این قشر نازک، بقیه فلز را از اکسیده شدن محافظت می کند. اگر این اکسیدها مدت زیادی در مجاورت هوا قرار گیرند و یا سطح مس به شدت اکسیده شود، رنگ مایل به سیاه، آن ، به تدریج به رنگ سبز که مخلوطی از سولفات و یا کلرورهای قلیایی است تبدیل می شود که آن را زنگار (Patina) می گویند. هوای محیط، در تشکیل این ترکیبات بسیار مؤثر است. به طوری که اکثراً در نواحی صنعتی، ترکیبات سولفات به فرمول 3Cu(OH)2 و CuSo4 و در مجاورت دریاها ترکیبات کلروری مثل 3Cu(OH)2 و CuCl2 به وجود می آید.

مس مذاب، قابلیت انحلال شدیدی برای گازهای مختلف دارد و این پدیده، هنگام انجماد به سرعت کاهش می یابد. مقدار حل شدن گازها در مس، به درجه حرارت و فشار جزیی گازها در محیط خارج بستگی دارد.

گازها در مس بیشتر به صورت بیشتر به صورت اتمی حل می شوند. مقدار حلالیت گازها را می توان به صورت رابطه  نمایش داد که در آن C مقدار گاز حل شده بر حسب سانتی متر مکعب در هر 100 گرم فلز مس بوده، P فشار جزئی گاز در محیط خارج و K ضریب ثابتی است که به درجه حرارت بستگی دارد. با توجه به رابطه بالا می توان نتیجه گرفت که افزایش دما با افزایش K و در نتیجه افزایش مقدار گاز حل شده مذاب رابطه مستقیم دارد.

بررسی حلالیت گازها در مس و آلیاژهای آن

گازهایی مثل اکسیژن، هیدروژن و ... در مس قابل حل بوده و تأثیراتی بر آن می گذارد و که بدین قرار است :

- حلالیت اکسیژن

اکسیژن، به صورت اتمی در درجه حرارت اوتکتیک 1065 درجه سانیتگراد حدود 009/0 درصد و درجه حرارت محیط حدود 002/0 درصد در مس قابل حل است. در صورتی که مقدار اکسیژن، این حدود باشد، با مس وارد ترکیب شده و اتکتیکی به صورت Cu-Cu2O با حدود 39/0 درصد اکسیژن تشکیل می دهد.

 

 

 

 

 

Cu-Cu2O شکل (1) دیاگرام تعادلی

 

 

 

 

 

 

 

شکل (2) حلالیت اکسیژن در مس

همانگونه که از منحنی های شکل (1) و (2) مشخص است، ترکیب اکسید فلزی Cu2O در درجه حرارت 1000 تا 1050 درجه سانتی گراد پایدار است. در درجه حرارت های پایین تر، این ترکیب به CuO تبدیل می شود. بنابراین پس از جوشکاری، براساس یکی از واکنش های زیر، CuO در اثر سرد شدن تشکیل خواهد شد.

2Cu2O + O2    4 Cu2O

Cu2O     CuO +Cu

در اثر جوشکاری و در درجه حرارت های بالاتر از 1050 درجه سانتیگراد، Cu2O تجزیه شده و اکسیژن آزاد می کند که در اثر فعل و انفعالات شیمیایی جانشینی با سایر عناسر موجود، ترکیب شده و بخار آب و سایر اکسیدهای فلزی، تولید می کند.

همچنین در هنگام پیشگرم کردن و شروع جوشکاری در حرات های حدود 700 درجه سانتی گراد، مس با یک شعله سبز رنگ با اکسیژن محیط ترکیب شده و CuO تولید می کند :

 

که در درجه حرارت های بالاتر CuO  حاصله بهCu2O    تبدیل خواهد شد.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله قابلیت جوش پذیری و جوشکاری مس و آلیاژهای آن

مقاله نهضت مشروطیت در ملی شدن صنعت نفت چه بود و ایران چه می خواست

اختصاصی از سورنا فایل مقاله نهضت مشروطیت در ملی شدن صنعت نفت چه بود و ایران چه می خواست دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله نهضت مشروطیت در ملی شدن صنعت نفت چه بود و ایران چه می خواست


مقاله نهضت مشروطیت در ملی شدن صنعت نفت چه بود و ایران چه می خواست

لینک پرداخت و دانلود در "پایین مطلب"

 

فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحات:70

تعریف تاریخ :

برای تاریخ معانی و تعاریف گوناگونی گفته اند و از جمله «تعیین کردن مدتی از ابتدای امری عظیم و قدیم و مشهور تا ظهور امر ثانی که دنبال اوست».

این تعریف و معنی بیشتر به خود تاریخ اتکاء دارد تا به موضوعات تاریخ که نظر ما متوجه آنهاست؛ بنابراین از تعریف دیگری استفاده می کنیم: «سرگذشت یا سلسله اعمال و وقایع و حوادث قابل ذکر که به ترتیب از منه تنظیم شده باشد».

چنانچه ملاحظه می نمایید اساسی ترین رکن در تعریف تاریخ، زمان گذشته است. سابقه هر چیز را ما می توانیم در عنوان تاریخ آن چیز بازگو نماییم و به همین مناسبت تاریخ می تواند به انواع بیشماری تقسیم گردد: تاریخ پیامبران، تاریخ ادیان، تاریخ تمدن، تاریخ روابط خارجی، تاریخ علوم، تاریخ ارتش… تاریخ معاصر ایران.


تاریخ معاصر ایران با مساله نفت توام و همراه است. امتیازاتی که از زمان ناصرالدین شاه در این خصوص به خارجیها داده شده، همواره با حوادث و تحولات بسیار همراه بوده است و امروز هم که نفت را به طور کامل در اختیار داریم نه تنها با یک مساله بزرگ اقتصادی مواجه هستیم بلکه مهمترین مساله سیاسی روز ما را تشکیل می دهد تا آنجا که آمریکا مدعی عدم جواز استفاده از نفت به عنوان یک حربه سیاسی در خصوص ایران از آن استفاده کرد لیکن در ابتدا ژاپن و اروپای غربی به مناسبت همین نفت تا حدی در محاصره اقتصادی ایران، با آمریکا هماهنگی نکردند و یا تردید به خود راه دادند.

1- اهمیت نفت: تمدن امروز جهان پیوستگی غیرقابل تردیدی با نفت دارد چه مهمترین ماده ای است که تا به حال شناخته شده و صنایع دنیا را از ابتدای قرن بیستم به طور عمده به گردش در می آورد. نفت یعنی قوه محرکه صنایع، و ماده اولیه هزاران کالای مورد استفاده بشر چون مصالح ساختمانی، دارو، رنگ، الیاف، کود شیمیایی، وسائل آرایش و از همه مهمتر صنعت پتروشیمی، سوخت ناوگان عظیم دریایی، هواپیماهای غول آسای امروزی، جت های جنگنده و غیره و غیره همه از نفت است. قطع تولد یک روز نفت در دنیا دگرگونی بسیار را به دنبال دارد چنانچه تحریم نفتی اعراب در سال 1973 م (1352 هـ.ش)، مصیبتی فراموش ناشدنی برای دنیای صنعت بود تا آنجا که اروپا را به جیره بندی وادار ساخت، استفاده از اتومبیل سواری در بعضی کشورها متوقف گردید و چرخ بسیاری از صنایع از حرکت ایستاد.

2- سوابق نفت به طور کلی: از هزاران سال پیش بشر اندک آشنایی با نفت داشته و در موارد بسیار محدود از آن استفاده می کرده است لیکن به شکلی ابتدائی و بی‌توجه به اصول علمی. مصرف قیر در گذشته های دور بر همین اساس بوده است. حدود صد و بیست سال قبل اولین چاه نفت در آمریکا حفر گردید و استخراج آن شروع شد. در آغاز قرن بیستم فقط تولید جهانی در سال، 21 میلیون تن بود و در نیمه این قرن به پانصد میلیون تن، و در سال 1971 م (1350 هـ.ش)، به 2430 میلیون تن رسید و اکنون تولید سالیانه باید از مرز چهار هزار میلیون تن در سال گذشته باشد. مصرف نفت در کشورها یکسان نیست. معلوم است که کشورهای توسعه نیافته در مقایسه با ممالکی مثل امریکا، شوروی، ژاپن و انگلیس مصرف کمتری دارند لیکن به طور کلی مصرف سرانه ساکنین کره زمین یک تن در سال تخمین زده می شود.

3- امتیازات اولیه: در زمان ناصرالدین شاه یکی از اتباع انگلیس امتیاز ایجاد راه آهن را گرفت، اما در قسمتی از قرارداد قید گردید که کمپانی طرف قرارداد از معادن فلزات و نفت و قیری که در چهل میلی طرفین راه آهن است بهره برداری خواهد کرد؛ این قرارداد انجام نشد و لغو گردید.

«البرت هوتسن» هلندی امتیاز نفت «دالکی» بوشهر را که در آن تاریخ به نظر می‌رسید نفت قابل توجهی دارد دریافت کرد ولی از انجام کار مایوس گردید.

در سال 1250 هـ.ش (1289 هـ.ق- و 1872م)، امتیاز بسیار مهمی به «بارون ژولیوس رویتر» داده شد (رویتر بنیانگذار خبرگزاری است، و خبرگزاری انگلیس رویتر هم به نام او نام گذاری شده است) این امتیاز علاوه بر راه آهن شامل استخراج همه معادن کشور (به جز معادن طلا، نقره و جواهرات) و استفاده از تمام جنگلها و اجازه تأسیس شعب پست و بانک و احداث خطوط تلگرافی در همه نقاط کشور می‌شد. چنین امتیازی چنان بی‌سابقه بود که بعضی آن را بخششی بزرگ دانسته و پاره‌ای آن را فروش یک مملکت تعبیر کرده اند.

روحانی مبارزی به نام «ملاعلی کنی» در مخالفت تا مرحله لغو امتیاز ایستاد. روسیه هم که در گرفتن امتیاز با انگلیس رقابت داشت از این امتیاز به خشم آمد. خود صاحب امتیاز نیز متوجه گردید که انجام کار و استفاده از امتیاز ساده نیست و قبل از آن که به نتیجه برسد لغو شد ولی امتیاز «بانک شاهنشاهی» و نشر اسکناس را به جای آن به مدت شصت سال گرفت. «میرزا حسین خان سپهسالار که عاقد قرارداد رویتر بود با لغو امتیاز از صدارت کنار رفت».

4- قرارداد دارسی: «ویلیام دارسی» در سال 1280 هـ.ش (1319 هـ.ق، 1901م) موفق به کسب امتیاز استخراج و بهره برداری و لوله کشی نفت و قیر در سراسر ایران غیر از پنج ایالت (آذربایجان، گیلان، مازندران، گرگان و خراسان) به مدت شصت سال گردید. دارسی متعهد شد ظرف دو سال شرکت یا شرکتهایی برای بهره برداری از امتیاز تاسیس کند و از عواید حاصله شانزده درصد به عنوان حق الامتیاز به دولت ایران بپردازد. به علاوه بیست هزار لیره نقداً به صورت سهم به ایران بدهد. این قرارداد پنج سال قبل از مشروطیت منعقد شد. در قانون اساسی دادن هر نوع امتیاز موکول به تصویب شد.

حوادث و وقایع انقلاب مشروطیت هم زیاد است، هم پیچیده و با این که تحقیقات بسیاری در این زمینه انجام گرفته مع الوصف مسائل مهم زیاد است و در این جا نیز امکان بحث کامل نیست، بنابراین باز هم مروری کلی به آن داریم:

1- آغاز انقلاب و عوامل آن: مشخص نیست چه روزی انقلاب شروع شد و چه شخصی و یا اشخاصی آغاز گر آن بودند ولی می توان حوادثی را دید که مجموعاً دلیل پیدایش مشروطیت است از جمله شکست ایران در دو جنگ با روسیه و انعقاد قراردادهای گلستان و ترکمن چای، برقراری کاپیتولاسیون به ضرر ملت ایران که عملاً مشکلاتی را ایجاد کرده بود، بی اعتباری دولت مردان در خارج از کشور به علت بی‌لیاقتی، توسعه ارتباط بین ایران و بعض ممالک اروپایی و آگاهی جمعی از ایرانیان از وضع ممالک اروپا امتیازاتی که دولت های روس و انگلیس با رقابت در ایران به دست می آوردند و قرضه هایی که به دلایل خاص و شرایط اسارت بار اخذ می شد، عدم توجه زمامداران ایران به حقوق واقعی مردم و به سرنوشت مملکت و از دست رفتن قسمتی از خاک ایران در شمال و شرق، آمادگی گروه‌های زیادی از مردم برای تحول که آزمایش آن را در واقعه تنباکو نشان داده بودند؛ ظلم و جور و تعدی عمال حکومت مثل عین الدوله و شاهزادگان قاجار و مسافرت های زائد و پر خرج سلاطین و صدراعظم به اروپا و نفرت کلی مردم از ترتیب اداره مملکت. در این زمان خزانه دولت از خزانه شخص شاه جدا نبود و عواید دولتی را شاه به مانند ثروت شخصی خود در هر جایی که دلش می خواست خرج می کرد. فشار مالیاتی مردم را خرد کرده بود، مثلاً از دهقانان که هشتاد درصد جمعیت را تشکیل می دادند در سال، چهل نوع مالیات اخذ می شد تحرک مراجع مذهبی و آگاه ساختن مردم به آنچه در کشور می‌گذشت قسمتی از عواملی است که در انقلاب تأثیر داشت و مبارزه غیرفعال مردم ایران را به تدریج به مبارزه فعال تبدیل کرد. فریاد اعتراض نیرومندتر شد و کم کم شکل عصیان گرفت و در سراسر ایران انجمنهایی تشکیل شد.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله نهضت مشروطیت در ملی شدن صنعت نفت چه بود و ایران چه می خواست

تحقیق درباره روش های خوراک دهی گاو شیری

اختصاصی از سورنا فایل تحقیق درباره روش های خوراک دهی گاو شیری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره روش های خوراک دهی گاو شیری


تحقیق درباره روش های خوراک دهی گاو شیری

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 57

 

مقدمه :

روش های خوراک دهی گاو شیری یکی ازموضوعات مورد بحث و جالب بین متخصصان تغذیه است گسترش و توسعه واحد های گاو شیری در اطراف شهر ها جهت تامین نیاز محصولات لبنی مصرف کنندگان ،افزایش اندازه گاو داری ها ،افزایش هزینه نیروی انسانی و افزایش ظرفیت تولیدی گاو های شیری سبب گردیده تا متخصصان تغذیه و مدیران واحد های پرورش ،روش های گوناگون خوراک دهی می توان بر سلامت بازده غذایی ودر نهایت سود آوری واحد به طور چشم گیری موثر باشد .

روشهای خوراک دهی در طی 50 سال اخیر تغیرات زیادی کرده است با یک برسی کلی روشهای و شیوه های ایجاد شده جدید را همراه با برخی عوامل را می توان را به صورت زیر بیان کرد . 1- افزایش در اندازه گله 2- نیاز به افزایش کیفیت خوراک علوفه ای 3- تا کید بر روشهای بهتر در استفاده از نیروی کاری و افزایش زمان صرف شده برای خوراک دهی 4- توجه بیشتر به نقش مدیریت خوراک روی سلامت و تولید مثل 5- کاهش هزینه خوراک و افزایش بهره وری آن 6- تاکید روی نحوه ی تغذیه و به کار گیری مواد آ لی مدفوع .

کلیات :

مواد خوراکی عبارت است مواد و عناصر طبیعی که حیوانات برای بقای خود از آنها مصرف می کنند . فرآورده های جانبی برخی کارخانجات می تواند به عنوان خوراک پایه احتمالی ، برای جیره گاو در نظر گرفت ، چنین فرآیندی در بر گیر ندهای پسمانده های کاغذ و دیگر فرآور دهای چوبی هستند . پسمانده های مواد جامد دامی و ذرات علوفه ای یکی از منابع پر فیبری است . به طور کلی رشد از طریق غذاهای فیبری به دست می آید و چاقی از تغذیه ی غذاهای نشاسته ای به دست می آید بنا بر این سیلوی ذرت ،تازه،گندم سایر دانه های نشاسته ای بایستی با احتیاط مصرف شود .علوفه خشک و بقولات وسیلوی گراس ،(علوفه گرامینه)همراه با جو ،یولاف و محصولات فرعی ،علوفه های انتخابی برای تلیسه ها و گاوهای شیری در حال رشد می باشد . عامل موثر در جویدن اندازه ذرات مواد غذایی است ، علوفه خشک بلند یا کاه موجب بیشترین مقدار جویدن به ازای هر ماده خشک مصرفی است . علوفه خشک خرد شده و سیلو در درجه بعدی از از نظر زمان جویدن قرار دارند . مواد دانه ای و محصولات فرعی کار خانجات به زمان کمتری برای جویدن نیاز دارند . به طور کلی می بایست حد اقل 75 درصد (ای . دی .اف )از علوفه تا مین شود و اندازه ذرات علوفه ای نیز می بایست 5% کمتر نباشد با توجه به این که فیبر فوق می بابست قابل هضم نیز باشد . لذا فقط فیبر حاصل از علوفه زود چیده شده می تواند هر دو منظور فوق ( جویدن و قابلیت هضم ) را تا مین کند . و وقتی علوفه دیر چیده شود و یا فیبر با قابلیت هضم بالا برای تولید اسید استیک استفاده شود . هدف از تولید علوفه خشک کاهش میزان رطوبت بالا محصول سبز تا حدودی است . گراس خشک تهیه شده از گیاهان جوان نیز در جیره حیوانات نشخوار کننده عمدتا" به عنوان جایگزینی برای غلات و کنسانترهای پروتیئنی همراه با سیلو و علوفه خشک مصرف می شود . اندازه ذرات مواد خوراکی موجود در جیره خوراکی مبتنی است بر تا مین عناصر غذایی مورد نیاز دام به منظور جبران آنچه را که دام در اثر تولید و حفظ سلامت خود از دست می دهد . علوفه یعنی علف سبز ،علف خشک و علف سیلو شده ، خوراک اصلی دام را تشکیل می دهد که در اولین مورد همراه با سایر مواد خوراکی مصرفی دام را جیره پایه را تشکیل می دهد اما در اکثر موارد همراه با سایر مواد خوراکی مانند غلات یا کنجاله ها مصرف می شود ، خرد کردن علوفه به اندازه های کوتاه مصرف اختیاری ماده خشک سیلو حاصل از حدود 20 درصد در گاوهای شیری را افزایش می دهد که بخشی از آن را می توان بهتر محافظت شدن سیلو و قسمتی را به تسریع در خوردن خوراک توسط دام و کاهش در فاصله زمانی لازم برای یک وعده غذا و شروع نشخوار مربوط به آن مرتبط دانست . زیاد کوتاه و خرد کردن علوفه های سیلو شدنی هر چند باعث تسریع در آزاد شدن کربوهدراتهای محلول در آب ، علوفه و بهتر تخمیر شدن علوفه سیلو شده و در نهایت مصرف زیادتری توسط حیوان می شود . ولی این مساله با زیاد مصرف کردن سوخت ( در ماشین آلات برداشت )نیز همراه است بنابرین اندازه پیشنهادی فوق ( متوسط 25 میلی متر برای قطعات علوفه در هنگام سیلو شدن ) ، بیان کننده این مطلب است که همزمان با کاهش مصرف سوخت و کمتر استفاده کردن از ماشین آلات برای آماده سازی سیلو ی علوفه ای از کاهش ارزش غذایی ماده خشک نیز جلو گیری به عمل می آید. (1)

حد مجاز فیبر و اندازه ذرات خوراک :

احتیاجات گاو به فیبر زیاد می باشد ، فیبر علاوه بر تولید اسید استیک ، جویدن و نشخوار را تضمین می کند حیوانات از طریق جویدن ، اندازه ذرات مواد غذایی را کاهش می دهند و قسمتی از عمل هضم به این صورت انجام می گیرد . در جریان عمل جویدن گاو مقدار زیادی بزاق را می بلعد . که در شکمبه به عنوان بافر عمل می کند و ( اسیدیته ) شکمبه را کنترل می کند . در طبیعت این عمل ضروری است تا گاو را قادر بسازد از مواد غذای با کیفیت پایین نیز بتواند استفاده کند . اکنون این عمل برای تولید زیاد شیر ضروری است . بایستی فیبری را تهیه کنیم که به اندازه کافی محکم و سفت باشد تا نیاز به جویدن وجود داشته باشد و همچنین به اندازه کافی نیز قابل هضم باشد تا توسط باکتریهای شکمبه به اسید استک تبدل شود.

طی سالها فیبر غذا را به صورت فیبر خام اندازه می گرفتیم و بیان می کردیم که احتیاجات گاو به این ماده مغذی حداقل برابر 18 در صد کل ماده خشک جیره می باشد . این معیار مفید بوده اما گاهی رضایت بخش نبوده است زیرا فیبر خام یک معیار خیلی متغیر بودامروزه اغلب متخصصان تغذیه ترجیح می دهند که از معیار دیگری به نام ( ای . دی . اف ) استفاده نمایند . و حداقل احتیاجات دام را برابر 21 درصد ماده خشک جیره را بیان می کنند . معیار دوم برای ارزیابی فیبر جیره که اعمال شکمبه و جویدن را تضمین می کند ( ان . دی . اف ) می باشد . سطح مناسب ( ان . دی . اف ) بین 32 تا 38 درصد ماده خشک جیره است ، با ادامه تحقیقات سطح مناسب ( ان . دی . اف ) در جیره های مرکب از مواد غذایی مختلف تعیین خواهد شد . ( سطح مناسب ان . دی.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره روش های خوراک دهی گاو شیری

پاورپوینت اتحاد عاقل و معقول

اختصاصی از سورنا فایل پاورپوینت اتحاد عاقل و معقول دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : پاورپوینت

نوع فایل :  .ppt ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد اسلاید : 157 اسلاید


 قسمتی از متن .ppt : 

 

اتحاد عاقل و معقول

حقیقت علم از نظر صدرا

صدرا: علم از سنخ وجود است. گاهی نیز علم را کیفیت نفسانی می‌داند

وجود در ذات خود نه جوهر است نه عرض. جوهر و عرض بودن وجود، بالعرض است.

با توجه به این‏که گستره وجود همه چیز را فراگرفته، در مرحله‏ای عرض و مرتبه‏ای بالاتر، جوهر و در برترین‏ مرحله فوق جوهر و عرض باشد که آن ذات واجب الوجود بالذات است.

تفاوت میان علم و وجود ذهنی

صدرا بر خلاف دیگر فلاسفه اسلامی، میان علم و وجود ذهنی فرق‏ گذاشت

تا زمان صدرا اکثر فلاسفه بر این باور بودند که علم بشر، همان صورت‏های ذهنی اوست.

صدرا، اشکالات بسیاری بر این اندیشه وارد کرد.

سپس‏ گفت: حل اشکالات وجود ذهنی، تنها با روش ما ممکن است. ما صور ذهنی را نسبت‏ به نفس صدوری می‏دانیم (یعنی صور ذهنی مخلوق خود نفس است) نه حلولی، و وجود ذهنی را متمایز از علم می‏بینیم.

من استنار قلبه بنور اللّه و ذاق شیئا من علوم الملکوتیین یمکنه ان یذهب الی ما ذهبنا الیه (اسفار، ج3، ص492)

کمال بودن علم نه وجود ذهنی

به نظر صدرا علم کمال نفس است و وجود ذهنی در سایه علم قرار دارد، شبیه اعیان ثابته در علم خداوند متعال.

با توجه به همین نکته است که وجود ذهنی را ضعیف‏تر از وجود خارجی می‏داند و اگر گاهی وجود ذهنی را‏ قوی‏تر می‌داند، نظرش به علم است که علم برتر از موجودات مادی خارجی است.

العلم لیس‏ عبارة عن نفس مفهوم الصورة المجردة لأمر بل العلم عبارة عن نحو وجود امر مجرد (اسفار، ج3، ص294)

لیس توسیط تلک الصورة فی ادراک الاشیاء کتوسیط الآلات الصناعیة بل مثالها مثال النور المحسوس فی ادارک المبصرات حیث یبصر النور اوّلا و بتوسطه غیره (اسفار، ج3، ص318)

تشبیه علم و وجود ذهنی به نور خورشید

صدرا، در بسیاری از موارد، علم و وجود ذهنی را به نور خورشید تشبیه کرد: علم چون نور خورشید است که اولا خودش مشاهده می‏شود سپس سبب‏ دیده شدن اشیاء جهان می‏گردد. این نور از مبادی عالیه افاضه شده که بینایی بالقوه‏ توسط آن به فعلیت می‏رسد.

به یصیر البصر بصرا بالفعل بعد ما کان بالقوة و به یصیر المبصرات بالفعل بعد ما کانت بالقوة (اسفار، ج7، ص264)


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت اتحاد عاقل و معقول