سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زراعت غلات

اختصاصی از سورنا فایل زراعت غلات دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 11

 

مقدمه :

در زراعت غلات عوامل مختلفی باعث کاهش کیفیت و کمیت محصول می شوند که در بخش کیفیت نحوه مبارزه با علفهای هرز و کنترل بیماریها و آفات در بخش کمیت، نحوه برداشت محصول ، حمل و نقل ، سیلو و تبدیل به آرد هر کدام مقداری باعث افت محصول می شوند . به گونه ای که در زمان برداشت به میزان چند درصد و در زمان جابجایی در مزرعه و حمل و نقل از تولید تا خرید و از خرید به سیلو و از سیلو به آرد نانوایی . نمونه بارز این مساله که به طور وضوح قابل مشاهده می باشد نحوه حمل از مزرعه به مرکز خرید گندم می باشد به گونه ای که به علت عدم درزبندی درست کامیونهای حامل گندم و ریزش از بین درزها مقداری از محصول در بین راه تلف خواهد شد نمونه بارز آن ریخته شدن مقدار زیادی گندم و به مسافت زیاد در جاده می باشد که تا چندین روز این حمل و نقل ها ادامه دارد بنابراین هر وسیله حامل گندم اگر به این صورت ریزش داشته باشد در مجموع چندین کیلوگرم گندم تلف خواهد شد .

در بحث برداشت محصول از زمین ، با اعمال مدیریت صحیح که هدف از انجام این طرح نیز کم کردن میزان ضایعات برداشت غلات به کمترین میزان ممکن می‌باشد، بنابراین با کنترل و تنظیم قسمتهای مختلف کمباین می توان به این هدف مهم رسید.

برای انجام این امر آشنا کردن کشاورز و مالک و مقید کردن راننده کمباین به جهت درست کار کردن دستگاه می تواند نقش مهمی داشته باشد .

در نهایت هدف ناظران برداشت از اجرای این طرح جلوگیری از افزایش ضایعات محصول برداشت شده و همچنین روشن کردن مالک زمین را شامل می‌شود .

همچنین ذکر این نکته حائز اهمیت است که خسارت ناشی از ریزش در سطح استان خراسان حدود 15% می باشد که استاندارد ریزش حدود 5% است. به عنوان مثال اگر یک مزرعه با متوسط عملکرد 5000 کیلوگرم در هکتار یا 5 تن و ریزش 15% با قیمت خرید 1500 ریال باشد ، خسارت ناشی از برداشت به گونه زیر خواهد بود .

ریزش 15% ریال 1125000= 1500×750 750 = 15%×5000

ریزش 5% ریال 375000= 1500×250 250= 5% ×5000

ریال 750000 = 375000-1125000 5% 15%

آشنایی با بخش طرقبه :

منطقه طرقبه نسبت به استان خراسان در سمت شمال و نسبت به شهرستان مشهد در سمت شمال غرب قرار دارد . این بخش از شمال با شهرستان چناران از غرب با شهرستان نیشابور و از قسمت شرق با بخش مرکزی و محدوده شهری شهر مشهد و از سمت جنوب به بخش احمدآباد محدود می باشد .

بخش طرقبه دارای 2 دهستان به نامهای طرقبه ، به مرکزیت روستای حصار با 56 روستا و دهستان شاندیز به مرکزیت روستای ارچنگ با 28 روستا و آبادی می باشد از مجموعه آبادی‌های موجود 33 روستا با جمعیتی بالای 20 خانوار دارند .

آب و هوا :

بخش طرقبه از نظر ارتفاع ، در ارتفاع 920 متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است . همچنین در بحث آب و هوا ، بخش طرقبه در قسمت شمالی رشته کوه بینالود واقع شده ، بنابراین منطقه ای کوهستانی با زمستانی نسبتاً سرد ولی تابستانی ملایم و معتدل است . برابر آمار موجود بارندگی در منطقه نسبت به بخشهای مجاور در شهرستان نسبتاً خوب و متوسط بارندگی سالانه حدود mm 257 می‌باشد . وجود مناظر زیبا و مزارع سرسبز و تعداد 7 رشته رودخانه موجب شده است که این منطقه به عنوان بهترین و زیباترین ییلاق شهرستان محسوب گردد .

لذا سالانه حدود 4 میلیون زائر و مجاور حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) از این منطقه دیدن می کنند .

حداقل حرارت تا 15- درجه سانتی گراد و حداکثر حرارت تا 35+ درجه سانتی گراد در سال می رسد .

خاک :

خاک منطقه از نوع شنی و فقیر می باشد که این امر باعث می شود تا جهت داشت محصول از نهاده های بیشتری جهت رشد بهتر محصول استفاده گردد .

بیشتر زمینهای زیرکشت گندم آبی و دیم و همچنین جو در قسمت دشت شاندیز و محدوده بین جاده شاندیز و جاده سنتو به مرکزیت ساقشک که در قسمت شرق به سردخانه نوچاه و در قسمت شمال غرب جاده گراخک محدود می شود .

کار در بخش طرقبه شامل دو قسمت بود :

1-پیگیری مستمر و مداوم از بدو ورود به بخش جهت مشاهده کمباین در منطقه .

2-نظارت بر نحوه کار کمباین پس از ورود کمباین به منطقه .

این روستاها شامل :

1-ساقشک

2-ابراهیم آباد ناظریه

3-سردخانه نوچاه

4-سوران

5-صفی آباد

6-چاهشک

که این زمینهای برداشت شده به حدود 100 هکتار گندم و جو را بالغ می شوند .

ارقام کشت شده عبارتند از :

رقم

تاریخ کاشت

تاریخ برداشت

الموت

15 مهر – 15 آبان

2/4/82

بک کراس روشن

15 آبان –15 آذر

2/4/82

روشن

15 آبان – 15 آذر

2/4/82

ذکر این نکته لازم است که به دلیل سردی هوا که در فصل بهار وجود داشت و به جهت اینکه محصول از رشد خوبی برخوردار بود تاریخ برداشت به جای اوایل تیر در اواخر تیر و اوایل مرداد ماه منتقل شده و یا به عبارتی تاریخ برداشت به تعویق افتاد . همچنین به دلیل خوب بودن بارندگی و تراکم بالای مزارع پس از دو هفته تلاش مستمر موفق به وارد کردن کمباین بر سر زمین شده اند .


دانلود با لینک مستقیم


زراعت غلات
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد