سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره کارگاه سفالگری

اختصاصی از سورنا فایل تحقیق درباره کارگاه سفالگری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره کارگاه سفالگری


تحقیق درباره کارگاه سفالگری

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 57

 

مقدمه:زمانی که بشر به استفاده از ظروف سفالین پرداخت، دست ساخته هایش بسیار ابتدائی و عاری از هر گونه تزئین یا پوشش لعاب بود، ولی بتدریج که ذوق و سلیقه و حسن زیبائی شناسی قوت گرفت ظروف سفالین به نقوش گوناگون و سپس به پوشش لعاب آرایش داده شد.کاوشهای باستانشناسی در محوطه های باستانی ایران موید آن است که تسلسل و تکامل ساخت ظروف بی لعاب در قرون متمادی حفظ گردیده و هنرمندان سفالگر با پیشرفت هنر سفلگری همزمان و در کنار ظروف سفالین لعابدار در ظروف بی لعابدار در ظروف بی لعاب نیز مبتکر بوده و این شیوه و سنت را تا به امروز حفظکرده اند. وفور ظروف بی لعاب به نسبت انواع دیگر سفالینه بعلت کاربرد این نوع سفالینه در زندگی توده مردم بوده است. تاریخ گذاری ظروف بی لعاب اوایل اسلام بعلت ادامه سنت سفالگری ساسانی ، بسیار مشکل است و بدین سبب متخصصان این نوع سفالینه را عرب ساسانی نامیده اند.پس از سقوط امپراتوری ساسانیان ( سال 622 میلادی ) و گرایش ایرانیان بدین مبین اسلام قسمتهائی از این سرزمین تا مدتها تحت تاثیر شیوه های هنری گذشته قرار داشته است که از آنجمله ناحیه دریای خزر می باشد. در این منطقه روش و سنت هنر ساسانی بویژه در زمینه فلز کاری و سفالگری ادامه یافته و ظروف سفالین بشیوه متقدم ساخته می شده است. حفریات باستانشناسی در ناحیه دریای خزر که محوطه های باستانی بیشماری را در بر میگیرد . کشف ظروف سفالین اواخر ساسانی و اوایل اسلامی و قابل مقایسه بودن آنها این نظریه را اثبات می نماید. پژوهشهای باستانشناسی سالهای اخیر در مراکز تمدنهای اسلامی ایران چون : نیشابور ، ری، جرجان، سیراف، استخر، تخت سلیمان، سلطانیه، فسا، غبیرا و شوش که در ادوار اسلامی از آبادانی و ثروت برخوردار بوده اند شناخت باستانشناسان را در تکامل سفالینه بی لعاب تا حدی آسانتر کرده است. سفالینه بی لعاب اسلامی بسیار متنوع و از جهات مختلف مانند خمیر، شکل و تزئین قابل بررسی است.

بسمه تعالی

تقاضانامه

خواهشمند است مطابق طرح پیشنهادی پیوست با صدور جواز تاسیس برای احداث یک کارگاه سفالگری موافقت فرمائید ضمنا جزوه مقررات و گردش کار صدور مجوزها را مطالعه نموده متعهد و ملزم به رعایت کلیه مفاد آن می باشم .

1 - عنوان طرح: کارگاه سفالگری

2 - محل اجرای طرح :

استان: فارس

شهرستان: شیراز

بخش: -

روستا: -

 

 

ب : حقوقی:

نام شرکت

نوع شرکت

شماره ثبت

محل ثبت

تاریخ ثبت

 

سفالگران فارس

تولیدی

34548/2259

-

30/7/84

 

 

برای اینکه بتوانیم این کارگاه را راه‌اندازی کنیم نیازی به گرفتن مجوز نداشتیم زیرا این مکانی که ما در آن کار می‌کنیم یک کارگاه بزرگ است که از قبل مجوز آن گرفته شده است فقط ما به مواد اولیه و تعدادی کارمند و سرمایه برای راه‌اندازی کارگاه نیاز داشتیم که به امید خدا این نیازها برطرف شد و ما تنوانستیم کارگاه را راه‌اندازی کنیم


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره کارگاه سفالگری
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد