سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

چگونه اضطراب و نگرانی را در یادگیری درس ریاضی در دانش آموزان کاهش دادم

اختصاصی از سورنا فایل چگونه اضطراب و نگرانی را در یادگیری درس ریاضی در دانش آموزان کاهش دادم دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

چگونه اضطراب و نگرانی را در یادگیری درس ریاضی در دانش آموزان کاهش دادم


چگونه اضطراب و نگرانی را در یادگیری درس ریاضی در دانش آموزان کاهش دادم

تعداد صفحات : 28 صفحه

فرمت فایل : Word and PDF

کد فایل : 001026

***تخفیف برای مدت محدود***

کامل ترین را برایتان برگزیده ایم

پشتیبانی 24 ساعته از طریق تلگرام : 09904652258

مقدمه

درس ریاضی بدون شک یکی از مهم ترین درس هایی است که دانش آموزان در تمام مقاطع تحصیلی به دانستن و درک آن احتیاج دارند. بسیاری از دانش آموزان به دلایل گوناگون از جمله شیوه تدریس دبیر، تجربه های ناموفق، فشارهای والدین، کم تمرینی و دشواری در یادگیری مفاهیم ریاضی چنان از این درس دچار ترس و اضطراب می شوند و از خود مقاومت نشان می دهند که گاهی ساده ترین اعمال ریاضی را هم نمی توانند انجام دهند.در حالی که امروزه با توجه به تسلط رشته ریاضی بر علوم و تکنولوژی جدید، ضرورت بیشتری برای یادگیری این علم و فهم و درک قوانین آن حس می شود. از این رو آنچه دبیران نیاز به دانستن آن دارند، ساده سازی در مفاهیم، تاکید بر مبانی اولیه علم ریاضی و ارائه تمرین ها و مثال های گوناگون است. اضطراب ریاضی موجب ضعف فرآیندهای ذهنی برای انجام عملیات ریاضی، منفی نگری و سردرگمی دانش آموزان می شود. این گروه با اجتناب از کلاس ریاضی، ناتوانی در انجام آزمون های ریاضی و اضطراب و تشویش فراوان از یادگیری این درس طفره می روند. این تصور که استعداد ریاضی مادرزادی است یا پسرها نسبت به دخترها عملکرد بهتری در درس ریاضی دارند و یا درس ریاضی درس منطق است، نه درس خلاقیت موجب عقب نشینی و مقابله برخی از دانش آموزان از یادگیری علم ریاضی می شود.

متأسفانه به رغم جدی بودن تأثیر عوامل روانی و هیجانی بر عملکرد علمی افراد، به ویژه در علوم پایه واز جمله ریاضیات ، مطالعه در خور توجهی در این باره به زبان فارسی موجود نیست. در حالی که شناخت و کنترل عوامل ( درونی و بیرونی ) پیش برنده یا بازدارنده فراگیران در میدان فعالیت های ریاضی مورد توجه والدین، مربیان و پژوهشگران است .

تغییر حالت های روانی و برانگیختگی ها ی آشکار فراگیران در مقابله با وضعیت های مختلف آموزشی و یادگیری ریاضیات، به پژوهشگران آموزش ریاضی را مصمم تر می سازد تا تأثیرات هیجانی و برانگیختگی های روانی را بر رفتار ریاضی یادگیرنده ها خواه دانش آموز یا دانشجو شناخته و برای کنترل علمی و عملی آن در پی چاره بر آیند.

ناظر بر چگونگی بروز دانش ریاضی فرد در موقعیت های مختلف است که تحت تأثیر عوامل درونی و بیرونی واقع می شود. عوامل درونی و عوامل بیرونی به ترتیب نقش بردارهای تسهیل کننده و بازدانده رفتار ریاضی را ایفا می کنند .دنیای ریاضیات نیز از این مشخصه عمده قرن بیستم ، یعنی اضطراب ، بی نصیب نمانده است و به دلیل ویژگی های خاص و طبیعی این شاخه از دانش و معرفت بشری ، آسیب پذیری فراگیران را بیش از سایر شاخه ها ی علوم محتمل می سازد. اینک قبل از پرداختن به اضطراب ریاضی ، مناسب است که ابتدا تصویری روشن از مقوله اضطراب به طور کلی داشته باشیم . اضطراب چیست ؟ در متون روان شناسی اضطراب با معانی گوناگون به کار رفته است. به طور کلی اضطراب بیانگر حالت هیجانی نامطلوبی است که محصول فشار و کشمکش های روانی افراد می باشد و مشخصه بارز آن ترس از وقوع حوادث آینده است . چنانچه این ترس و تشویش، مبهم و پراکنده بوده و وابسته به چیز معینی نباشد و یا به صورت افراطی در آید آن را اضطراب نوروتیک گویند  .

هرگاه فرد در وضعیتی قرار گیرد که در رویارویی با مشکلات وخطرهای احتمالی از اعمال توانایی های خود نامطمئن باشد، آن گاه او مضطرب قلمداد می شود. مانند رانندگی روی سطح لغزنده یا شرکت در امتحان ریاضی و... اصولاً تمایل به انتظار ناخوشایند از نتیجه کارها یکی از ویژگی های افراد مضطرب است. به علاوه ، بنابر پژوهش های انجام گرفته اضطراب و افسردگی به نحوی به یکدیگر مربوطند ؛ به طوری که افراد افسرده غالباً مضطرب هستند.


دانلود با لینک مستقیم


چگونه اضطراب و نگرانی را در یادگیری درس ریاضی در دانش آموزان کاهش دادم

دانلود پروژه طراحی میز کامپیوتر

اختصاصی از سورنا فایل دانلود پروژه طراحی میز کامپیوتر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پروژه طراحی میز کامپیوتر


دانلود پروژه طراحی میز کامپیوتر

با گسترش علم و تکنولوژی شاهد تغییرات متنوعی در وسلیل گوناگون و یا ایجاد وسایل جدید هستیم . حال باید از این منظر به آن نگاه کرد که چرا تغییرات ایجاد میشوند ؟ ویا اینکه  این نوع اوسیله چرا تغییر کرده و به گونه ای دیگر مطرح شده است ؟ و ما هم میتوانیم به این گونه سوالت به این گونه پاسخ دهیم گسترش علم است که باعث این گونه تغییرات می شود . حال باید گفت که چرا و چگونه ؟ پاسخ  این سوال  را با یک مثال آغاز می کنیم : بشر در زمانهای دور اطلاعات محدودی راجع به محیط زندگی خود داشته است یا اینکه راجع به علم پزشکی اطلاعات کمی داشتند و بسیاری از مسائل برای آنها به طور امروزی حل نشده بود و وقتی که همین بشر به اطلاعات دست پیدا می کرد سعی بر این داشت تا بتواند از آن در رسیدن به هدفهای خود استفاده کند . مثلا آنها برای شکار از سلاحهای  چوبی استفاده می کردند ولی وقتی همین بشر آهن را شناخت و به قابلیت های آن پی برد ،از آن در کارهای خود استفاده کرد و باعث شد تا وسیلهای دیگر شناخته ، طراحی و  تولید شود . پس میتوان گفت که علم داشتن و گسترش آن باعث به وجود آمدن طرهای متنوع می شود . حال پدید آمدن طرحهای جدید هم به همین گونه است که وقتی وسیله ای ساخته  یا اینکه نیازی شناخته می شود طرحهای دریگری برای تکمیل آن به وجود می آید . مثلا میز کامپیوتر ، تا موقعی که کامپیوتر ساخته نشده بود نیاز به طراحی یک میز کامپیوتر نبود و وقتی هم که یک میز کامپیوتر طراحی شد و با پیشرفت علم تغییرات روی آن انجام گرفت (از لحاظ زیبایی ، ارگونومی و ...)

ورود کامپیوترها به دنیای ما هر چند با مزایای بسیاری همراه بود اما مثل هر پدیده فناورانه دیگری تبعات منفی نیز همراه خود داشت؛ از جمله مهمترین این تبعات می توان به هشدارهای گاه به گاه پزشکان مبنی بر جلوگیری بیماری های ناشی از نشستن های طولانی مدت پشت میز کامپیوتر و خیره شدن به صفحه مانیتور اشاره کرد.

میلیونها  نفر از مردم روزانه از کامپیوتر استفاده می کنند و تقریبا آن را جزء جدا نشدنی زندگی خود می دانند . با این حال بیان نکاتی که مشترکاً برای تمام انسانها جهت مشکلات  و برطرف کردن آنها جهت سهولت در کار با کامپیوترانجام می شود ، لازم و ضروری می باشد . با این وجود در این پروژه تعدادی نکات نسبتاً مشترکی آورده شده که می تواند به حل این مشکلات کمک  کند .

این مجموعه که به نام طراحی کافی نت است هدف این است که بتوانیم با تحقیقات لازم برای مباحث ارگونومی ، زیبایی و تولید یک ایده ی مناسب برای کافی نت ایران تلاش کنیم .

در این پروژه آشنا می شوید با : 

1)  اول با مسائل و مشکلات موجود در یک میز کامپوتر

2)  مسائل ارگونومیک موجود در یک ایستگاه کار کامپیوتر

3)  به طور مفصل مسایل ارگونومیک یک میز کامپیوتر

4)  طراحی یک میز با اطلاعات موجود

و ...

توصیف محصول: در طراحی این محصول ازفرم استفاده شده است. ابعاد آن متناسب با کاربری افراد استفاده گر طراحی شده است.

آنالیز: از لحاظ آنالیز این محصول استفاده از ارگونومی میز کامپیوتر استفاده شده  استفاده از حداقل فضای میز  قرار دادن جای مخصوص برای وسایل مورد نیاز کاربر اعم از پرینتر و...

تعبیر : هدف از طراحی این محصول راحتی از حد دسترسی به حوزه فضای کار می باشد .که در این طرح تا حد امکان لحاظ شده است.

قضاوت : بررسی هایی که در مورد این محصول _(میز کامپیوتر ) انجام شده است می توان گفت که استفاده طولانی مدت از یک میز غیر استاندارد و فاقد موارد ارگونومیکی موجب آسیب های جدی به بدن می شود که لحاظ کردن موارد  ارگونومیکی  باعث کاهش این آسیب ها می شود.

روش D O  I T   

DEFINE : تشریح مسإ له

OPEN : مسأ له را باز کردن

IDENTIFY : شناسایی وتعیین کردن خروجی ها

TRENSFORM اطلاعات را عملی کردن

 

تعیین آزردگی ونیاز اصلی یا فلسفه وجودی محصول:

این نیاز از وقتی شکل گرفت که بشر دست به اختراع کامپیوتر زد . یعنی اینکه همانطور که گفتیم به وجد آمدن و اختراع وسیلهای باعث خلق و به وجود آمدن دیگر وسیله ها می شود .

انسان برای راحتی خود در استفاده از کامپیوتر و بازدهی بالاتری دست به تولید این محصول شد .

البته کامپوتر های اولیه به قدری بزگ بودن که نیازی به میز نداشته است .ولی با گذشت زمان آنها کوچکتر شدند و بشر با احساس این نیاز که چطور می تواند از این محصول راحت تر استفاده کند دست به خاق این محصول کرد .

 

تعیین آزردگی و مشکل فعلی محصول :

  ورود کامپیوترها به دنیای ما هر چند با مزایای بسیاری همراه بود اما مثل هر پدیده فناورانه دیگری تبعات منفی نیز همراه خود داشت؛ از جمله مهمترین این تبعات می توان به هشدارهای گاه به گاه پزشکان مبنی بر جلوگیری بیماری های ناشی از نشستن های طولانی مدت پشت میز کامپیوتر و خیره شدن به صفحه مانیتور اشاره کرد. پس در حال حاظر می توان گفت :

مشکلات ارگونومی  

*عدم محل قرار گیری مناسب ماوس

*عدم محل قرار گیری مناسب پرینتر

* عدم محل قرار گیری مناسب اسکنر

* دید نسبت به مانیتور مناسب نیست

* وضعیت نا مناسب کیبورد

 

  • قیمت آنها که بسیار بالا بوده
  • عدم زیبایی در میز های موجود ارزان قیمت
  • نداشتن قابلیت جمع شدن (پک کردن ) برای حمل نقل

 

 بخشهای مختلف مشکل فعلی و موارد مطرح در نیاز جدید:

در این بخش می توان به مشکلاتی که در یک ایستگاه کاری کامپیوتر اشاره کرد .در هر ایستگاه کاری کامپیوتر شرایط باید به گونهای باشد که امکان پنج عمل اصلی : کار با صفحه کلید ، کار با ماوس ، نوشتن ، دیدن اسناد و مشاهدهی صفحه ی نمایش وجود داشته باشد و در عین حال ، آسایش کاربر برای انجام فعالیتهای طولانی مدت مهیا شده و آسیبی به سلامت وی وارد نگردد. 

زیرا قرار گیری صحیح قطعات به شما این امکان را می دهد تا کار خود را سریعتر ، پر بازده تر و سالمتر انجام دهید .

لیست باید ها  :

  • تعبیه جا برای قرار دادن کتاب های شخصی
  • قرار دادن جای کیبورد و ارگونومی موس برای چب دستان و راست دستان
  • اختصاص مکانی برای پرینتر و ...
  • ارایه فرم متنوع بر اساس تیوری گشتالت
  • گذاشتن زیر پا برای افرادی که ارتفاع زانوی آنها کمتر از حد صدک مورد نظر است
  • تعبه جای برای قرار دادن cd و نرم افزار  

تئوری گشتالت Gestalt

گشتالت را علم روانشناسی شناخت فرم و شکل معنا می کنند که از سال 1920 در بین روانشناسان آلمانی مطرح شد. نظریه گشتالت بیان می کند که مغز انسان برای درک موضوعات پیچیده ای که از اجزای گوناگون تشکیل شده اند،  این روش را در پیش می گیرد که تمام اجزاء را در قالب یک موضوع واحد جمع بندی کند و در ابتدا یک درک کلی از آن موضوع حاصل کند. هرچقدر که اجزای این مجموعه وابستگی و ارتباط منطقی تری با یکدیگر داشته باشند،  گشتالت آن مجموعه مستحکم تر است و درک پیچیدگی آن نیز با تلاش کمتر و راحت تر صورت می پذیرد.

شامل 71 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پروژه طراحی میز کامپیوتر

دانلود مقاله روغن کشی از پنبه دانه

اختصاصی از سورنا فایل دانلود مقاله روغن کشی از پنبه دانه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله روغن کشی از پنبه دانه


دانلود مقاله روغن کشی از پنبه دانه

روغن ها و چربی ها از زمان های گذشته یکی از اجزاء اصلی و مهم تشکیل دهنده غذای انسان بوده است که علت این امر انرژی زایی آنها است به طوری که یک گرم آن حدود 2/9 کالری انرژی در بدن تولید می کند.

صنعت روغن کشی از دانه های گیاهی، به موازات فعالیت کارخانجات تصفیه روغن از سال 1317 آغاز به کار کرده و در دهه 1330 اکثر کارخانجات روغن کشی موجود تاسیس گردیده و در حال حاضر 23 کارخانه به تولید روغن خام مشغول می باشند که اکثر واحدهای روغن کشی در نزدیکی مواد اولیه خود استقرار یافته اند و بیشتر شامل مناطق خراسان، مازندران و گیلان می باشد و کارخانجاتی که در تصفیه روغن فعالیت دارند بیشتر در مجاورت بازار مصرف مستقر شده اند.

روغن کشی از دانه های روغنی به وسیله چرخ های عصاری در ایران از قرن ها پیش مرسوم بوده و بیشتر مصرف دارویی داشته است.

 

پنبه دانه

پنبه دانه گیاهی است از تیره Malvacae که از آن برای تهیّه روغن خوراکی استفاده می شود. نام علمی آن Gosypium herbaceum می باشد. دانه این گیاه که پس از گرفتن الیاف پنبه باقی می ماند دارای مقداری باقیمانده الیاف کوتاه می باشد که به اصطلاح لینتر نامیده می شود. دانه حاصل دارای پوسته ای سیاه رنگ بوده که آن را می پوشاند. مغز دانه سفید و گاهی زرد رنگ بوده و دارای مقداری چربی می باشد که برای خوراک انسان ومصارف صنعتی استخراج می گردد. مازاد دانه پس از فرآیند روغن گیری کنجاله نامیده می شود. کنجاله حاصل دارای مقدار نسبتاً زیادی پروتئین بوده و برای مصرف خوراک دام و طیور مورد استفاده قرار می گیرد. این پروتئین از اسید آمینه های ضروری مهمی تشکیل شده که در زیر به آنها اشاره شده است.

آرژنین 2/4     سیستئین 8/0     هیستیدین 05/1     ایزولوسین 5/1     لوسین 32/2     لیزین 6/1     متیونین 58/0     فنیل آلانین 18/2     والین 9/1     تروئونین 34/1     تریپتوفان 5/0     تیروزین 7/0

با توجّه به احتیاج حیوانات پروتئین کنجاله تخم پنبه دانه می تواند تامین کننده قسمتی از نیاز پروتئین آنها باشد. کنجاله تخم پنبه دانه گرچه از نظر مقدار پروتئین قابل توجّه است ولی به علت داشتن مقداری گوسیپول Gosypol برای حیوانات تک معده ای موجب عوارض نا مطلوب و گاهی مسمومیت در آنها می شود؛ لذا باید در مصرف آن برای این حیوانات محدودیتی قائل شد. مصرف گوسیپول که یک آنتی اکسیدان طبیعی فنلی می باشد اثرات سوئی را در دستگاه تناسلی انسان بر جا می گذارد. بخشی از گوسیپول در اثر حرارت مرطوب خنثی می شود و نیز می توان به وسیلۀ برخی از حلال های آلی آن را از پنبه دانه جدا نمود ولی متاسفانه حرارت بیش از حد باعث کاهش ارزش پروتئین کنجاله شده و حلال های مطلوب به علت گرانی و خطراتی که برای کارخانجات ایجاد می کنند قابل مصرف نیستند بنابراین همواره مقداری از گوسیپول در کنجاله تخم پنبه دانه باقی

شامل 22 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله روغن کشی از پنبه دانه

فایل combination سامسونگ A510FD برای حذف frp و گوگل اکانت

اختصاصی از سورنا فایل فایل combination سامسونگ A510FD برای حذف frp و گوگل اکانت دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

فایل combination سامسونگ A510FD برای حذف frp و گوگل اکانت


فایل combination سامسونگ A510FD برای حذف frp و گوگل اکانت

این فایل combination مخوص گوشی samsung Sm-A510FD  میباشد

توضیحات: برای حذف frp و گوگل اکانت چندین راه وجود داره یکی از راه ها همرایت فایل combination هست که ارائه شده از شرکت سامسونگ میباشدکاربردهای دیگه این فایل حل مشکل drk و حل مشکل هنگی و حل گیر کردن روی لگو میباشد

بهترین روش برای دانگرید به آندروید پایین تر میباشد

( هرگونه عواقب احتمالی به عهده خود کاربر میباشد)

نحوه نصب فایل: فایل combination با odin به راحتی نصب میشه فایل در قسمت pda یا ap قرار دهید و نصب کنید. بعد از نصب کامل گوشی در حالت تست یا به اصتلاح حالت کارخونه ی بالا میاد بعد وارد تنضمات (settings) بشید developer options یا همون گزینه های برنامه نویس را فعال کنید و وارد بشید oem unlocking را غیر فعال کنید تبریک میگم frp گوشیتون غیر فعال شد حالا گوشی را فلش کنید و از گوشی لذت ببرید


دانلود با لینک مستقیم


فایل combination سامسونگ A510FD برای حذف frp و گوگل اکانت