دانلود کتاب آموزش wireshark
فارسی
دانلود کتاب آموزش wireshark
دانلود کتاب آموزش wireshark
فارسی
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 26
آشنایی با معماری ژاپنی با تاخیر زمانی صورت گرفت . یکی از معماران مشهور قرن بیستم که می توان آن را نماینده این نوع معماری نامید کنزوتانگه است . وی در سال 1913 در ژاپن متولد شد . ساختمانهای طراحی شده توسط او ترکیبی است زنده از تکنولوژی پیشرفته ساختمان سازی با معماری سنتی ژاپنی .
کنزوتانگه و همکاران ایده هایی جدید و انقلابی را در زمینه شهرسازی بسط داده و نسبت به تحقق آن کوشیدند .
برنامه ریزی با توجه به انفجار جمعیت در زمینه مسائل مختلف شهرسازی ، از جمله عبور و مرور (ترافیک) ، استانداردسازی با توجه به مقیاسهای انسانی و ... از دیگر فعالیت های این معمار و شهرساز بزرگ است . وی علاوه بر فعالیت های حرفه ای سالها نیز به تدریس در دانشگاه مشغول بود .
آثار معمار ژاپنی کنزو تانگه (متولد 1913) که در اینجا تحت عنوان کارهای کامل سالهای 1949 -1976 ، ارائه شده اند گواه جهت گیری معماری بینالمللی است .
طراحی تانگه بیش از معماران هم عرض دارای علایم تحول کنونی است : صرفه جویی در وسایل ، انعطاف پذیری احساس ، نمایشگاه عناصر نمادین ، بهره گیری از علم شهرسازی در جهت ساختار و کارهای معمار به نحوی که خلاصه ای از ارتباط او با معمارانی چون Mies van der , Le Corbudier , W.Gropius , Oscar Niemeyer Aivar Aalto , Rohe Louis I. و Eero Saarinen , Johnnes Duiker kahn می باشد . طرح ها و بناهای تانگه نه تنها در سطح بالاتری قرار دارند بلکه آزادی نهایی معماری ژاپنی راکه آوازه جهانی به دست آورده است خاطر نشان می سازند . بناهایی نظیر شهرداریها ، سالنهای اجتماعات و سالنهای ورزشی ، تعبیری منطبق با اهداف خود را یافته اند ، لکن جدا از این ساخت و سازها دروسی که تانگه در دانشگاه ژاپن تعلیم داده است راههای جدیدی را ارائه داده و کتب متعددی در روشن ساختن ارتباط بین سنت و زمان کنونی فراهم کرده اند . مفاهیم تانگه که مرتبط با شهرسازی هستند از اهمیت ویژه ای برخوردارند . این مفاهیم گواه کیفیتهای بارزی از تخیلی هستند که در مکانهای ایجاد شده برای آرزوهای انسانی تعبیر می شوند و تمامی داده ها را در یک مجموعه پیوسته برای شاخصهای آماری ، جامعه شناختی و اقتصادی که تا این زمان شهرسازان دنیای مدرن از آن الهام می گرفتند ، نظم می بخشد . تانگه با شناخت کاملی که از فشارهای جامعه ژاپنی دارد ، معماری را با استفاده از منابع سنتی و با مشارکت نبوغش احیا می کند .
دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان را به تحقیق و پژوهش در درس مطالعات اجتماعی و دروس دیگر تشویق کنم؟
اقدام پژوهی حاضر شامل کلیه موارد مورد نیاز و فاکتورهای لازم در چارت مورد قبول آموزش و پرورش میباشد. این اقدام پژوهی کامل و شامل کلیه بخش های مورد نیاز در بخشنامه شیوه نامه معلم پژوهنده میباشد.
فرمت فایل: ورد قابل ویرایش
تعداد صفحات: 29
فهرست
چکیده
مقدمه
توصیف وضع موجود
بیان مسئله
شواهد 1 (گرد اوری اطلاعات )
2- ابزار های اطلاعاتی :
3- یافته های علمی
اهمیت تحقیق :
روش علمی چیست؟
نقش انگیزه ورغبت در پژوهش دانش آموزی:
2- نمره گرایی دانش آموزان به عنوان مهمترین عامل تهیه پروژه های درسی:
4- پیشینه تحقیق :
6-هدف پژوهش:
یافته ها:
تحلیل و تفسیر داده ها:
ارائه راه حل موقتی :
اجرای طرح و نظارت بر آن:
جمع آوری اطلاعات (شواهد 2) :
ابزار گرد آوری اطلاعات :
ارزیابی تأثیر اقدامات وتعیین اعتبار:
راهکار ها و پیشنهادات:
راهکارها :
منابع :
چکیده
انسان از سرآغاز زندگی ،یعنی از زمانی که چشم به جهان می گشایدبا سؤالات فراو انی رو به رو میشود و تا زمانی که چشم از جهان فرو می بندد ، در جست و جوی یافتن پاسخ آنهاست. پژوهش ،زمینه ساز رشد و توسعه پایدار جامعه است . یکی از زیر بنا ترین فعالیتها در امر پویایی وپیشرفت هرجامعه ،پرداختن به فعالیت های پژوهشی ، به ویژه در مراکز علمی و فرهنگی است ( رشد معلم،آذر 82)در طول تاریخ، انسان همواره کوشیده است تجارب و یافته های خود را به فرزندان و نسل آینده منتقل کند . این نیاز به آموزش و یادگیری ، سبب بقای جوامع بشری شده و بدین سان، فرهنگ سازی وحفظ آن ، جزء لاینفک آرمان های انسانی و شناسنامه انسان گردیده است. در جوامع نخستین ، یاددادن و یاد گرفتن به شیوه ی سنتی و از طریق باز سازی تجارب انجام می شد و به صورت اطلاعات مورد نیاز ، در عرصه ی زندگی حفظ می گردید و گسترش می یافت . در نتیجه، مردم کمتر به فکرتوسعه بودند . در حالی که در دهه های گذشته ، پیشرفت های مهمی صورت گرفته و تقریباً اکثر ابداعات، مربوط به یک صد سال گذشته است. تولید و گسترش سرسام آور اطلاعات ، دانش و کسب مهارت در علوم، وظایف نسل امروز را در مقایسه با نسل گذشته ، افزون تر ساخته است . تجارب بیش از هشتادوشش میلیارد انسان، دست آوردهای ارزنده ای است که باید نسل آینده را برای کشف حقیقت و شناسایی خالق هستی یاری دهد .امروزه از آموزش به مثابه یک فرایند منظم یاد می شود که به موجب آن، اطلاعات، مهارتها و نگرشها ی دانش آموزان تقویت می گرددو گسترش می یابد . دراین فرایند، انباشت اطلاعات مورد نظر نیست .و به تولید و گسترش اطلاعات و مهارت ها توجه میشود.(منوچهر فضلی خانی،راهنمای علمی روش های مشارکتی و فعال در فرایند تدریس) تحقیق و پژوهش در تعلیم و تربیت، به مجموعه فعالیتهایی اطلاق میشود که از طریق آن و با عنایت به اصول و روشهای علمی، پدیده آموزشی وتربیتی، مورد پژوهش قرار میگیرد و هدف آن کشف اصول کلی یا تفسیر رفتاری است که از آن برای تبیین، کنترل و پیشبینی رویدادهای آموزشی استفاده میشود.( دلاور ، علی (1375) – روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی)
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 14
بسم الله الرحمن الرحیم
پیشگفتار
پیشرفت عظیم علم و صنعت در قرون گذشته تا حد زیادی مرهون گسترش ریاضیات است. این گسترش را می توان به سه دوره تاریخی تقسیم نمود که هر دوره به نقطه اوجی رسیده ،سپس توقفی طولانی پیش آمده و نگاه حرکت و اوجگیری مجددا شروع شده است.
ریاضیات مدون در حدود دو هزار سال قبل از میلاد مسیح به وجود امد . لیکن ریاضیات به عنوان دانش به مفهومی که امروز برای آن قائل هستیم ، در سرزمین یونان و در قرن های پنجم و چهارم قبل از میلاد مسیح ایجاد گردید. یونانیان طی لشگرکشی های متعدد با اکتشافات ریاضی و نجومی بابلی ،آشنایی یافتند و به زودی ریاضیات در شهرهای مختلف یونان موضوع بحث های فلسفی قرار گرفت و هندسه اقلیدسی نتیجه بزرگ و اساسی این دوره است که سلطه خود را در جهان دانش بشری تا قرن ها بعد حفظ نمود . با سقوط اسکندریه توقف و رکود ریاضیات در این دوره طلایی را می توان در تاریخ به وضوح ملاحظه نمود .
قرن ها بعد ، کوشش عظیم مسلمانان شروع شد. به این کوشش و نتایج حاصل از آن متاسفانه کمتر توجه شده است ، به خصوص که این دوره همزمان با دوران بربریت غرب است . پس از استقرار اسلام در شبه جزیره عربستان و پذیرش آسان آن از طرف همسایگان و گسترش سریع آن طی قرن های اولیه ، کوشش علمی مسلمانان با ترجمه کتب علمی شروع شد . دانشمندان خارجی در سال های اخیر در مورد دستاورد های علمی مسلمین به اشارات کوچکی بسنده کرده اند . جورج سارتن در کتاب تاریخ علم خود ، قرون گذشته را در نظر گرفته و هر قرنی را به نام دانشمندی نام گذاری کرده است . در سال های اوج تمدن اسلامی و با ملاحظه رکورد علمی غرب در این سال ها چنین می گوید : (( اگر به دوره اول قرن یازدهم میلادی بنگریم ، این دوره نشانه اوج فکر قرون وسطی است .
رهبران بزرگ – مانند ابن یونس ، ابن هیثم ، بیرونی ، ابن سینا ، علی بن عیسی ، کرخی ، لبن جبرول ( همه مسلمانند و آخری یهودی ) – چندان فراوان بودند که دست کم برای لحظه ای مورخ را مبهوت می سازد . گرچه همه اینان مردانی ممتاز به شمار می رفتند ، دو تن از همه برتر بودند ، بیرونی و ابن سینا و به خاطر اینان بود که این عصر چنین درخشان و برجسته می نمود . این دو تن به طریقی با هم فرق بسیار داشتند ، بیرونی مبین روحی پرتکاپو و نقاد بود و ابن سینا دارای روحی ترکیبی . بیرونی بیشتر کاشف بود و از این لحاظ به آرمان علمی جدید نزدیکتر شد. ابن سینا ذاتا یک سازمان دهنده جامع العلوم و فیلسوف محسوب می شد . و هر دو در وهله اول به یک اندازه اهل علم بودند. ..... نخستین اثر بزرگ بیرونی مقارن سال 1000 میلادی پدیدار شد و تا سال 1048 زندگی کرد و ما در نامیدن این فصل به نام عصر بیرونی کاملا محق هستیم .))
مسلمانان در این دوران پرچم دانش بشری را به دوش کشیده و در ریاضیات و سایر زمینه ها دست به ابداعات فراوانی زدند . در هر زمینه می توان نشانه هایی را بیان نمود که با اختلاف چندین قرن بعد اروپاییان با توجه به منابع اسلامی یا مستقلا ، بدان دست یافتند .
برای مثال در علم نجوم و مثلثات مسلمین پیشرفت شایانی داشتند و این موضوع در قرون 17 و 18 و 19 نادیده گرفته می شد . مثلا رابطه معروف سینوس ها در مثلثات و مثلثات کروی به کپر نسبت می دادند . در سال 1270 هجری شمسی (1891 میلادی ) کتاب کشف القناع عن اسرار شکل القطاع تالیف خواجه نصیر الدین طوسی (672- 597 هجری ، قمری ، 1274- 1201 میلادی ) در قسطنطنیه چاپ و منتشر شد . انتشار این کتاب به زبان فرانسوی و آشنایی دانشمندان وقت با آن موجب شهرت جهانی برای این کتاب گردید . اروپاییان دریافتند که بسیاری از قضایای مثلثات را مسلمانان چهار صد سال جلوتر از آنها کشف کرده و مورد استفاده قرار داده اند ، از این رو در این موضوع متحدالقول شدند که کتاب کشف القناع خواجه نصیر الدین طوسی نخستین کتاب است که منحصرا در علم مثلثات جدا از سایر کتب نجوم نگاشته شده است . اروپاییان بسیاری از قظایا را که در این کتاب دیدند ، به خواجه نسبت دادند . چند سال پیش نسخه منحصر به فردی از کتاب مقالید علم الهیئه مایحدث فی سطح بسیط الکره تالیف ابوریحان بیرونی (440- 360 هجری قمری ) در کتابخانه مدرسه شهید مطهری به دست آمد که اروپاییان اطلاع کافی از آن ندارند ، تنها دکتر کندی با ترجمه مقدمه آن و فهرست خلاصه ای در مجله " journal of near Eeastern studies , vol.30,1971 " آن را به جهانیان معرفی کرد . استاد ابولقاسم قربانی در فصل هفتم کتاب وزین بیرونی نامه خود این کتاب 44 صفحه ای را که می توان اولین کتاب مثلثاث مستقل موجود دانست ، معرفی می نمایند . در این کتاب ابوریحان اشاره می کند که استادش ابونصر عراقی رابطه سینوس ها در مثلثات کروی را به صورت
Sina = sin b =sin c
Sin c sin b sin a
بیان می کند . ابوریحان می پرسد که آیا می توان این رابطه را برای مثلثات در صفحه ، نیز ثابت نمود ؟ چند روز بعد ابونصر ، اثبات این را در مثلثات مسطحه بیان می کند . ابوریحان این طریقه اثبات را در این کتاب آورده و خودش نیز برای اثبات این رابطه روشی را بیان می نماید . حال ملاحظه می شود که تاریخ نویسان اروپایی می بایست تاریخ اثبات این رابطه را به 600 سال جلوتر از کپلر یعنی به ابونصر عراقی استاد ابوریحان نسبت دهند .
زمینه های علمی فراوان دیگری می توان نشان داد که مسلمین در این دوران به آن نائل آمده ،
غربیان چندین قرن بعد بدان دست یافتند . این دوره نیز دوره ای مشخص از تاریخ دانش بشری است . پس از شکست مسیحیان در جنگ های صلیبی و آشنایی اروپاییان در این جنگ ها با دانش کشورهای اسلامی ، دوره رنسانس کم کم در غرب شروع گردید . بسیاری از کتب یونانی که قبلا به وسیله مسلمین به عربی ترجمه شده بود و همچنین کتب دانشمندان اسلامی ، به سرعت از عربی به زبان های اروپایی ترجمه می شد . برخی از این کتب سالیان دراز کتاب های درسی دانشگاه های غرب بودند . نمونه های فراوانی وجود دارند که دانشمندان غربی اطلاعات به دست آمده توسط مسلمانان را به نام خود ثبت نمودند . در این دوره نیز اروپاییان با یک تاخیر پانصد ساله نسبت به مسلمین ، وبا عنادی خاص نسبت به اسلام و اصولا دین ، دانش را گسترش دادند . طی قرن شانزدهم میلادی تغییری کند اما انقلابی در نمادهای ریاضی آغاز شد. دستگاه پرزحمت اعداد رومی به تدریج جای خود را به نمادهای اسلامی دادند . علامت های + و – را به کار برده ، مزایای سیستم اعشاری را که قبلا توسط مسلمین ابداع شده بود کم کم شناختند . در این دوره موفقیت های چشمگیر ریاضی دانان ایتالیایی ، تارتاگلیا ، کاردانو و فراری در بیان جواب های معادلات درجه دوم و سوم که تقریبا چهارصد سال جلوتر توسط خیام ابداع شده بود . موجب گسترش ریاضیات شد . و در قرن هفدهم هندسه تحلیلی و حساب دیفرانسیل و انتگرال به وجود آمد ، در حالی که هندسه اقلیدسی هنوز مقام مهمی را برای خود حفظ کرده بود . در این تاریخ اروپاییان از اشکالاتی که توسط مسلمین به اصول هندسی اقلیدسی گرفته شده بود خبر نداشتند و اصولا در این دوره عقیده یونانیان برای اتکا به اصول در علوم و استنتاج منطقی یکباره طی قرن های هفدهم و هیجدهم تا اندازه زیادی نادیده گرفته شد . در قرن نوزدهم احتیاج ضروری با استحکام نتایج حاصل ، ومیل وافر به تجدید نظر در مبانی ریاضیات پیش آمد . به خصوص در این دوره مبانی ریاضیات حساب دیفرانسیل و انتگرال و مفهوم حد که اساس دانش مذکور است مورد تجدید نظر کلی قرار گرفت . بنابر این ،
دانلود گزارش کارآموزی واحدهای تقطیر 80– 85 وکت کراکر پالایشگاه آبادان
فرمت فایل: ورد قابل ویرایش
تعداد صفحات:81
هـدف:
هدف از کارآموزی و ارائه گزارش مربوط به آن ، آشنایی دانشجویان از نزدیک با کارهای عملی و مسائل اجرائی می باشد به طوریکه به آن ها فرصت داده شود آموخته های خود را با عمل تطبیق و کمبودها و نواقص احتمالی را درک و در رفع آن بکوشند. برگزاری مطلوب دوره های کار آموزی علاوه بر آشنایی کار آموز با شرایط، مشکلات و نیازهای محیط کار می تواند در معرفی قابلیتهای عملی، درجه اعتبار و توانمندیهای دانشجویان دانشگاه نقش تعیین کننده داشته باشد به علت تنوع مراکز صنعتی و خدماتی در کشور و برخورد متفاوت و ناهمگون آنها با امور کارآموزی در زمینه های مختلف مورد نیاز است و بدین طریق است که به کسب اعتبار بیشتر در بخشهای تولیدی و خدماتی ، جذب بیشتر فارغ التحصیلان در محیط های کاری، افزایش قراردادها و همکاری پژوهشی نائل خواهیم آمد.
تـاریخچه و معرفـی پـالایشگـاه آبـادان:
پالایشگاه آبادان نخستین واحد تصفیه نفت خام در خاورمیانه است که در سال 1291هجری شمسی جهت تصفیه نفت خام میادین نفتی مسجد سلیمان در جنوب شرقی شهر آبادان در حاشیه رود مرزی اروند ساخته شده و شروع به کار کرد. این پالایشگاه در ابتدا با سه واحد تقطیر اولیه نفت خام 5و10و15 کار خود را آغاز نمود. ظرفیت اولیه پالایشگاه در آن زمان 2500 بشکه در روز بود ولی به تدریج این پالایشگاه توسعه یافت تا جایی که ظرفیت آن در سال 1330 هجری شمسی ( آغاز ملی شدن صنعت نفت) به حدود 5000 بشکه در روز رسید. پس از آن به واسطه عقد قرارداد شرکت ملی نفت با شرکت های آمریکائی و انگلیسی مجرب در این صنعت و احداث واحد کت کراکر که در نوع خود یک واحد صنعتی پیشرفته نادر در خاورمیانه بود و همچنین احداث واحدهای تقطیر در اتمسفر و خلأ با ظرفیتی بالاتر از 100 هزار بشکه در روز ظرفیت تصفیه نفت خام پالایشگاه تا حدود 600 هزار بشکه در روز افزایش یافت.
پالایشگاه آبادان با مساحتی بالغ بر 14 کیلومتر مربع و داشتن هشت واحد تقطیر در منطقه جنوب و مجتمع کت کراکر و تبدیل کاتالیستی و واحدهای روغن سازی در منطقه شمال پالایشگاه و ظرفیت تصفیه نفت خام بالغ بر 670 هزار بشکه در روز تا قبل از مهر ماه 1359 به عنوان بزرگترین پالایشگاه جهان محسوب می شد. تا اینکه در صبحگاه سی و یکم شهریور ماه 1359 کارکنان برای فعالیتهای روزمره خویش عازم پالایشگاه بودند تا مثل همیشه با مونس و یار دیرینه خود همنشین شوند که یکباره ناله شوم استکبار از لوله های خمپاره و توپ و تانک صدامیان برخاست و این هویت عظیم آماج تیرهای حقد و کین قرار گرفت و با زبانه کشیدن آتشی مهیب ، دود سراسر آسمان شهر را پوشاند.
در طول جنگ کارکنان فداکار این پالایشگاه با تشکیل ستادهای اضطراری و تقدیم بیش از 500 شهید و اسیر و با اتکال به خداوند بزرگ همچنان سپر بلای این پالایشگاه بودند. سرانجام در سال 1368 پس از 9 سال شعله های همیشه سوزان این پالایشگاه در رگهای آسمان شهرآبادان خونی تازه جاری کردند.
پـالایشگاه آبـادان و تولیـد 600 هزار بشکـه در روز:
در حال حاضر پالایشگاه آبادان با بازسازی و مرمت کلیه واحدهای تقطیر و احداث واحدهای تقطیر در خلأ جدید و افزایش ظرفیت واحد85 که همگی در سال 1383 انجام و افتتاح گردیدند، روزانه 450 هزار بشکه نفت خام ترش و شیرین را تصفیه می نماید. که با این مقدار این پالایشگاه بین پالایشگاه های کشور در تراز اول قرار می گیرد.
در راستای این طرح ها مسوولین محترم شرکت ملی نفت ایران به همراه مسوولین پالایشگاه در سال جاری 1390 با احداث واحد تقطیر جدید با ظرفیت 180 هزار بشکه در روزو همچنین ایجاد مجتمع کت کراکر جدید توسط ریاست محترم جمهورجناب آقای دکتر محموداحمدی نﺰاد ظرفیت این پالایشگاه را به ظرفیتی بیش از ظرفیت سالهای قبل از انقلاب رساندند.
لازم به ذکر است که پالایشگاه آبادان دارای یک بندر صادرات فرآورده های نفتی به نام بندر ماهشهر است. این بندر با در اختیار داشتن 18 اسکله عظیم، مخزنگاه مواد نفتی، دستگاههای بارگیری، مخلوط کن های نفتی، وسایل بارگیری دریایی و ... قرار است نفتکشهایی با حداکثر ظرفیت حدود 50 هزار تن را در خود جای دهد.