سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود درس پژوهی با موضوع علوم اول ابتدایی آهنربا

اختصاصی از سورنا فایل دانلود درس پژوهی با موضوع علوم اول ابتدایی آهنربا دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود درس پژوهی با موضوع علوم اول ابتدایی آهنربا


دانلود درس پژوهی با موضوع  علوم اول ابتدایی آهنربا

 

دانلود درس پژوهی علوم اول ابتدایی آهنربا

 

فرمت فایل word و قابل ویرایش 

تعداد صفحات 29 صفحه

قسمتی از مجموعه

طرح درس

طرح درس روزانه

نام درس : علوم           پایه ی : اول ابتدایی                تعداد فراگیران : ....

موضوع درس : آهن ربا

روش تدریس : حل مساله با استراتژی جروج پولیا

هدف کلی : آشنایی با آهن ربا

اهداف جزئی :

1-    آشنایی فراگیران با خاصیت آهن ربا.

2-    آشنایی فراگیران با طبقه بندی کردن اجسام به دو گروه آهن و غیره آهن.

3-    آشنایی فراگیران با موارد استفاده از آهن ربا در زندگی روزمره.

4-    آشنایی فراگیران با اشکال مختلف آهن ربا.

5-    آشنایی فراگیران با خاصیت جذب و دفع در آهن ربا.

6-     ......

اهداف رفتاری :

فراگیران پس از پایان درس باید توانایی داشته باشند:

1-    خاصیت آهن ربا را بیان کنند (دانشی)

2-    اجسامی را که جذب آهن ربا می شوند نام ببرند. (دانشی)

3-    اجسامی را که جذب آهن ربا نمی شوند نام ببرند. (دانشی)

4-    در محیط اطراف خود جست و جو کنند و اجسامی را که جذب آهن ربا می شوند بیابند. (مهارتی)

5-    وسایلی را که در آن آهن ربا به کار رفته است تفکیک نمایند. (مهارتی)

6-     اشکال مختلف آهن ربا را نقاشی نمایند. (مهارتی)

7-    موارد استفاده از آهن ربا را بیان نمایند. (دانشی)

8-    نسبت به کار با آهن ربا علاقه نشان دهند. (نگرشی)

9-    .....

ارزشیابی ورودی :

1-    آهن چیست؟

2-    چه وسایلی را آهن ربا به کار رفته است؟

3-    چه وسایلی را آهن ربا به خود جذب می کند؟

4-    در کلاس وسایلی را که جذب آهن ربا می شوند نشان دهند؟

 

 

 
 

دانلود با لینک مستقیم


دانلود درس پژوهی با موضوع علوم اول ابتدایی آهنربا

دانلود د رس پژوهی با موضوع تعلیمات اجتماعی چهارم ابتدایی چرا رودها برای ما اهمیت دارند

اختصاصی از سورنا فایل دانلود د رس پژوهی با موضوع تعلیمات اجتماعی چهارم ابتدایی چرا رودها برای ما اهمیت دارند دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود د رس پژوهی با موضوع تعلیمات اجتماعی چهارم ابتدایی چرا رودها برای ما اهمیت دارند


 دانلود د رس پژوهی با موضوع  تعلیمات اجتماعی چهارم ابتدایی چرا رودها برای ما اهمیت دارند

دانلود درس پژوهی تعلیمات اجتماعی چهارم ابتدایی چرا رودها برای ما اهمیت دارند؟

فرمت فایل word و قابل ویرایش 

تعداد صفحات 24 صفحه

قسمتی از مجموعه

طرح درس

موضوع درس: چرا رودها برای ما اهمیت دارد؟

روش تدریس: تدریس به روش ساخت گرایی

هدف کلی: آشنایی دانش آموزان با رودها و اهمیت آنها

اهداف جزیی:

1-  آشنایی دانش آموزان با کوهستان ها و اهمیت آن

2-  آشنایی دانش آموزان با انواع رودها

3-  آشنایی دانش آموزان با رودهای پر آب ایران

اهداف رفتاری:

1- دانش آموزان بتوانند رودهایی که از کوههای البرز و زاگرس سرچشمه می گیرند نام ببرند و بنویسند (دانستنی)

2- دانش آموزان بتوانند رودهای پر آب ایران را نام ببرند و بنویسند (دانستنی)

3- در مورد رودهای کم آب اطراف شهر خود بیندیشند و علاقه نشان دهند (مهارت)

4- در مورد تولید انرژی برق از خود تمایل نشان دهند (نگرش)

آزمون ورودی:

1-  چرا ناحیه ی کوهستانی برای کشور ما اهمیت زیادی دارد؟

2- چرا آب همه ی رودها برای کشاورزی قابل استفاده نیست؟

وسایل مورد نیاز: کتاب درسی- تصاویر بزرگ شده کتاب- تصویری از رودهای پر آب و مهم.

شروع کلاس: سلام و احوالپرسی- حضور و غیاب دانش آموزان و پرسش از درس قبل

ایجاد انگیزه: بچه ها آیا می دانید چرا بعضی اوقات رود نزدیک شهرها کم می شود؟ و از این طریق دانش آموزان را به جستجو و خلاقیت و تولید اندیشه دعوت می کند.

ارائه درس:

مرحله ی اول: کاوش و جستجو

در این مرحله دانش آموزان با سئوال معلم به کشف راه حل ها، اصول و قوانین می پردازند و دانش‌آموزان مشتاق می شوند که سئوالاتی را از معلم  خود بپرسند در این مرحله معلم می کوشد تا موضوع را مطرح کند و از دانش آموزان بخواهد اطلاعات، مهارت ها و نظریات خود را ارائه دهند.

مرحله دوم: تفهیم و استنباط

در این مرحله معلم و دانش آموزان به بحث و تبادل نظر درخصوص اطلاعات و یافته ها دست  می‌یابند.

مرحله سوم:

در این مرحله نیز می توان با مطالعه ی منابع و کسب اطلاعات بیشتر از افراد آگاه موضوع را وسعت داد.

مرحله چهارم: بررسی و ارزشیابی

در این مرحله معلم با کمک دانش آموزان کلیه ی فرآیندهای تدریس را بررسی و ارزشیابی می کند بین فعالیت ها و یافته ها مقایسه ای انجام می دهد و به جستجوی راه حل و روش های بهبود می پردازد.

ارزشیابی پایانی:

1- چند رود داریم؟

2-اهمیت رودها در زندگی چیست؟

ارائه تکلیف: آیا در نزدیکی روستا یا شهر محل زندگی شما رودی وجود دارد؟ نام آن چیست و چه استفاده هایی دارد؟


دانلود با لینک مستقیم


دانلود د رس پژوهی با موضوع تعلیمات اجتماعی چهارم ابتدایی چرا رودها برای ما اهمیت دارند

دانلود مقاله کامل درباره آب شناسی 58 ص

اختصاصی از سورنا فایل دانلود مقاله کامل درباره آب شناسی 58 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 58

 

فهرست

آب شناسی

4 دیدکلی

4 تاریخچه وتکامل آب شناسی

5 سیرتحولی ورشد

6 هیدرولوژی چیست؟

7 سیکل(چرخه)هیدرولوژی

8 اهمیت آب در ایران

9 مسائل شناخت آبهای سطحی

10 آب شناسی(دانش هیدرولوژی)درایران

16 زیرشاخه های هیدرولوژی

18 کاربردهای هیدرولوژی

18 ضرورت این علم(هیدرولوژی)

19 تاریخچه هیدرولوژی ایران به اختصار

20 کلیات هیدرولوژی ایران

22 حوضه های آبخیز ایران

آلودگی آبهای زیرزمینی

26 دیدکلی

26 موارد مورد توجه در یک منبع آب زیر زمینی

26 علل آلودگی آبهای زیرزمینی

27 سرعت واقعی جریان آب به چاه

27 تاثیر عمق چاه در تصفیه آب

28 انواع آلوده کننده های آبهای زیرزمینی ونحوه از بین بردن آنها

آلودگی آب

30 دیدکلی

30 تاریخچه

31 تعریف آلودگی آب

31 عوامل آلوده کننده آب

32 عوامل آلوده کننده آبهای سطحی

34 آب زیر زمینی

34 وضعیت آب در کره زمین

34 سفره آب زیرزمینی

35 تقسیم بندی سفره های آب زیر زمینی

بهره برداری از منابع آب

37 دید کلی

38 آبیاری مزارع در زمان نامناسب

38 تامین آب آشامیدنی شهروروستا

38 بهره برداری از آب در صنایع

39 بحران آب

39 مصرف بهینه آب

چرخه طبیعی آب

41 نگاه اجمالی

42 موقعیت جهانی آب

42 آب شیرین

43 گردش طبیعی آب

43 وضعیت آبهای ایران

44 آنچه باید بدانیم

رودخانه

45 دید کلی

45 نحوه تشکیل رود

45 حوضه آبریز

46 جریان رود

46 دبی رود

47 رودهای دائمی و فصلی

47 عوامل موثردر تغییر مقدار آب رودخانه درطول زمان

حوضه آبریز

48 دید کلی

49 شکل حوضه

49 وسعت حوضه

50 ارتفاع متوسط

50 الگوی زهکشی حوضه

زهکشی

51 انواع زهکشی آبهای سطحی

52 انواع روشهای زهکشی آبهای داخلی دامنه

سیل وسیلاب

54 آشنایی

55 پیش بینی سیل

57 محاسبه حداکثر سیل متحمل

58 اهمیت پیش بینی وقوع سیل

آب شناسی

دید کلی

هیدرولوژی علمی است که در مورد پیدایش خصوصیات و نحوه توزیع آب در طبیعت بحث می‌کند ولی عملا واژه هیدرولوژی به شاخه‌ای از جغرافیای فیزیکی اطلاق می‌شود که گردش آب در طبیعت را مورد بررسی قرار می‌دهد. انجمن علوم و فنون ایالات متحده تعریف زیر را برای هیدرولوژی برگزیده است:هیدرولوژی علم مطالعه آب کره زمین است و در مورد پیدایش ، چرخش و توزیع آب در طبیعت خصوصیات فیزیکی و شیمیایی آب ، واکنش‌های آب در محیط و ارتباط آن با موجودات زنده بحث می‌کند بنابراین ملاحظه می‌شود که هیدرولوژی در برگیرنده تمامی داستان آب است.

تاریخچه و تکامل آب شناسی

تا جایی که تاریخ نشان می‌دهد اولین تجارب آب شناسی مربوط به سومریها و مصریها در منطقه خاورمیانه است بطوری که قدمت سد سازی روی رودخانه نیل به 4000 سال قبل از میلاد مسیح


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله کامل درباره آب شناسی 58 ص

تحقیق در مورد اکسس

اختصاصی از سورنا فایل تحقیق در مورد اکسس دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد اکسس


تحقیق در مورد اکسس

لینک پرداخت و دانلود در "پایین مطلب"

فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات: 16

 

فهرست مطالب:

 فصل پنجم : آشنایی با مفهوم باز چیست

بازجست چیست؟

انواع بازجست را نام برده و توضیح دهید؟

عبارت سازی

در فیلدهای عددی ( Numeric ) مقابل عنوان Criteria:

در فیلدهای متنی ( Text )

  • < or 43 or 11 or 20  or 40 

پرسش فصل پنجم

طرز کار با فرم خودکار (Auto Form )

تغییر اندازه بدنه فرم

تغییر اندازه و جا بجا یی اجزای فرم

تغییر رنگ بدنه فرم
پرسش

پیش نگری کردن گزارش

تعیین سطوح گروه بندی

سوالات فصل هشتم

فصل هشتم: بازجستها و ربط دادن جدول  ها به یکدیگر

تعریف ارتباط یک به چند

 

جستجو بین انبوهی تطلاعات برای بدست آوردن اطلاعات مفید را بازجست می گویند:

نتیجه کار بازجست، همواره جدول دیگری ست که البته جدول عادی داده ها  نیست به این نوع جدول، « مجموعه پویا » می گویند؛ از آن رو که همواره کاملا زنده و فعال است.

بازجستها را برای استخراج همزمان اطلاعات از داده های چندین جدول می توان به کار گرفت . این، کاری ست که فیلتر نمی تواند بکند . در من، فیلتر را نمی توان ذخیره کرد اما بازجست خود یکی از اشیای پایگاه داده هاست و همراه آن ذخیره می شود و در هر لحظه قابل ویرایش است .


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد اکسس

دانلود ساختار حکومت پیامبر 22 ص

اختصاصی از سورنا فایل دانلود ساختار حکومت پیامبر 22 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 فرمت فایل:  ورد ( قابلیت ویرایش و آماده چاپ

 


  قسمتی از محتوای متن 

 

 

  

 

تعداد صفحات : 22 صفحه

ساختار حکومت پیامبر (ص)   این مقاله درصدد اثبات ساختار حکومتى براى حکومت نبى اکرم در مدینة‏الرسول (ص) است، تا ساختار حکومت اسلامى اثبات شود، زیرا بدیهى است اگر رسول اکرم (ص) ساختار دولتى مبتنى بر وحى داشته باشد، کافى است، تا ادعا شود اسلام ساختار دارد، آن‏گاه سیره حکومتى امیرمؤمنان مؤید آن خواهد شد.
 این مقاله درصدد اثبات ساختار حکومتى براى حکومت نبى اکرم در مدینة‏الرسول (ص) است، تا ساختار حکومت اسلامى اثبات شود، زیرا بدیهى است اگر رسول اکرم (ص) ساختار دولتى مبتنى بر وحى داشته باشد، کافى است، تا ادعا شود اسلام ساختار دارد، آن‏گاه سیره حکومتى امیرمؤمنان مؤید آن خواهد شد.
بنابراین، مطالب این مقاله صرفا درباره اثبات ساختار براى حکومت پیامبر خواهد بود .
براى اثبات مدعاى فوق نیاز به تعریفى مورد اتفاق از «ساختار» داریم که قاعدتا ارائه آن ا دانشمندان علم مدیریت و سازمان متوقع است.
مقدمتا خوب است دانسته شود مکاتب مدیریت، دورانهاى زیر را شامل مى‏شود: (1) الف) دوران قبل از مدیریت علمى، ب) دوران مدیریتها یا مکتبهاى کلاسیک، ج) مکتب روابط انسانى، د) ترکیبى از ب و ج .
مدیریت و فن اداره، مانند هر اندیشه دیگر در حال تطور و تکامل است .
در دوران قبل از مدیریت علمى، مدیریتها به شکل فطرى و بدون فرمولهاى مدون و مبین بود، مانند واحدهاى تجارى در زمان چینیان و رومیان (2) که داراى نوعى بینش مدیریتى ساده بودند با ظهور «فردریک تایلور) دوران مدیریت علمى شروع مى‏شود (3) که به عنوان پدر مدیریت علمى معروف شد و در اوایل قرن حاضر نوشته‏هایش درباره تئورى مدیریت‏به طور گسترده‏اى خواننده داشت .
مبناى مدیریت وى اساسا تکنولوژى بود و به گمان وى بهترین طریق افزایش بازده، بهبود فنون و روشهایى بود که کارگران به کار مى‏بردند .
او افراد را ابزار مى‏دانست و در طرح او عمدتا به نیازهاى سازمانى توجه مى‏شود، نه نیازهاى افراد .
(4) بعدا «التون میو» ظهور کرد و «نهضت روابط انسانى‏» را در فواصل 1920 تا 1930 - 1299 تا 1309 ه مطرح کرد و جانشین آراى تیلور نمود .
او و پیروانش مى‏گفتند علاوه بر اینکه باید بهترین روشهاى تکنولوژى را براى بهبود و بازده مورد توجه قرار داد، روحیات و امور انسانى را نیز باید مورد توجه قرار داد .
آنها ادعا مى‏کردند روابط انسانى بر روابط تکنولوژى و کارى ترجیح دارد و این را از آزمایشات معروف به «هاتورن‏» به دست آورده بودند .

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود ساختار حکومت پیامبر 22 ص