لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:36
فهرست مطالب
ناتوانی های حافظه و راهبردهای آن
علل بروز اختلالات یادگیری
از عوامل بعد از تولد عبارتند از:
2)عوامل فیزیولوژیک مؤثردر بروز اختلالات یادگیری
3)عوامل بیوشیمیایی مؤثر دز بروز اختلالات یادگیری
4)عوامل آموزشی مؤثر در بروز اختلالات یادگیری
انواع ناتوانی های یادگیری :
استفاده از دارو درمانی و آموزش های خاص در درمان اختلالات یادگیری کودکان موثر است.
- غذاهای سالم بخورید
2- از نوشیدن مشروبات الکلی خودداری کنید.
3- جسمتان را ورزش دهید
4- فکرتان را ورزش دهید
5- از مکمل های تقویت کننده حافظه استفاده کنید
جینکو بیلوبا
اسیدهای آمینه
انواع اختلالات
اختلال ترس
افسردگی اضطرابی
اختلال وسواس اجباری
اختلال اضطرابی اجتماعی
ترس های خاص
درمان اختلالات یادگیری1
نتیجه گیری
منابع:
1- ناتوانیهای یادگیری (مفاهیم و نظریات) جیمز والاس و لارسن
مقدمه
یک اختلال یادگیری، اختلالی عصب زیست شناختی است که از یک مشکل جدی در خواندن، حساب کردن و یا کلمهبندی نوشتن به وجود میآید که انتظار نمیرود به یک فرد عادی نسبت داده شود. یک اختلال یادگیری نه یک اختلال یادگیری است ونه به وسیله ی یک اختلال هیجانی ایجاد میشود. اگر درست ارزیابی نشود تأثیر بالقوهای روی عملکرد ناسازگارانهی فرد دارد و در حوزههای چندگانهی زندگی ضعف ایجاد مینماید. وقتی فردی مظنون به اختلال یادگیری میشود، یک ارزشیابی عصب روانشناختی تواناییها ضروری است تا منبع مشکل را به علاوه در حوزههای توانایی عصب روانشناختی تعیین کند که میتواند به عنوان پایهای برای فنون جبرانی و اختیارات درمانی باشد.
اختلال یادگیری چیست؟
یک اختلال یادگیری1 به وسیله متخصصان بهداشت روانی و پزشکی به عنوان یک اختلال عصب زیست شناختی و یا اختلال پردازش زبان تشخیص داده شده که به وسیله عملکرد مغز به وجود آمده است. یکی از پیامدهای ناکارآمدی مغز شیوهای که افراد مبتلا به اختلال یادگیری اطلاعات را کسب کرده و پردازش میکنند که از عملکرد عادی و قابل انتظار برای کودک یا بزرگسالی که میتواند بدون مشکل جدی یاد بگیرد، متفاوت است. یک اختلال یادگیری ممکن است از لحاظ علمیدر حوزههای شناسایی کلمه، ادراک خواندن، حساب کردن، استدلال کردن، هجی کردن ویا کلمهبندی نوشتن به وجود آید. یک اختلال یادگیری غالبا وابسته به عملکرد غیرعادی مغز به علاوه در حوزه گفتار است. یک اختلال یادگیری که در زمینه علمیتشخیص داده شده است ممکن است در زمینههای دیگر نیز اختلال ایجاد کند. به طور مثال فعالیتهای روزمره یک فرد در خانه ممکن است از ناتوانی بالقوه حافظه، استدلال و یاحل مساله تاثیر بگیرد و وابسته به مشکل عصب زیست شناختی باشد. به علاوه ممکن است تاثیر نامطلوبی بر ارتباطات اجتماعی بگذارد زیرا که ضعف فرایند شناختی فرد باعث میشود که او در فکر کردن و یارفتار دچار اشتباه ویا دچار کج فهمیرفتار دیگران گردد.
منابع:
1-اچ ایلوارد ، الیزابت – ار براون ، فرانک ترجمه برادری ، رضا ، تشخیص و ساماندهی ناتوانی های یادگیری، ناشر ، سازمان آموزش و پرورش استثنایی ، چاپ اول ، زمستان 77.
2- تبریزی ، مصطفی ، درمان اختلالات خواندن ، انتشارات گفتمان خلاق ، چاپ اروین، چاپ اول 1380.
3- دلاکاتو ، کارل ، ترجمه سرحدی زاده ، فاطمه ، اختلال خواندن ، چاپخانه پرتو ، تهران چاپ اول 1368.
4- فریار ،اکبر ، رخشان ، فریدون ، ناتوانی های یادگیری .
5- کرک ، ساموئل ، چالفانت ، جیمز ترجمه : رونقی ، سیمین ، خانجانی ، زینب ، وثوقی رهبری ، مهین، ناشر: سازمان آ.پ استثنایی ، چاپ اول زمستان 77 .
6- والاس ، جرالد ، امک لافلین ، جیمز ، ناتوانی های یادگیری مفاهیم و ویژگیها ، ترجمه منشی طوسی ، م تقی ، انتشارات آستان قدس رضوی ، چاپ سوم 73.
7- ناتوانیهای یادگیری (مفاهیم و نظریات) جیمز والاس و لارسن
8- تشخیص و سازماندهی نا توانیهای یادگیری (اچ. ایلوارد - فرانک)
9- سایت های اینترنتی
http://www.atcce.com2009
http://www.nldcenter.blogfa.com2009/
http://psyche2007.tripod.com/index1.htm2009
1 – راورکی؛ 1995؛ تیساتسانیا و همکاران؛ 1997