سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پایان نامه بررسی اثر بخشی مداخلات ردیابی بینایی بر عملکرد توجه پایدار کودکان دچار اختلال بیش فعالی- کم توجهی

اختصاصی از سورنا فایل پایان نامه بررسی اثر بخشی مداخلات ردیابی بینایی بر عملکرد توجه پایدار کودکان دچار اختلال بیش فعالی- کم توجهی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایان نامه بررسی اثر بخشی مداخلات ردیابی بینایی بر عملکرد توجه پایدار کودکان دچار اختلال بیش فعالی- کم توجهی


پایان نامه بررسی اثر بخشی مداخلات ردیابی بینایی بر عملکرد توجه پایدار کودکان دچار اختلال بیش فعالی- کم توجهی

 

 

 

 

 

 

 


فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات:87

پایان نامه جهت اخذ مدرک کارشناسی ارشد

فهرست مطالب:
فصل اول    6
مقدمه    7
بیان مسئله    8
اهمیت و ضرورت بررسی    10
اهداف پژوهش:    12
فرضیه های تحقیق:    13
بیان واژگان کلیدی    14
فصل دوم    17
اختلال نقص توجه - بیش فعالی    18
مدلهای توجه:    23
سامانه حرکتی چشم    25
انواع حرکات چشمی    26
ارتباط حرکات چشمی و توجه    28
فصل سوم    33
نوع مطالعه    34
جامعه مورد بررسی    34
معیار ورود و خروج افراد به مطالعه    34
روش جمع آوری دادهها :    35
حجم نمونه و شیوه محاسبه آن    35
مکان و زمان انجام تحقیق    36
ابزار جمع آوری اطلاعات    37
متغیرها  و نحوه سنجش آنها    39
شیوه انجام کار    42
روش تجزیه و تحلیل دادهها    43
ملاحظات اخلاقی    43
فصل چهارم    44
بررسی همسانی در مورد متغیر های دموگرافیک    46
بررسی متغیرها بین دو گروه    49
مقایسه نتایج بین گروه مداخله و شاهد    57
فصل پنجم    65
معرفی پژوهش    66
تفسیر یافته های پژوهش    67
تفسیر داده های مرتبط با پرسشنامه کانرز والدین:    67
تفسیر داده های مرتبط با آزمون عملکرد مداوم    69
نتیجه گیری    71
پیشنهادات    71
محدودیت ها    72
  منابع    73
پیوست    77

            

 

چکیده:

فعالی (ADHD) بعنوان یکی از شایعترین اختلالات روانپزشکی و بروز مشکلات متعدد در زمینه مسایل رفتاری و شناختی متعاقب این اختلال، پژوهش در زمینه علل و راهکارهای بهبود مشکلات پدید آمده برای این کودکان و خانواده¬هایشان همواره از محورهای پژوهشی در زمینه توانبخشی و بالاخص کاردرمانی بوده است. هدف از این مطالعه بررسی توجه پایدار کودکان دچار اختلال نقص توجه-بیش فعالی با استفاده از تمرینات ردیابی بینایی است.
روش بررسی:  تعداد سی کودک پسر با  بازه سنی 6 تا 10 سال در دوگروه آزمون و شاهد که از لحاظ هوش و سن همگن بودند  به صورت تصادفی به دو گروه شاهد و آزمون تقسیم شدند. گروه شاهد از مداخلات معمول کاردرمانی برخوردار بود اما گروه آزمون تحت مداخلات ردیابی بینایی نیز قرار می¬گرفت. هر دو گروه با پرسشنامه کانرز والدین  و همچنین آزمون عملکرد مداوم (CPTII) در دو نوبت پیش آزمون -پس آزمون مورد بررسی قرار گرفتند. تجزیه تحلیل داده ها به کمک نرم افزار SPSS16 صورت خواهد گرفت. از آزمون t وابسته برای مقایسه متغیرها در هر یک از گروه¬های آزمایش و شاهد بطور جداگانه و از t مستقل برای مقایسه متغیر ها در گروه های آزمایش و شاهد قبل و پس از مداخله استفاده خواهد شد.
یافته ها: مداخلات ردیابی بینایی منجر به کاهش مسائل شناختی و بیش فعالی و کل در کودکان گروه مداخله شده است. (05/0P<) و همچنین مداخلات ردیابی بینایی منجر به افزایش آستانه تشخیص و سرعت واکنش و کاهش خطای حذف، خطای ارتکاب، تغییرپذیری و تکرار کودکان گروه مداخله شده است. (05/0P<) (01/0P<)
نتیجه گیری: با توجه به نتایج مطالعه میتوان چنین اظهار نمود که تقویت  الگوهای ردیابی بینایی بر توجه پایدار کودکان با نقص توجه-بیش فعالی موثر خواهد بود.
کلید واژه:  اختلال نقص توجه بیش فعالی، ردیابی بینایی، توجه پایدار


دانلود با لینک مستقیم


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد