پایان نامه کارشنماسی ارشد رشته بازاریابی با عنوان نقش عناصر آمیخته بازاریابی سبز در پایداری زیست محیطی خدمات گردشگری به صورت کامل و با فرمت ورد و پی دی اف
چکیده:
در پرداختن به چالشهای تغییرات آب و هوایی، نقش بخش خصوصی در گردشگری بسیار با اهمیت است. بخش خصوصی از یک طرف نقش مهمی را در تشویق دولتها به توسعه و پیادهسازی سیاستهای نظارتی و تشویقی دارند و از طرف دیگر با هدایت و کنترل مصرف کننده با استفاده از شیوههای بازاریابی میتوانند بر نحوه مصرف و اثرات محیطزیستی تاثیر بگذارند. با برنامهریزی و ملحوظ کردن تئوری بازاریابی سبز در اجزاء آمیخته بازاریابی گردشگری، آمیخته بازاریابی سبز خدمات گردشگری منتج میشود که دستیابی به پایداری محیطزیستی خدمات گردشگری را تضمین خواهد کرد. هدف این پژوهش بررسی تاثیر عناصر آمیخته بازاریابی سبز در پایداری محیطزیستی خدمات گردشگری بوده است. پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نوع توصیفی-پیمایشی بوده و از ابزار اندازه گیری پرسشنامه در مقیاس لیکرت برای سنجش رابطه دادهها استفاده شده است. جامعه آماری مورد بررسی را کارشناسان و خبرگان فعال در بخش گردشگری شهر مشهد تشکیل دادهاند. با استفاده از نرم افزار SPSS 19.0 و آزمون فرض آماری میانگین یک جامعه (آزمون T)، تاثیر هر یک از عناصر آمیخته بازاریابی سبز در پایداری محیطزیستی خدمات گردشگری مورد سنجش قرار گرفت. نتایج این پژوهش نشان داد که تمام عناصر آمیخته بازاریابی سبز در پایداری محیطزیستی تاثیر مثبت و معنی داری دارند. به عبارت دیگر تمام بنگاه ها و کسب و کارهای مرتبط با خدمات گردشگری می توانند با کمک عناصر آمیخته بازاریابی سبز، پایداری محیطزیستی را در شیوههای کاری خود و خدمات قابل ارائه شان لحاظ کنند.
پایان نامه نقش عناصر آمیخته بازاریابی سبز در پایداری زیست محیطی خدمات گردشگری