تعداد صفحات : 52
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
فهرست مطالب :
تست های ترانس قدرت
ترانس های قدر ت در کارخانه سازنده تست اساسی شده و با ولتاژ های در حد نامی و بیشتر و جریانهای بزرگ، تست میشوند اما پس از حمل ترانس به مقصد جهت بررسی و تائید صحت عملکرد ترانس و نداشتن هر نوع عیب در زمان بهره برداری ، تستهایی بروی آن در محل (پست )با وسایل اندازه گیری دقیق اما قابل حمل ونقل انجام میشود که به اختصار در زیر آمده است:
تست های ترانس قدرت
ترانس های قدر ت در کارخانه سازنده تست اساسی شده و با ولتاژ های در حد نامی و بیشتر و جریانهای بزرگ، تست میشوند اما پس از حمل ترانس به مقصد جهت بررسی و تائید صحت عملکرد ترانس و نداشتن هر نوع عیب در زمان بهره برداری ، تستهایی بروی آن در محل (پست )با وسایل اندازه گیری دقیق اما قابل حمل ونقل انجام میشود که به اختصار در زیر آمده است:
1- تست نسبت تبدیل :(RATIO)
2- تست پیوستگی تپ چنجر(TAP CONTINUE)
3- تست مقاومت عایقی : (MEGGER)
4- تست جریان بی باری :(NO_LOAD)
5- تست شار مغناطیسی : flow)
6- تست گروه برداری :(VECTOR GROUP)
7- تست اتصال کوتاه :(SHORT CIRCUIT)
8- تست مقاومت اهمی :(RESISTANCE)
9- تست تانژانت دلتا :(TAN- DELTA)
1- تست نسبت تبدیل :(RATIO)
در این تست با دادن ولتاژ به اولیه یا ثانویه ترانس ، ولتاژ طرف مقابل را به دقت اندازه گیری می کنند.در ترانسهای قدرت کاهنده معمولا طرف اولیه را ولتاژ 380 ولت می دهند و در ثانویه ولتاژ بین 110 تا 180( در تراسهای 20/63 کیلو ولت )بسته به ترانس و تپ های آن اندازه گیری خواهد شد.
2- تست پیوستگی تپ چنجر(TAP CONTINUE)
در این تست به اولیه ولتاژ 380 داده و در طرف ثانویه ولت مترهای آنالوگ دقیق قرار داده و در زمان تغییر تپ ها انحراف عقربه در هر سه فاز را بررسی کرده تا بقول معروف عقربه پس نزند . در زمان تغییر تپ میبایست به ترتیب زیر عمل نمود.
1-2....1-2-3....2-3-4....3-4-5 و... یعنی یک پله پائین ودو پله بالا (در روند افزایشی تپ )
3- تست مقاومت عایقی : (MEGGER)
7- تست اتصال کوتاه :(SHORT CIRCUIT)
8- تست مقاومت اهمی :(RESISTANCE)
9- تست تانژانت دلتا :(TAN- DELTA)
سیستم خنک کنندگی ترانسهای قدرت
الف : سیستمONAN ( Oil Natural-Air Natural ) :
ب : سیستم ONAF ( Oil Natural-Air Force ) :
د : سیستم OFWF ( Oil Force – Water Force ) :
ه : سیستم ODWF (Oil Directed – Water Force ) :
ترانسفور ماتورهای برق
- ساختمان ترانسفور ماتور
- هسته ترانسفورماتور
- سیم پیچ ترانسفور ماتور
- قرقره ترانسفور ماتور
- نکات قابل توجه قبل از حمل ترانسهای قدرت
حمل بدون روغن:
راهاندازی:
- روغن ترانسفور ماتور
▪ انتخاب نوع روغن ترانسفورماتور
- آلودگی روغن ترانفسورماتورها:
- تست ولتاژ شکست:
- آنالیز گاز کروماتورگرافی:
- ویژگیهای ترانسفورماتورهای خشک
سیستم نمایش و مدیریت ترانسفورماتورها
(TMMS)
- ترانسفورماتورها سازگار با هارمونیک
ترانسفورماتورهای عامل K
ترانسفورماتور (HMT (Harmonic Mitigating Transformer
- مزایای ترانسفورماتور HMT
موتورهای AC
موتورهای AC تک فاز
موتورهای AC سه فاز
مزایای موتور اسنکرون
مزایای موتور آسنکرون با روتور سیم پیچی نسبت
به دیگر موتورها:
معایب موتور آسنکرون روتور سیم پیچی نسبت به
دیگر موتورها:
کنترل سرعت از طریق کنترل فرکانس:
کنترل سرعت از طریق همزمان ولتاژ و فرکانس:
کنترل سرعت از طریق کنترل مقاومت روتور:
معایب موتور آسنکرون با روتور قفسه ای :
موارد استفاده و کاربرد موتورهای آسنکرون :
آموزش سیم پیچی موتور Ac همراه با محاسبات
وفرمول ها:
مقایسه موتورهای القایی با ترانسفورماتور :
مراحل سیم پیچی استاتور موتور آسنکرون:
محاسبات سیم پیچی استاتور موتور
1- سیم بندی متحدالمرکز:
رسم دیاگرام سیم بندی :
پروژه تست های ترانس قدرت