پایان نامه بررسی رابطه بین هوش معنوی با عزت نفس افراد معلول اوتیسم کامل با 5 فصل
کلید واژه: عزت نفس، هوش معنوی، افراد معلول اوتیسم
فهرست مطالب
مطالب صفحه
فصل اول کلیات تحقیق 1
1.1- مقدمه 2
2.1- بیان مسئله 3
3.1- اهمیت و ضرورت تحقیق 5
4.1- اهداف تحقیق 6
5.1- هدف کلی 6
6.1- هدف های فرعی 6
7.1- فرضیه تحقیق 6
8.1- فرضیه اصلی 6
9.1- فرضیه های فرعی 6
10.1- تعریف علمی 7
11.1- عزت نفس 7
12.1- هوش معنوی 7
13.1- تعریف عملیاتی 7
14.1- عزت نفس 7
15.1- هوش معنوی 7
فصل دوم ادبیات و پیشینه تحقیق 8
1.2- بخش اول: عزت نفس 9
2.2- مقدمه 9
3.2- تعریف عزت نفس 10
4.2- عزت نفس در محیط کار 11
5.2- عزت نفس 12
6.2- عزت نفس از لحاظ روانشناسی 13
7.2- شکل گیری و تحول عزتنفس 14
8.2- مزایای اعتماد به نفس 19
9.2- ویژگی های شخصی که عزت نفس بالا دارد 19
10.2- بر عکس آنها، اشخاصی که دارای اعتماد و عزت نفس پایین هستند 20
11.2- عوامل سازمانی مؤثر در ارتقاء عزت نفس 21
12.2- نقش سرپرستان در تقویت عزت نفس 23
13.2- هشت رمز بالابردن عزت نفس 25
14.2- به دیگران احترام بگذارید 25
15.2- توانا ساختن و اختیار دادن 25
16.2- به جا و موافق عمل کنید 26
17.2- ایجاد امنیت کنید 26
18.2- حد و مرزهای فردی خود را مشخص کنید 27
19.2- تفاوتهای اجرایی را بررسی کنید 27
20.2- رفتار را بسنجید و واکنش سازنده ای فراهم کنید 28
21.2- استعدادهای بالقوه را تقویت کنید و کارکرد مورد نظرتان را بشناسید 28
22.2- نظریه دانشمندان درباره عزت نفس 28
23.2- نظریه مازلو 28
24.2- نظریه راجرز 29
25.2- نظریه کوپر اسمیت 29
26.2- نظریه اریکسون 29
27.2- نظریه فروید 30
28.2- نظریه آلبرت الیس 30
29.2- نظریه ویلیام گلاسر 31
30.2- عزتنفس از دیدگاه قرآن، و احادیث و دانشمندان اسلامی 32
31.2- بخش دوم: هوش معنوی 33
32.2- هوش معنوی چیست؟ 33
33.2- افرادی که دارای هوش معنوی هستند دارای این صفات می باشند: 40
34.2- دیدگاه متخصصان در مورد تأثیر معنویت در سلامت 41
35.2- اصولی جهت تقویت هوش معنوی یا احساسی 47
36.2- مشخصات افرادی که دارای هوش معنوی پایین هستند: 49
37.2- ارزیابی و نتیجه گیری از هوش معنوی: 50
38.2- بخش سوم: اوتیسم 51
39.2- اوتیسم چیست؟ 51
40.2- تعریف اوتیسم 52
41.2- ویژگیهای کودک در خودمانده 53
42.2- درخود ماندگی یا عدم توانایی در برقراری ارتباط دوجانبه با دیگران از وایل زندگی 53
43.2- سرگرم شدن با اشیاء به جای انسان 53
44.2- رفتار وسواسی در برابر تغییرات 54
45.2- اختلال در ایجاد ارتباط کلامی 54
46.2- جهت درمان این کودکان 56
47.2- اتیولوژی 57
48.2- نشانه های عمومی بیماری اوتیسم : 59
49.2- اصرار بر یکنواختی و مقاومت در برابر تغییرات. 60
50.2- تشخیص اوتیسم : 62
51.2- تشخیص زودهنگام : 62
52.2- روشهای تشخیص : 63
53.2- شیوه ای جدیـد بـرای تشـخیـص بیماری اوتیسم 64
54.2- درمان 65
55.2- اصلاح رفتار، ارتباط درمانی، اصلاح رژیم غذایی، دارویی 66
56.2- روش اِی بی اِی 66
TEACCH -57.2 67
58.2- Floor Time 68
59.2- درمان یکپارچگی حسی 69
60.2- ارتباط درمانی 69
61.2- سیستم ارتباطی تبادل عکس 70
62.2- اصلاح رژیم غذایی 70
63.2- کاربرد صوت درمانی در درمان اوتیسم 71
64.2- درمان داروئی: 74
65.2- داروها شامل: 74
66.2- پیش آگهی: 75
67.2- مقایسه ی اوتیسم با عقب ماندگی ذهنی 75
68.2- بازی در اوتیسم: 77
69.2- ارزیابی رشد مبتنی بر بازی 78
70.2- ارزیابی های سنجش صلاحیت یک زمینه ی بازی یا بیشتر 79
71.2- متدهای ارزیابی 79
72.2- ابزارهای تشخیص و غربالگری ویژه ی اوتیسم به وسیله ی بازی 80
73.2- کاربرد بازی در اوتیسم: 81
74.2- بازی ارتباطی 81
75.2- بازی کاربردی 82
76.2- بازیهای سمبولیک (نمادین) 82
77.2- بازیهای ساختار یافته(قاعده مند) 83
78.2- تاریخچه بازی 84
79.2- شاخص بازی طلبی بچه 84
80.2- تست بازی طلبی 85
81.2- فهرست های بازی مورد علاقه 85
82.2- پرسشنامه و مقیاس درجه بندی شرکت بچه ها در بازی 86
83.2- ابزار غربالگری برای اوتیسم در بچه های 2 ساله 86
84.2- بررسی بازی 87
85.2- مقیاس بازی سمبولیک 88
86.2- مقیاس بازی پیش دبستانی 88
87.2- مقیاس ارزیابی بازی 88
88.2- مقیاس گفتار برای کودکان نوپا 89
89.2- مقیاس ارتباطات و رفتار سمبولیک 89
90.2- بازی بسیار منظم بر اساس ارزیابی 90
91.2- بخش چهارم: پیشینه تحقیق 91
فصل سوم روش شناسی تحقیق 92
1.3- مقدمه 93
2.3- روش تحقیق 94
3.3- ابزار گردآوری داده ها 95
4.3- ویژگی های فنی ابزار اندازه گیری 96
5.3- جامعه آماری 97
6.3- نمونه و روش نمونه گیری 97
7.3- روش تجزیه و تحلیل داده ها 98
فصل چهارم تجزیه و تحلیل داده ها 99
1.4- مقدمه 100
2.4- توصیف و تجزیه و تحلیل داده های گردآوری شده 100
3.4- جنسیت: 100
4.4- سن: 102
5.4- آمار استنباطی داده ها 103
6.4- آزمون پیرسون 108
فصل پنجم نتیجه گیری و پیشنهادات 109
1.5- مقدمه 110
2.5- نتیجه گیری فرضیات 110
3.5- پیشنهادها 113
4.5- محدودیتها 114
5.5- منابع 115
پایان نامه بررسی رابطه بین هوش معنوی با عزت نفس افراد معلول اوتیسم کامل با 5 فصل