استفاده از محیط مجازی کاربرد های واقعی و توان واقعی بالقوه فوق العاده ای دارد به طوری که کاربران می توانند مدل شبیه زندگی را تجربه کنند یا در محیطی امن قدم بزنند و در عین حال بر روی آن محیط کنترل داشته باشند .
واقعیت مجازی،یک محیط سه بعدی شبیه سازی شده است که کاربر میتواند به گونه ای با آن ارتباط برقرار کند که گویی یک محیط فیزیکی است. کاربر،محیط را در صفحه های نمایشی می بیند که احتمالا بر روی یک جفت عینک های ویژه سوار شده است .
وسایل ورودی خاص ،همچون دستکش هایا لباسهای مجهز به سنسورهای حرکت یاب،عملیات کاربر را تشخیص می دهد.
در این پایان نامه بکار گیری واقعیت مجازی در آموزش مورد بررسی قرار گرفته که شامل به کارگیری واقعیت مجازی در آموزش سربازان و هم چنین به عنوان ابزار آموزشی برای خلبانان، رانندگان، معدنکاران و به کارگیری آن در تحصیل و کلاس مجازی و در آموزش پزشکی و گرافیک وانیمیشن کامپیوتری است .
بنا براین نتیجه می شود که واقعیت مجازی می تواند هزینه های بالای آموزش با استفاده از تجهیزات آموزشی که ناشی ازکمبود در تعدادوقیمت گران آنها می باشد راکاهش دهد و با خلق یک محیط واقعی برای آموزش، کارایی سیستم های آموزشی و روند یادگیری را بهبود بخشد.
واژه های کلیدی :
واقعیت مجازی ، نمایشگر متصل به سر ، CAVE، HMD 5- BOOM ، شبیه سازی آموزشی ، VRML .
چکیده
فصل اول:تعریف واقعیت مجازی و کاربردها
1ـ1ـ تعریف واقعیت مجازی
1ـ2ـ تاریخچه واقعیت مجازی
1_3_1_ واژگان
1_3_2_خصوصیات VRشناور
1_3_3_محیط های مجازی مشترک
1_3_4_VRغیرشناور
1ـ4ـ VRML
1ـ5ـ فن آوری های مربوط به VR
1ـ6ـ کاربردها
فصل دوم:انواع کارهای انجام شده در زمینه آموزش
2ـ1ـ شبیه سازی برای سربازان
2ـ2ـ شبیه سازی برای خلبانان
2ـ3ـ جسم ها و ذهن های مجازی(آموزش در پزشکی)
2ـ4ـ VR در کلاس(شبیه سازی برای آموزش در کلاس)
2ـ5ـ شبیه سازی برای آموزش دانشجویان_دانش آموزان_بیماران
2ـ6ـ تورهای مجازی
2ـ7ـ ارزیابی VR آموزشی
فصل سوم:ترجمه ی دو مقاله تخصصی در زمینه ی به کارگیری واقعیت مجازی در آموزش
3ـ1ـ سیستم آموزش شبیه سازی تجهیزات بر مبنای واقعیت مجازی
3ـ2ـ تدوین یک سیستم آموزش طب سوزنی و استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی
پیشنهاد
مراجع
شامل 75 صفحه فایل word
دانلود پایان نامه بکارگیری واقعیت مجازی در آموزش