افزایش هزینه های مربوط به ساخت برندهای جدید،فروشندگان را ترغیب می کند تا در قالب بسط و توسعه برند،مسیر جایگزینی برای معرفی
محصولات جدید اتخاذ نمایند.در حالی که تحقیقات وسیعی در حوزه ی درک و شناسایی پیچیدگی های مربوط بهه بسهط برنهد در کههورهای
غربی انجام شده است ولی در زمینه کاربرد آن در کهورهای در حال توسعه از جمله هند بررسی های انهدکی وجهود دارد.ههدز از معالعهه ی
در هنهد مهی باشهد.ااتعات اولیهه از )CPGs حاضر شناسایی عوامل موثر بر موفقیت بسط برند کالاهای بسته بنهدی شهده مصهرز کننهده
بین 738 نفر شرکت کننده متهکل از دانهجویان رشته ی مدیریت یکی از دانهگاه های مههور هند جمه آوری شهد.به منرهور مهدل سهازی
متغیرهای مورد نرر به عنوان عوامل تعیین کننده ی اصلی در ارزیابی بسط برند،از رگرسیون سلسله مرتبی استفاده شده است.معالعه ی حاضر
اولین پژوهش از نوع خود در هندوستان می باشد که با کمک تکنیک مرکزی باقی مانده،شرایط تعامهل را ایجهاد کهرده تها بهه درک بهتهری از
ارزیابی مصرز کننده از بسط برند دست یابد و به این ترتیب روابط متقابل بین متغیرها را توضیح می دههد.نتای حاصهل از معالعهه حاضهر بها
کمک مفاهیم مدیریتی به اور مفصل مورد بحث قرار خواهد گرفت.معابق با یافته های حاصل از پهژوهش حاضهر،نگرم مههتریان نسهبت بهه
تبلیغات بسط برند مهم ترین متغیر موثر بر نگرم مصرز کنندگان نسبت به بسط برند می باشد.در حالی که بخش عریمی از معالعات پیهین
در مورد تاثیر تناسب اندکی از حد مبالغه کرده اند،در واق تنها به همراه اعتماد به برند و کیفیت ادراک شده به عنوان یک متغیر مهم جلوه می
کند.اثر متقابل منفی تناسب ادراک شده و اعتماد به برند مهاهده شده است که یادآورترین نکته می باشد که تنها برندهایی که به شدت مهور د
اعتماد هستند ممکن است به دسته ی محصولات با تناسب ادراک شده پایین کهیده شوند و بالعکس.بهه عبهارتی برنهدهایی کهه کمتهر مهورد
اعتماد مهتریان هستند تنها باید به بسط محصولات با تناسب بالا گسترم یابند.باور ما بر آن است که این مفاهیم برای بسیاری از شرکت های
چند ملیتی که در حال حاضر ورود به بازارهای هندوستان هستند مفید خواهد بود در حالی که با معرفی محصولات بسهط داده شهده جدیهد و
کیفیت بالای آن ها که برای مصرز کنندگان هندی نیز مناسب می باشند قدرت خود را در بازار می توانند افزایش دهند.
مقاله حسابداری ... بررسی مدل سازی ارزیابی مصرف کنندگان از بسط برند