سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله نظریه ها و مفاهیم ارتباطات اجتماعی

اختصاصی از سورنا فایل مقاله نظریه ها و مفاهیم ارتباطات اجتماعی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله نظریه ها و مفاهیم ارتباطات اجتماعی


مقاله نظریه ها و مفاهیم ارتباطات اجتماعی

فایل : word

قابل ویرایش

تعداد صفحه :67

 

عنوان

 

بخش اول

 

* برخی مفاهیم و نظریه های ناظر بر تأثیر پیام های ارتباطی بر مخاطبان

 

- روند تاریخی تحقیقی

 

1- نظریه تزریقی

 

2- نظریه استحکام یا تأثیر محدود

 

3- نظریه استفاده و رضامندی (نیازجویی)

 

4- نظریه برجسته سازی

 

5- نظریه وابستگی مخاطبان

 

6- نظریه شکاف آگاهی

 

7- نظریه کاشت

 

بخش دوم

 

*شخصیت سازی و چهره پردازی در وسائل ارتباط جمعی :

 

- مقدمه

 

1- تحقیق درباره شخصیت

 

2- تعریف شخصیت بر مبنای خصلت های ثابت و متناقص نما

 

3- خلق پیش داستان

 

4- روانشناسی شخصیت

 

5- خلق روابط شخصیت

 

6- شخصیت های فرعی

 

7- گفتگو نویسی

 

8- خلق شخصیت های غیر واقعی

 

9- ماواری خلق شخصیت های قالبی

 

بخش اول

 

نظریه های مربوط به تأثیر پیامدهای ارتباطی

 

- تاریخچه تحقیق در تأثیرات رسانه ها

 

در بسیاری از موارد ، تاریخ تحقیق در ارتباط ، در واقع تاریخ تحقیق در تأثیرات است که خود نشان دهنده اهمیت تأثیرات در مطالعات ارتباطات است . در طول سالها ، مفهوم سازی از تأثیرات حد زیادی تغییر کرده است . در این تحول ، سه مرحله کم و بیش مجزا شناسایی شده است :

 

در مرحله آغازین ، تصور می شد ارتباط جمعی دارای تأثیرات بسیار نیرومند است . این نظریه در سالهای میانه دو جنگ جهانی برتری داشت . اصطلاحاتی مانند « نظریه گلوله جادویی» و « نظریه تزریقی » برای توصیف این مرحله آغازین مفهوم سازی از تأثیرات ارتباط جمعی به کار می رود .

 

مرحله دوم زمانی پدیدار شد که محققان در باب این تأثیرات به تردید افتادند و شواهدی برای تأیید آنها پیدا نکردند . بسیاری از آنان عباراتی مانند « نظریه تأثیر محدود » یا « استحکام » را بکار گرفتند تا جریان عمده این مرحله را که از پایان جنگ جهانی دوم تا آغاز دهه هفتاد طول کشید ، نامگذاری کنند .

 

از آن زمان تاکنون ، محققان بسیاری از بازگشت به مفهوم رسانه های جمعی نیرومند جانبداری کرده اند . « اسپ » (1986) فرضیات اصلی مرحله اول را چنین توصیف می کند :

 

1- عوامل محرک (محتوای رسانه ها ) نقش اصلی را در فراگرد تأثیر بازی می کنند ؛

 

2- مردمی که محتوای رسانه ها به آنان عرضه می شود ؛ به شکل یکسانی واکنش نشان می دهند ، یعنی تفاوتهای فردی روانشناختی چندان اهمیتی ندارند ؛

 

3- تأثیر فوراً و مستقیماً روی می دهد . از آنجا که فرد مجزا دیده می شود ، عوامل زمینه ای در نظر گرفته نمی شوند .

1- نظریه تزریقی (Hypoderamic T .) :  

4 نظریه برجسته سازی (Agenda – Setting T . )

3- نظریه استفاده و رضامندی ( نیازجویی ) (Use and Gratification T

2- نظریه استحکام یا تأثیر محدود (Limited Effecrt T .)

5 نظریه وابستگی مخاطبان (Depenent Audience T . )

6- نظریه شکاف آگاهی (Knowledge Gap T . )

7- نظریه کاشت (Cultivation T . )

 

 


دانلود با لینک مستقیم


مقاله نظریه ها و مفاهیم ارتباطات اجتماعی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد