سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

گزارش کارآموزی حسابداری در شرکت خدماتی

اختصاصی از سورنا فایل گزارش کارآموزی حسابداری در شرکت خدماتی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

گزارش کارآموزی حسابداری در  شرکت خدماتی – نظافتی ۴۵ص

 

    تاریخچه شرکت خدماتی – نظافتی مزین طوس

    حسابداری پیمانکاری شرکت خدماتی ـ نظافتی مزین توس

    حسابداری مراحل اجرای طرح و انجام عملیات پیمانکاری

    روشهای متداول حسابداری پیمانکاری

    انتخاب روش

    ذخیره لازم برای زیانهای قابل پیش‌بینی

    دعاوی و تغییرات از قراردادهای پیمانکاری

    حسابداری مراحل اجرای طرح و انجام عملیات پیمانکاری- دفاتر پیمانکار

    مرحله ۱- مطالعات مقدماتی طرح

    مخارج مقدماتی طرح

    مرحله ۲- ارجاع کار به پیمانکار

    خرید اسناد شرکت در مناقصه

    ۲-۲- تسلیم ضمانت نامه شرکت در مناقصه

    مرحله۳- انعقاد قرارداد با پیمانکار

    اختصاص شماره خاص و حساب جداگانه برای هر پیمان

    ۲-۳- انتقال هزینه‌های شرکت در مناقصه به حساب پیمان

    ۳-۳- صدور ضمانت‌نامه انجام تعهدات

    ۴-۳- ابطال ضمانت نامه شرکت در مناقصه

    ۵-۳- ضمانت‌نامه پیش پرداخت

    ۶-۳ – اخذ پیش پرداخت

    ارتباط دفتر مرکزی با کارگاه

    ۲-۴- مخارج اجرای طرح

    ۳-۴- مخارج کارگاه

    ۴-۴- گزارش وضعیت نقدینگی

    ۵-۴- مخارج اجرای طرح توسط دفتر مرکزی

    ۶-۴- مواد و مصالح پای کار

    ۷-۴- دستمزد کارگران و سرپرستان کارگاه

    ثبت لیست دستمزد شاغلین کارگاه پیمان شماره

    پرداخت دستمزد شاغلین کارگاه به پیمان شماره(۳) و مالیات مربوطه

    ۸-۴- استهلاک اموال، ماشین آلات و تجهیزات

    ۱۰-۴- هزینه‌های سربار شماره(۳)

    ۱۱-۴- دفتر معین پیمانکاری

    ۱۲-۴- تنظیم صورت وضعیت موقت

    ۱۸-۴- در یافت وجه صورت وضعیت شماره ۳

    الف- روش درصد پیشرفت کار

    ب- روش کار تکمیل شده

    مرحله۵- خاتمه کار

    تحویل موقت

    ۲-۵- ابطال ضمانت نامه پیش پرداخت

    ۳-۵- ابطال ضمانت‌نامه انجام تعهدات

    ۴-۵- هزینه‌های بعد از تحویل موقت( در دوره تضمین )

    ۵-۵- تهیه صورت وضعیت قطعی

    ۶-۵- استرداد نصف سپرده حسن انجام کار( وجه الضمان)

    ۷-۵- تحویل قطعی

    ۸-۵- استرداد نصف دیگر سپرده حسن انجام کار( وجه الضمان)

    انتقال سود و بستن حساب پیمان تکمیل شده

    فرمها

در مورد حسابداری مراحل اجرای طرح و انجام عملیات پیمانکاری ذکر نکات زیر ضروری است:

مخارج مطالعاتی طرح ( مرحله 1) معمولا به عهده کارفرما می‌باشد.

مخارج پیمان در مرحله 2 و 3( قبل از شروع کار) صرفا از طریق دفتر مرکزی موسسات پیمانکاری پرداهت می‌شود. بعد از انعقاد قرار داد. کارگاهی در محل اجرای هر طرح احداث می‌گردد که عملیات اجرائی پیمان را به عهده دارد. بعد از تاسیس کارگاه( از شروع مرحله 4 و 5) درآمد و مخارج پیمان توسط دفتر مرکزی و کارگاه دریافت و پرداخت می‌شود.

برای این که هزینه‌های اجرای طرح( یابهای تمام شده طرح) و مالا سود( یا زیان) هر طرح به تفکیک تعیین شود، لازم است برای هر قراردادی که منعقد می‌شود حساب جداگانه‌ای در دفاتر افتتاح گردد و برای سهولت مراجعه به دفاتر و اسناد و مدارک نظیر: برگ درخواست خرید کالا، حواله انبار و لیست دستمزد، به هر پیمان شماره خاصی اختصاص یابد و مخارج دوره اجرای طرح( یا بهای تمام شده طرح) را بدست خواهد داد. چنانچه مخارج عملیات با درآمد طرح مقابله شود، سود( یا زیان) حاصل از اجرای کار تعیین خواهد شد.

دوره‌ای که طی آن هزینه‌های  مربوط به یک قرار داد شناسائی می‌شود با امضای قرار داد آغاز و با تکمیل آن پایان می‌یابد.

حسابداری مراحل اجرای طرح و انجام عملیات پیمانکاری روشهای متداول حسابداری پیمانکاری مساله اساسی در حسابداری پیمانکاری چگونگی تخصیص درآمدها و هزینه‌های مرتبط با دوره‌های مالی، در طول مدت قرار داد است. برای تعیین سودی که باید در هر دوره مالی به حساب منظور شود موسسات پیمانکاری از دو روش متداول حسابداری پیروی می‌کنند، که عبارتند از: روش کار تکمیل شده( یا محاسبه سود هنگامی که طرح کلا یا به میزان قابل توجهی تکمیل شده باشد) و روش درصد پیشرفت کار( یا محاسبه سود به تناسب کار در جریان پیشرفت هر دوره). الف- روش کار تکمیل شده در این روش شناخت درآمد هنگامی صورت می‌گیرد که کل پیمان یا بخش عمده‌ای از آن تکمیل شده و صرفا کارهای جزئی( علاوه بر کارهای تضمینی) باقی مانده باشد . در این روش مخارج پیمان و مبالغ دریافتی در ازاء پیشرفت کار، در خلال مدت قرار داد انباشته می‌شود اما شناخت درآمد پیمان تا زمانی که پیمان عمدتا تکمیل نگردیده باشد، صورت نمی‌گیرد. مزیت اصلی روش کار تکمیل شده این است که سود پیمان زمانی تعیین می‌شود که کار تمام شده یا به مراحل نهائی تکمیل رسیده باشد. در این روش خطر شناسائی سودهائی که ممکن است نشود به حداقل می‌رسد. اشکال اساسی روش کار تکمیل شده این است که درآمدی که در هر دوره مالی گزارش می‌شود میزان کار انجام شده در خلال دوره بر روی پیمانها را منعکس نمی‌کند. برای مثال، اگر چند پیمان بزرگ همگی در یک دوره مالی تکمیل شود اما در دوره‌های قبل، پیمانی به اتمام نرسیده باشد و یا در دوره بعد پیمانی تکمیل نشود، با وجود ثبات نسبی فعالیتهای انجام شده میزان سودی که گزارش می‌‌شود نادرست خواهد بود. حتی اگر چند پیمان بطور منظم تکمیل شود با وجود این که سود گزارش شده ظاهرا سطح فعالیتهای جاری را منعکس می‌کند، اما همواره فاصله مداومی بین زمان انجام کار و زمان شناخت سود مربوطه به آن وجود دارد.

ب) روش درصد پیشرفت کار- در این روش درآمد به تناسب پیشرفت عملیات پیمان شناسائی می‌شود. درآمد مذکور با هزینه‌های واقع شده برای رسیدن به همان مرحله از پیشرفت کار مقابله می‌شود و حاصل آن می‌تواند به عنوان سهم قابل تخصیص آن قسمت از کاری که در طی دوره تکمیل شده، گزارش شود. اعمال روش درصد پیشرفت کار خطر اشتباه در برآورد را به همراه دارد، بدین جهت تا زمانی که نسبت به سودآوری کل پیمان اطمینانی نباشد، منظور داشتن سود در صورتهای مالی مورد نخواهد داشت و کاربرد روش درصد پیشرفت کار نادرست است.

 


دانلود با لینک مستقیم


گزارش کارآموزی حسابداری در شرکت خدماتی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد