دانلوداقدام پژوهی چگونه توانستم اضطراب دانش آموزپایه اول متوسطه را در ساعت فیزیک کاهش دهم بافرمت ورد وقابل ویرایش
اقدام پژوهی حاضر شامل کلیه موارد مورد نیاز و فاکتورهای لازم در چارت مورد قبول آموزش و پرورش میباشد و توسط مدیر سایت طراحی گردیده است. این اقدام پژوهی کامل و شامل کلیه بخش های مورد نیاز در بخشنامه شیوه نامه معلم پژوهنده میباشد
چکیده:
پژوهش نشان داده است که عامل بسیاری از موارد اضطراب در دانش آموزان در جو عمومی مدرسه و کلاس درس است که با اصلاح روش تدریس ، در ارزیابی و ارزشیابی قابل تضعیف می باشد. و اما پژوهش حاضر در مورد محمد دانش آموز پایه اول متوسطه است که دچار اضطراب در کلاس و به خصوص در درس فیزیک است که پس ازبرخورد با این مسئله به جمع آوری اطلاعات از منابع گوناگون و استفاده از تجربیات افراد متخصص پرداخته و بعد آن ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و سپس با ارائه راه حل هایی به بهبود و کاهش اضطراب او پرداختم.
توصیف وضیعت و بیان مساله:
اینجانب ، دارای مدرک لیسانس فیزیک ، مدت سال سابقه خدمت در نظام مقدس آموزش و پرورش را دارم. پژوهش حاضر مربوط به دانش آموزان آموزشگاه می باشد. محمد دانش آموز پایه ی اول متوسطه آموزشگاه امام خمینی می باشد .محمد دارای قدی متوسط و اندامی ظریف است، مذهب او شیعه و در خانواده ی چهار نفری زندگی میکند.محمد فرزند اول خانواده است. محمد در کلاس تقریبا کم حرف و آرام است و هیچ ذوقی در کلاس برای یادگیری مراحل تمرینات نشان نمیدهد و گاهی آنقدر با اضطراب با شرایط مواجه میشود که باعث اختلال و عدم توجه دیگران و حتی اضطراب دیگران هم میشود. معمولاً حرفهایش و ظاهرش هم نوعی با نا خوشنودی و استرس همراه است. با مشاهده ی رفتار او و با توجه به تاثیر رفتارش در کلاس و اهمیت درس فیزیک در جامعه ی کنونی بر آن شدم تا علل بروز این رفتار ها را بیابم و برای بهتر شدن وضعیت او راه کارهایی طراحی کنم
فهرست مطالب
چکیده: 3 کلید واژه : 3 مقدمه: 4 توصیف وضیعت و بیان مساله: 5 تعریف کلید واژه ها: 5 اضطراب چیست؟ 5 نگرانی چیست؟ 6 جمع آوری اطلاعات شواهد 1 : 7 مشاهده ی رفتار دانش آموز در کلاس درس: 7 مصاحبه با دوستان: 7 مصاحبه با دیگر دبیران محمد: 8 مصاحبه با والدین محمد: 8 مصاحبه با خود محمد: 9 مطالعات تحقیقات گذشته : 10 اضطراب فیزیک چیست ؟ 10 اضطراب فیزیک واکنش احساس آگاهانه به یک یا چند مورد زیر است : 10 چگونه اضطراب فیزیک دانش آموزان افزایش می یابد ؟ 11 تجزیه تحلیل و تفسیر داده ها : 12 الف) عوامل محیطی 12 1- فشارهای والدین : 12 2- شیوه آموزش دبیر : 12 3- محتوی کتاب های فیزیک : 13 4- تجارب منفی : 13 ب) شیوه های اشتباه آموزش فیزیک 13 1) تأکید بر سرعت در پاسخ گویی : 13 پ) عوامل فردی 14 1) کاهش اعتماد به نفس : 14 2) احساس ضعف و کمبود : 14 یافته های علمی 15 ● نشانه های استرس 16 ▪ نظریه های روانکاوی: 16 ▪ نظریه های رفتاری: 16 ▪ نظریه وجودی: 17 انتخاب راه جدید موقتی : 18 اجرای راه حل و نظارت بر آن : 20 گردآوری اطلاعات ( شواهد2 ) 21 ارزشیابی تأثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار آن : 23 پیشنهادات 23 منابع : 25
اقدام پژوهی چگونه توانستم اضطراب دانش آموزپایه اول متوسطه را در ساعت فیزیک کاهش دهم