سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

گزارش کارآموزی تعمیر و نگهداری شبکه برق فرودگاه

اختصاصی از سورنا فایل گزارش کارآموزی تعمیر و نگهداری شبکه برق فرودگاه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

گزارش کارآموزی تعمیر و نگهداری شبکه برق فرودگاه


گزارش کارآموزی  تعمیر و نگهداری شبکه برق فرودگاه

 

 

 

 

 

 



فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات:108

مـــکان کـارآموزی:شرکت پارس پرتو (فرودگاه امام خمینی (ره)

مــوضـوع کارآموزی:تعمیر و نگهداری شبکه برق فرودگاه

چکیده:

شرکت پارس پرتو سهامی خاص شرکت پیمان کاری است که جهت اجرای شبکه توزیع برق و بعد از آن تغییر و نگهداری برق فرودگاه امام خمینی(ره) را به عهده دارد.
برق فرودگاه امام خمینی از یک پست 230/a/ تأمین می‌شود که نزدیکی فرودگاه قرار دارد و به پست 32 معروف است. کلاً فرودگاه دارای چند قسمت اصلی می‌باشد. محوطه که شامل روشنایی جاده‌های فرودگاه است ترمینال و سطوح پروازی است که هر یک به صورت جداگانه تأمین برق می‌گردد پست اصلی یا مادر در فرودگاه پستی است که مستقیماً به وسیله خطوط هوایی به پست 32 متصل است به همین سبب آن را 32a می‌خوانند که در ضلع شمالی فرودگاه تعبیه شده.  از پست 32 چهار سری خط 20 kv به 32a  متصل است 2 خط مستقیماً جهت تأمین نیاز فرودگاه بوده و 2 خط دیگر به صورت   sper (جایگزین) قرار دارد.

جای توضیح دارد که برق از 32 به  32a به 20kv تقلیل پیدا می‌کند پست 32a پست اصلی و مرتبه یک بوده و هیچ جایی را به طور مستقیم برق دهی نمی‌کند و خود به دو پست پایینی به نامهای MSS1 و MSS2 متصل است تمامی مجموعه فرودگاهی به این دو پست متصل می‌باشند. یعنی هم MSS1 و هم MSS2 زیرا نیاز به اطمینان برای عدم قطع برق این مسئله را پیش آورده که هر دو پست به یک مقصد متصل شود تا جهت قطع یکی، دیگری تأمین کننده آن باشد.
پست 32 دارای 24 فیدر که دارای یک CB (circuilv Brasher)  یا دیژنکتوری باشد و سه bus تقسیم می‌شوند که به وسیله یک coupling به هم متصل‌اند پست MSS1 , 2 نیز شباهت بسیاری به پست 32a از نظر ظاهری دارد. هر فیدر شامل چند رله و ct و همچنین وسایل اندازه‌گیری می‌باشد و اگر آن را به صورت کمدی دو طبقه فرض کنیم طبقه بالا رله‌ها و ولتی مترها و فیوزها قرار دارد و در طبقه پایین دیژنکتور قرار دارد.
 
دیژنکتورهای موجود در فرودگاه به چند شکل موجود است عمده‌ترین آن‌ها دیژنکتورهای قابل قطع زیر بار می‌باشند. این CB ها دارای یک مکانیزم مکانیکی می‌باشند که بتوانند به سرعت کنتاکت را قطع کرده تا از آرک ایجاد شده در محل قطع و وصل جلوگیری کند. در ضمن باعث کاهش اغتشاش ایجاد شده در خطوط خواهد شد این CBها از نوع برق گیر SF6 می‌باشند که همان گونه که در عکس مشخص است در یک محفظه پلاستیکی قرار دارد. گاز SF6 این دیژنکتورها هر 6 ماه یک بار چک شده تا در صورت نشتی از دور خارج شده و تعمیر گردد شارژ CBها هم به صورت دستی امکان پذیر است هم به صورت برقی ( ماشین الکتریکی) به این صورت است که یا موتور یک فنر را جمع کرده و در صورت نیاز ( هنگام قطع و وصل) سرعت کنتاکت‌ها را به هم متصل می‌کند.
این CBها قابلیت این را دارد که به صورت کنترل از راه دور کنترل شده حتی قابلیت کنترل به وسیله   plc را دارد که هنوز در فرودگاه اجرا نشده ولی در دستور کارشان قرار دارد.


دانلود با لینک مستقیم


گزارش کارآموزی تعمیر و نگهداری شبکه برق فرودگاه
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد