فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات:18
فهرست مطالب:
عنوان صفحه
فصل اول
بالانس دو صفحه ای یا دینامیکی……………………………………. ………………1
کنترل ارتعاشات ناشی از لنگی محورهای دوار……………………… ………………..1
بالانس موتورهای رفت و برگشتی…………………………………… ………..……2
کنترل ارتعاشات پیچشی……………………………………………………………3
کنترل فرکانس های طبیعی………………………………………………………….3
فصل دوم
مقدمه……………………………………………………… ………… ….…….4
منابع تولید ارتعاش………… …… ………………………………………….……4
ارتعاش خودرو و مسأله آسایش انسان …………………………………….…....….10
ارتعاش خودرو با یک درجه آزادی………………………………………………..…12
فصل سوم
مقدمه………………………………………………………………………….13
نصب شافت های متوازن کننده……………………………………………….….…16
فصل اول
روشهای کنترل ارتعاشات
2-1 بالانس دو صفحه ای یا دینامیکی
وقتی نامیزانی در بیش از یک صفحه ظاهر شود یک نیرو و یک گشتاور پدیدار می شود . همانطور که قبلاً گفتیم روش بالانس تک صفحه ای عبارت بود از بالانس روتورهای دیسکی شکل صلب،اگر روتور یک جسم طویل صلب باشد ، نامیزانی به شکل یک ارتعاش نسبتاً بزرگ در فرکانس متناظر با سرعت دورانی روتور ظاهر می گردد . در این حالت با افزودن جرم هایی در هر دو صفحه دلخواه می توان به موازنه دست یافت . برای راحتی معمولاً صفحات انتهایی روتور انتخاب می شوند . به طور کلی یک روتور بلند ، مانند آرمیچر موتور یا میل لنگ اتومبیل را می توان به صورت مجموعه ای از دیسکهای نازک ، هر کدام با مقداری نامیزانی در نظر گرفت . این روتورها را می توان چرخاند تا نامیزانی آن آشکار شود .ماشین هایی که برای آشکار سازی و تصحیح نامیزانی روتور به کار می رود ماشینهای بالانسینگ نامیده می شود . اصولاً ماشینهای بالانسینگ تشکیل شده است از یاتاقان های تکیه گاهی که روی فنر نصب می شوند به طوری که با حرکت آنها نیروهای نامیزان آشکار می شوند. با معلوم بودن دامنه هر یاتاقان و فاز نسبی آنها می توان نامیزانی روتور را تعیین و تصحیح کرد .
تحقیق بررسی کنترل ارتعاش محور های متوازن کننده و چگونگی نصب آنها در خودرو