پایان نامه کارشناسی ارشد با عنوان بررسی تاثیر مدیریت کیفیت جامع بر عملکرد سازمانی از طریق بازارگرایی (سازمان بیمه سلامت ایران) به صورت کامل و با فرمت ورد و پی دی اف
چکیده:
هدف تحقیق حاضر بررسی تاثیر مدیریت کیفیت جامع بر عملکرد سازمانی از طریق بازارگرایی در سازمان بیمه سلامت ایران بود. روش تحقیق توصیفی-پیمایشی و قلمرو زمانی سال 1393 است. جامعه آماری کلیه کارکنان (343 نفر) شعب مراکز استان های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی انتخاب شد. با توجه به حجم جامعه در دسترس و فرمول نمونهگیری کوکران حداقل حجم نمونه تعداد 150 نفر تعیین شد.
در راستای تحقق هدف محوری تحقیق چهار فرضیه مطرح شد. جهت آزمون فرضیه های تحقیق از مقدار احتمال (T-value) حاصل از برازش مدل در حالت معنی داری پارامترها استفاده گردید. مناسبت (برازندگی) مدل پیشنهادی با تبیین فرضیه هایی در حالت تخمین استاندارد و معنیداری پارامترها از طریق مدلسازی ساختاری با استفاده از نرم افزار Smart PLS بررسی گردید. در تحلیل آماری به کمک آزمون تحلیل مسیر روابط بین مولفه های مدل مورد تایید قرار گرفت و بر اساس مدل برازش داده شده نتایج نشان داد: مدیریت کیفیت جامع با ضریب مسیری معنی دار به میزان (821/0) بر بازارگرایی تاثیر مثبت و معنی داری دارد. مدیریت کیفیت جامع با ضریب مسیری غیرمعنی دار به میزان (221/0) بر عملکرد سازمانی تاثیر مثبت و معنی داری ندارد، بازارگرایی با ضریب مسیری معنی دار به میزان (498/0) بر عملکرد سازمانی تاثیر مثبت و معنی داری دارد و در نهایت با توجه معنیداری ضریب مسیر در رابطه بازارگرایی و مدیریت کیفیت جامع و همچنین رابطه بین بازارگرایی و عملکرد میتوان نتیجه گرفت بین مدیریت کیفیت جامع و عملکرد سازمانی از طریق بازارگرایی ارتباط مثبت و معنی دار وجود دارد.
پایان نامه بررسی تاثیر مدیریت کیفیت جامع بر عملکرد سازمانی از طریق بازارگرایی