این مجموعه خلاصه 56 صفحه ای از کتاب مدیریت آموزشی و آموزشگاهی دکتر عباس خورشیدی و شهاب الدین غندالی با فرمت ورد است.
فهرست مطالب
فصل 1:ضرورت سازمان و مدیریت
- ضرورت سازمان
- ضرورت مدیریت
- تعاریف مدیریت
- ویژگی های مدیر
فصل 2:تئوری های سازمان و مدیریت
- سازمان ومدیریت
- نظری اجمالی بر سیر تحولات مدیریت
- دوره ی پیش از مدیریت علمی
- نظریه های مکتب کلاسیک
- نظریه ی بروکراسی
- نظریه ی اداری
-نظریه ی مدیریت علمی
- نظریه ی نئوکلاسیک
- نظریه ی نوین
- تئوری اقتضا
فصل سوم:تضاد در آموزشگاه
- سبک های مدیریت تضاد
- راهبرد های مدیریت تضاد
فصل 4: مهارت های مدیر
-مهارت های سه گانه
- مهارت های انسانی
- مهارت های مفهومی
- مهارت های فنی
-کاربرد مهارت ها در سطوح مختلف مدیریت
-فصل 5:هفت راهبرد بهبود مستمر مدیریت کیفی جامع در نظام مدیریت آموزشگاهی(دوره ی ابتدایی,راهنمایی و متوسطه)
-ترسیم آرمان ها
-تعیین استانداردهای ملی و منطقه ای
-تعیین قلمرو مدیریت کیفی جامع
-تعیین یک برنامه ی اصلاح مدیریت کیفی جامع
-تعیین نقش و وظایف هریک از مدیران,معلمان,کارمندان وشاگردان
-تعیین مدار توسعه یافتگی
-نگارش تحلیل عملکرد سال قبل وبرنامه ی سال آینده
فصل 6:وظایف مدیر آموزشگاه
-وظایف عمومی
-برنامه ریزی
-سازماندهی
-هماهنگی
-ارتباطات
-انگیزش
-ذهنیت فلسفی
-جامعیت
-تعمق
-انعطاف پذیری
-وظایف خاص مدیرآموزشگاهی بر اساس مسائل اولویت بندی شده
-وظایف خاص مدیرآموزشگاهی در دوره ی ابتدایی
-وظایف خاص مدیر آموزشگاهی در دوره ی راهنمایی
وظایف خاص مدیریت در دوره ی متوسطه
خلاصه کتاب: مدیریت آموزشی و آموزشگاهی دکتر عباس خورشیدی و شهاب الدین غندالی