پایان نامه کارشناسی ارشد با عنوان بررسی موانع تجارت الکترونیک در صنعت بانکداری (مطالعه موردی: بانکهای ملی استان خراسان رضوی) به صورت کامل و با فرمت ورد
چکیده:
امروزه در نیازهای مصرف کنندگان تغییر و تحولاتی شگرف بوجود آمده است و بخش گستردهای از این تغییرات در گرو تحولات تکنولوژیکی و فناوری اطلاعات میباشد. البته سازمانها و نهادها نیز از این تغییرات گسترده در امان نبوده و کم و بیش از تغییرات بنیادین الکترونیکی بهرهمند شدهاند.امروزه کمتر شخصی را میتوان یافت که با موضوع بانکداری الکترونیک آشنایی نداشته باشد. رشد روزافزون فنآوری بخصوص فناوری اطلاعات در جهان، موانع و مشکلات زمانی و مکانی مرتبط به امور تجاری را کاهش داده و دستیابی عمومی مردم به اینترنت سبب شده امکان تجارت و کسب و کار از طریق اینترنت و یا به عبارتی بانکداری الکترونیک و کسب و کار الکترونیکی از جایگاه ویژهای در کشورهای توسعه یافته برخوردار شود. (ساتی، 1999). هدف از این پژوهش بررسی وشناسایی موانع تجارت الکترونیک در صنعت بانکداری (مطالعه موردی:بانکهای ملی استان خراسان رضوی)که شامل موانع ارتباطات و زیرساختهای فناوری(فنی)،موانع اقتصادی،موانع اجتماعی وسیاسی،موانع فرهنگی واجتماعی،وهمچنین موانع حقوقی قانونی ومدیریتی می باشدکه بعد از اولویت بندی به ارائه راهکار برای رفع این موانع می باشد. باتوجه به امکانات موجود و اهداف مورد نظر در این تحقیق اطلاعات مورد نیاز که شامل جمعآوری نظرات کارمندان بانکهای ملی خراسان رضوی در رابطه با موانع تجارت الکترونیک در صنعت بانکداری از یک پرسشنامه که حاوی 30 سئوال 5گزینهای با مقیاس لیکرت استفاده شده است. در این تحقیق به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات بدست آمده از طریق پرسشنامه از نرم افزار SPSS 20 و همچنین برای رسم نمودارها از نرم افزار اکسل 2007 استفاده شده است. در این پژوهش از آمار توصیفی نظیر جداول توزیع فراوانی، درصد، میانگین، واریانس و انحراف معیار جهت بررسی و مقایسه اطلاعات جمعآوری شده و از آمار استنباطی برای آزمونهای آماری مختلف مانند آزمون مقایسه میانگین یک جامعه، آزمون فریدمن و آزمون مقایسه چند جامعه برای مقایسه استفاده شده است وقلمرو زمانی پژوهش از اسفندماه سال 1391 تا آذرماه سال 1392 بوده است، نتایج این پژوهش نشان میدهد که بین موانع مدیریتی و عملکرد شرکت رابطه معناداری وجود دارد. در واقع رابطه بین موانع مدیریتی و عملکرد بانک رابطه معکوس و منفی میباشد و با افزایش موانع مدیریتی در تجارت الکترونیک، بازدهی بانک کاهش مییابد. موانع و محدودیتهای پژوهش : الف)عدم همکاری بعضی از کارکنان با محقق در جهت توزیع پرسشنامه.ب)پایین بودن حجم نمونه ج)مشکل جمع آوری اطلاعات می باشد.
پایان نامه بررسی موانع تجارت الکترونیک در صنعت بانکداری