پایان نامه بررسی نگرش دانش آموزان در مورد استفاده از خدمات مشاوره ای/
در زیر به مختصری چکیده، تعداد صفحات، فرمت فایل و فهرست مطالب آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است:
خلاصه و چکیده تحقیق:
مشاور نه به عنوان یک حرفه و شغل بلکه بعنوان یک وسیه شرعی و اجتماعی همیشه در همه جا وجود داشته است و انسانها بدون هدایت توسط افراد آگاه و دلسوز نمی توانند قابلیت ها و توانایی های درونی خود را بشناسند و آنها را به درستی به کار گیرند. تشخیص قابلیت ها و نحوه تحقق آنها، مستلزم وجود افرادی است که نقش مشاوره را به عهده گیرند.(طیب زاده، سایت google)برنامه های مشاوره و راهنمایی مدارس یکی از پیشرفت های آموزش و پرورش قرن پیشین است که از شاخص های مدنیت و اداره علمی جامعه به شمار می رود.مشاوره یک رابطه یاورانه دو طفه است که بر نیاز فرد به رشد، سازگاری، تصمیم گیری و حل مشکل تکیه دارد.( گیبسون، 1373) مشاوره ای رابطه ای است منحصر به فرد که در آن مراجع فرصت یادگرفتن، احساس کردن، فکر کردن،تجربه کردن و تغییر دادن به شیوه ای متناسب با خود ، داده می شود.
تعداد صفحات: 130
فرمت فایل: word
فهرست مطالب:
فصل اول: طرح تحقیق
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت تحقیق
اهداف تحقیق
سوالات تحقیق
تعاریف عملیاتی
فصل دوم: ادبیات یا پیشینه تحقیق
بخش اول: مبانی نظری
تاریخچه راهنمایی
تاریخچه راهنمایی و مشاوره در ایران
تاریخچه راهنمایی و مشاوره در جهان
ضرورت راهنمایی و مشاوره
محاسن و معایب راهنمایی و مشاوره
عوامل مؤثر در ضرورت فکر راهنمایی و مشاوره توسعه آن در نظامهای آموزش و پرورش
عمده ترین اهداف که از طریق خدمات راهنمایی و مشاوره به دست می آید
نقش مشاوره در امور تحصیلی
نقش مشاوران در تامین بهداشت روانی دانش آموزان
نگرش مشاوران به خود و رسته خود
آمیختن نقش مشاور با سایر نقش ها
نگرش اجتماع (مردم و نمادهای اجتماعی)
شیوه های ارتقای جایگاه مشاوران در مدارس
نظرات ویلیامسون درباره مشاوره
الف- مشاوره مستقیم
ب- مشاوره غیرمستقیم
ج- مشاوره انتخابی
نظریه راجز درباره مشاوره
نظریه مراجع- کانونی راجر بر این اصول استوار است
بخش دوم: پیشینه تحقیق
جایگاه مشاوران مدارس و موانع مشاوره: حس کنجکاوی و همکاران
تحقیق جرج و کریستبانی1990
تحقیق شرتزواستون 1974
شفیع آبادی، 1377
احمد و باباگلی 1374
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
مقدمه
روش تحقیق(مطالعه)
جامعه آماری
نمونه آماری
روش نمونه گیری
ابزار جمع آوری اطلاعات
روش های تجزیه و تحلیل اطلاعات
فصل چهارم: یافته های تحقیق
تحلیل توصیف
تجزیه و تحلیل استنباطی
فصل پنجم: خلاصه، نتیجه گیری و پیشنهادات
نتیجه گیری و بحث نتایج
محدودیتها
پیشنهادات
منابع و مآخذ
پرسشنامه
پایان نامه بررسی نگرش دانش آموزان در مورد استفاده از خدمات مشاوره ای