فرمت فایل : word(قابل ویرایش)تعداد صفحات61
« فهرست مندرجات »
عنوان : صفحه
1 ) پیشگفتار 1
2 ) آشنایی با چند مفهوم تعاونی 20
3 ) شرکت تعاونی چیست؟ 21
4 ) سیرتکاملی خرید و فروش از گذشته تاکنون 21
5 ) ایجاد نخستین فروشگاه تعاونی مصرف 24
6 ) چگونگی پیشرفت تعاونیهای مصرف در ایران 25
7 ) اهمیت فعالیت فروشگاههای تعاونی مصرف 28
8 ) فروشندگی چیست؟ 29
9 ) انگیزه های خرید همیشگی از یک فروشگاه 30
10 ) عوامل مؤثر در موفقیت فروشگاههای تعاونی مصرف 32
11 ) طرز عمل و رفتار فروشنده 30
12 ) انبار و انبارداری در تعاونیهای روستایی 45
13 ) توزیع کالاهای اساس بخش روستایی – عشایری 47
14 ) فروشندگیهای مواد نفتی 48
پیشگفتار :
شبکه تعاونی روستایی که گسترده ترین قسمت از بخش تعاون اقتصاد جمهوری اسلامی می باشد ابزار مهمی در رفع نیازهای تولیدی و اقتصادی روستاییان به شمار می رود.
زمینه های مثبتی که این شبکه برای توسعه کمی و کیفی دارد و نیز الزام سیاستهای اجرایی در گسترش کشاورزی و خودکفایی از نظر محصولات غذایی با توجه هرچه بیشتر به افزایش کاربرد این شبکه را ایجاب می کند. بدین لحاظ تربیت کادر متخصص و متعهد برای گرداندن تعاونیهای روستایی و کشاورزی از ضروریات می باشد. سازمان مرکزی تعاون روستایی پس از انقلاب اسلامی و به ویژه در سالهای اخیر درصدد توسعه آموزش در انبار مختلف تعاون در روستاها بوده و برای انجام آن اقدام به انتشار کتابها، جزوه ها و نشریات مختلف جهت استفاده امید با رسالت مهمی که در قبال مردم و خصوصاً روستائیان پرتلاش و زحمت کش که بر عهدۀ سازمان تعاون روستایی گذاشته شده بتوان خدمت در خور توجه این زمینه ارائه نمود.
سازمان تعاون روستایی شهرستان ابهر و شرکت های حوزۀ عمل آن :
اهم وظایف :
الف ) نظارت، ارشاد و رهنمود اتحادیه شرکتهای تعاونی روستایی
ب ) نظارت و هدایت همراه با سیاست گذاری در خصوص روند فعالیتهای شرکتهای تعاونی روستایی در سطح شهرستان ابهر
ج ) نظارت بر عملکرد شرکتهای تعاونی کشاورزی
د ) هماهنگی بین شرکتهای تعاونی روستایی و اتحادیه شرکتهای تعاونی روستایی واحد و بخشهای سازمان تعاون روستایی ابهر با شرح وظایف آنان.
بررسی وضعیت فروشگاههای شرکتهای تعاونی روستائی حوزه عمل سازمان تعاون روستایی