عنوان مقاله ی اصلی : Innovation or imitation ? The role of organizational culture
فرمت مقاله ی اصلی : PDF
فرمت فایل ترجمه : Word
زبان ترجمه : فارسی
تعداد صفحات ترجمه : 18
چکیده
هدف- نوآوری برای دستیابی به مزیت رقابتی شرکت ها ضروری است. نوآوری، بر خلاف تقلید، شرکت ها را به معرفی محصولات جدید و پیشتاز شدن در بازارها بر می انگیزد. نشلن داده شده است که عوامل زیادی، تعیین کننده حمایت جهت گیری نوآورانه سازمانی به حساب می آیند. یکی از این عوامل، فرهنگ سازمانی می باشد. هدف مقاله حاضر، تجزیه و تحلیل فرهنگ سازمانی است که نوآوری سازمانی و استراتژی تقلید را پرورش می دهد یا مانع آن می شود.
طرح/ روش شناسی/ رویکرد- این مقاله برای آزمون فرضیات از یک نمونه ی 471 شرکت اسپانیایی استفاده می کند. به کمک تجزیه و تحلیل رگرسیون چندگانه سلسله مراتبی، تاثیر فرهنگ سازمانی را به یک استراتژی نوآوری ارتباط می دهد.
یافته ها: نتایج فرضیات را تایید می کنند. مقاله پی برده است که فرهنگ سازمانی یک عامل تعیین کننده بدیهی استراتژی نوآوری به شمار می آید. بعلاوه، فرهنگ های ادهوکراسی (سازمان موقتی)، استراتژی های نوآوری را پرورش می دهند و فرهنگ های سلسله مراتبی، فرهنگ های تقلید را ترویج می دهند.
محدودیت ها / پیشنهادات تحقیق- محدودیت های اصلی داده های تحقیق هستند که از طریق یک منبع برای طراحی مقطعی این پژوهش جمع آوری شدند.
پیشنهادات کاربردی- اگر مدیران استراتژی های نوآوری/تقلید را دنبال می نمایند، بایستی توجه بیشتری به فرهنگ سازمان خود نمایند. بعلاوه، شرکت ها با تکیه بر این جهت گیری (اولین شرکت در زمینه ی معرفی به بازارهای جدید یا توسعه ی محصولات جدید برای یک بازار در مقابل تقلید کردن از یک پیشتاز) باید ارزش ها و هنجارهای مختلفی را در سازمان های خود ارتقا دهند.
ابتکار/ارزش- ارزش اصلی این مقاله تحلیل و بررسی درمورد رابطه فرهنگ سازمانی و جهتگیری نوآوری می باشد. قسمت عمده تحقیقات تاکید می کند که مقاله در جستجوی یک فرهنگ سازمانی برای نوآوری می باشد. با این وجود، این موضوع عمیقا مورد بررسی قرار نگرفته است و مستلزم توجه به فرهنگ های سازمانی متفاوت و جهت گیری های نوآوری می باشد.
کلید واژه: فرهنگ سازمانی، نوآوری، اسپانیا
مقدمه
امروزه کنترل گسیختگی های محیطی که شرکت ها بایستی روبرو شوند، دشوار است، زیرا آنها به معماری های مختلف محصول محصول نیاز دارند، اقتصاد صنعت را تغییر می دهند، شایستگی های موجود شرکت را از بین می برند، شبکه های ارزش جدیدی را برای رقابت بوجود می آورند و سرمایه گذاری های تکنولوژی را ملزم به نتایج نامطمئن زیادی کنند. در این شرایط، موفقیت شرکت به قابلیت ابتکار آن بستگی دارد (هندرسون و کلارک، 1990؛ لیبرمن و مونتگمری، 1989؛ شومپتر[1]، 1934؛ شومپتر؛ 1942؛ تاشمن و نادلر[2]، 1986؛ اتربک[3]، 1994). علاوه بر این، بر اساس ادبیات، تاثیر نوآوری بر عملکرد بر طبق جهت گیری استراتژیک آن و اینکه آیا شرکت یک پیشگام یا دنباله رو بازار است، متفاوت است. برخی مطالعات پی برده اند که شرکت های پیشگام عملکرد بهتری دارند (بطور مثال، کرین و همکاران، 1992؛ لانگراک و هالتینک[4]، 2008؛ رابینسون و فورنل[5]، 1985؛ ژو، 2006).
این سناریو منتهی به علاقه ی بیشتر محققانی شده است که به درک بهتری از نحوه ی بهبود توان شرکت ها برای نوآوری (دامن پور، 1987؛ دامن پور، 1996؛ کک و سیلان، 2007؛ ماوندو و همکاران[6]، 2005) و چگونگی توسعه ی نوآوری های پیشگام تمایل دارند. امروزه، یکی از متغیرهای مورد نظر برای داشتن نفوذ چشمگیر بر نوآوری، فرهنگ سازمانی می باشد (کارملی، 2005). از آنجا که فرهنگ سازمانی بر رفتار کارکنان تاثیر می گذارد، ممکن است آنها را به پذیرش نوآوری بعنوان یک ارزش اساسی سازمان و احساس مشارکت بیشتر در کسب و کار سوق دهد (هارتمن، 2006). درنتیجه، ادبیات تحقیق فرهنگ سازمانی را بررسی می نماید که یکی از عواملی است که حداکثر رفتار نوآورانه را در میان اعضای سازمان بر می انگیزد (احمد، 1998؛ اکوال، 1996؛ مارتینز و تربلانچ[7]، 2003؛ مک لین، 2005؛ مامفورد، 2000). افزون بر این، ما پیشنهاد می کنیم که فرهنگ های سازمانی مختلف، بر اساس جهت گیری استراتژیک نوآوری شرکت، نوآور یا مقلد، مورد نیاز خواهند بود.
[1] Schumpeter
[2] Tushman & Nadler
[3] Utterback
[4] Langerak & Hultink
[5] Robinson & Fornell
[6] Mavondo et al
[7] Martins & Terblanche
نوآوری یا تقلید؟ نقش فرهنگ سازمانی (مقاله ی ترجمه شده)