سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله آمار تولید قطعات ریختگی

اختصاصی از سورنا فایل مقاله آمار تولید قطعات ریختگی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله آمار تولید قطعات ریختگی


مقاله آمار تولید قطعات ریختگی

نگاهی به آمار تولید قطعات ریختگی در دنیا نشان می دهد که بین آلیاژهای ریخته گری ، تولید قطعات چدنی ریختگی بصورت چشمگیری بالاترین مقدار را به خود اختصاص داده است . انواع قطعات چدنی به شکل و اندازه های متنوع در کشورهای صنعتی تهیه می گردد و بررسی و تحقیقات دائمی در ارتباط با تکنولوژی تولید چدنها خصوصیات فیزیکی و مکانیکی آنها همچنان ادامه دارد .

       چدنها دستة بزرگی از آلیاژهای گروه فلزات آهنی را تشکیل می دهند . این دسته از جمله آلیاژهایی هستند که قابلیت ریخته گری عالی دارند ، بسهولت ذوب و تهیه شده و در حالت مذاب از سیالیت زیادی برخوردارند و سبب خصوصیات خوب و در بعضی موارد مشخصات استثنایی منحصر به فرد برای تولید انواع مختلف قطعات و محصولات مورد استفاده قرار می گیرند ، در بین انواع چدنهای ریختگی که هر یک از مشخصات ویژه و جالبی بر خوردارند و به همین دلیل کاربرد خاص خود را در جای مناسب یافته اند ، چدن خاکستری بدلیل مزایای تکنیکی ریخته گری ، سهولت ذوب ، کاربرد وسیع و صرفة اقتصادی بالاترین مقدار تولید را دارد .

       در حال حاضر شرایط جدید به نحوی است که نیازی بیش از پیش به طراحان و مهندسین آگاه و بصیر به اصول متالورژیکی در رابطه با کاربرد و انتخاب این مواد احساس می شود .

       چدن همانند فولاد در برگیرندة خانوادة بزرگی از آلیاژهای پایة آهن است . چدنها چه از نوع آلیاژی و چه از نوع غیر آلیاژی از موقعیت بی مانندی در کلیة جنبه های مهندسی برخوردار هستند و از این رو دامنة کاربرد آنها روزبه روز وسیـعتر
می گردد .

       چدن خاکستری پر مصرفترین نوع از انواع خانوادة چدنها است ، که در ساخت بسیاری از قطعات صنعتی کاربرد اساسی دارد ، از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد :

1ـ پوستة سیلندر          2ـ کفشک ترمز قطار           3ـ بدنة ماشین آلات صنعتی

4ـ بوش سیلندر             5ـ رینگ و پیستون

       افزایش روز افزون تولیدات صنعتی و عدم دستیابی به منابع ارزان قیمت باعث شد تا تولید کنندگان این قطعات به فکر تولید با اوزان کمتر باشند . در این راه بیشترین توجه از جانب سازندگان قطعات اتومبیل به این بخش معطوف شد .

       تولید اجزای اتومبیل بصورت مقاطع نازک ضمن کاهش وزن و صرفه جویی در استفاده از مواد اولیه و کاهش قیمت تمام شده باعث افزایش راندمان کاری اتومبیل و کاهش میزان سوخت مصرفی در اتومبیل نیز است . تولید مقاطع نازک چدن خصوصاً در قالبهای فلزی با مشکلات فراوانی روبرو است . حساسیت بالای چدن به سرعت انجماد ،‌ باعث شده تا تولید قطعات نازک چدنی در قالبهای فلزی بسیار حساس باشد. بوش سیلندر اتومبیل یکی از قطعات بسیار حساس در صنعت اتومبیل سازی است . شرایط کاری نحوة عملکرد این قطعه در موتور اتومبیل ایجاب می کند ، این قطعه از مقاومت به سایش بالایی برخوردار بوده و در شرایط کاری تغییرات ساختاری در آن مشاهده نگردد .

 

 

 

 

 

این مقاله به صورت  ورد (docx ) می باشد و تعداد صفحات آن 134صفحه  آماده پرینت می باشد

چیزی که این مقالات را متمایز کرده است آماده پرینت بودن مقالات می باشد تا خریدار از خرید خود راضی باشد

مقالات را با ورژن  office2010  به بالا بازکنید


دانلود با لینک مستقیم


مقاله آمار تولید قطعات ریختگی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد