![پایان نامه دولت الکترونیک](../prod-images/247231.jpg)
چیکده
مهم ترین چالش پیش روی کارگزاران بخش عمومی و دولتی، پاسخ به خواسته ها و انتظارات در حال تغییر شهروندانی است که بخش عمومی ، مشروعیت خود را از وجود آنها کسب می کند و از طرفی با گسترش روزافزون علوم و نیز به کارگیری سریع اینترنت در تمام ابعاد زندگی انسان وبه تبع آن بالا رفتن توقعات مردم از دولتها ، مباحث جدیدی جهت پاسخگویی بهتر ، سریعتر و دقیق تر به مردم مطرح شده است که یکی از آنها موضوع دولت الکترونیک می باشد. در این مقاله ضمن پرداختن به تعاریف مختلف صاحب نظران دولت الکترونیک ، تلاش شده است تا به این سوال پاسخ داده شود که اسقرار دولت الکترونیک تا چه حدی بر مسئولیت پذیری اجتماعی در شهرداری ها تاثیر دارد.
سازمان ها،تاثیر عمده ای برسیستم اجتماعی دارند ولذا چگونگی فعالیت های آنها باید گونه ای باشد که در اثر ان زیانی به جامعه نرسد و در صورت رسیدن زیان ، سازمان های مربوطه ملزم به جبران آن باشند. ضمن انجام بررسی های میدانی و کتابخانه ای ، برای مسئولیت اجتماعی از مدل استاندارد سازمان بهروری آسیایی و برای دولت الکترونیک از مدل مصوب جمهوری اسلامی ایران برگرفته از تلفیق مدل های موجود جهانی و بومی سازی ان استفاده شد و براین اساس یک فرضیه اصلی و چهار فرضیه فرعی تدوین گردید.براساس طرح تحقیق و معیار های اندازه گیری شاخص ها پرسشنامه ای با چهل سوال طراحی گردیدو بااستفاده از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون به آزمون فرضیات پرداخته شد این نتیجه حاصل شد که دولت الکترونیک در افزایش مسئولیت اجتماعی در شهرداریها تاثیر معناداری داشته است و همچنین با بهداشت وایمنی کارکنان ، مسئله عدم تبعیض و رعایت استانداردهای ساعت کاری نیز رابطه معنا داری دارد.
واژگان کلیدی: مسئولیت اجتماعی.دولت الکترونیک،شهروند الکترونیک
فهرست
عناصر ذینفع در دولت الکترونیک.. 3
استراتژی استقرار دولت الکترونیک. 6
تحولات اداری در عصر اطلاعات.. 13
تأثیر تکنولوژی اطلاعات بر اقتصاد 18
تاثیر تحولات ساختاری اقتصاد بر مفهوم اشتغال. 22
قلمروهای الکترونیکی شدن دولت.. 25
تهدیدها و ضعف ها در تجارت الکترونیک. 28
راهبردها و سیاست های ایجاد تجارت الکترونیک. 28
معیارهای اندازه گیری تجارت الکترونیک. 28
ذینفعان در آموزش الکترونیک. 30
تهدیدها و ضعف ها آموزش الکترونیک. 30
راهبردها و سیاستها آموزش الکترونیک. 31
معیارهای اندازه گیری آموزش الکترونیک. 31
دستاوردهای به کارگیری ICT در بهداشت و درمان. 32
تهدیدها و ضعف ها در زمینه بهداشت الکترونیک. 33
راهبردها و سیاستها بهداشت الکترونیک. 33
معیارهای اندازه گیری بهداشت الکترونیک. 34
برخی از عوامل مهم در حرکت به سمت دولت الکترونیک. 34
معمار ارشد و طراحی معماری ، مطالعه و تدوین سند و برنامه توسعه دولت الکترونیک کشور 41
پدیده دولت الکترونیک و دیدگاه های مختلف. 43
تحقق ابعاد لایه های معماری. 52
فهرست اشکال
(2-1) چارت اهداف دولت الکترونیک.. 19
(6-1) سیستم دولت الکترونیک.. 44
(7-1) راهبرد دولت الکترونیک.. 45
(8-1) رویکرد دولت الکترونیک.. 46
(9-1) بنیان نظری دولت الکترونیک.. 47
(10-1) محصولات دولت الکترونیک.. 48
(12-1) چارچوب دولت الکترونیک.. 51
(13-1) مسیر تحقق دولت الکترونیک.. 52
(14-1) لایه های معماری دولت الکترونیک.. 53
پایان نامه دولت الکترونیک