این پایانامه در 90 صفحه
شامل: فصل یک دو سه چهار پنج منابع فارسی و انگلیسی می باشد.
فهر ست مطالب
عنوان
صفحه
چکیده
فصل اول: کلیات پژوهش
1-1 مقدمه
3
1-2 بیان مساله
4
1-3 اهمیت و ضرورت پژوهش
9
1-4 اهداف پژوهش
10
1-4-1 هدف کلی
10
1-4-2 اهدف ویژه
10
1-4-3 اهداف فرعی
10
1-5 سؤالات پژوهش
10
1-5-1 سؤال اصلی
10
1-5-2 سؤالات ویژه
10
1-5-3 سؤالات فرعی
10
1-6 تعریف نظری متغیرها
11
1-6-1 هوش هیجانی
11
1-6-2 خودکارآمدی
11
1-6-3 انگیزه پیشرفت تحصیلی
11
1-7 تعریف عملیاتی متغیرها
11
1-7-1 تصویر بدن
11
1-7-2 خودکارآمدی
11
1-7-3 انگیزه پیشرفت تحصیلی
11
فصل دوم: پیشینه پژوهش
2-1 هوش هیجانی
2-2 پیشینه ی هوش هیجانی
2-3 اهمیت هوش هیجانی
2-4 هوش هیجانی از نقطه نظر بار – ان
2-4-1 مولفه های هوش هیجانی از نظر بار – ان
2-4-2 تعریف مولفه ها
2-4-3 تعریف هریک از عوامل
2-5 هوش هیجانی از نقطه نظر گلمن
2-6 ملاک های هوش هیجانی از نظر گلمن
2-7 دیدگاه های مربوط به مفهوم هوش هیجانی
2-7-1 دیدگاه توانایی(پردازش اطلاعات)
2-7-2 دیدگاه مختلط
2-8 فرسودگی
2-8 فرسودگی
2-9 مراحل فرسودگی
2-10 خاستگاه نظریه فرسودگی
2-11 فرسودگی شغلی
2-12 فرسودگی تحصیلی
2-13 علایم فرسودگی تحصیلی
2-14 اثرات و پیامدهای فرسودگی تحصیلی
2-15 خود تنظیمی
2-16 تئوری های خود نظم دهی:
2-17 مدل خودنظم دهی
2-17-1 مدل یادگیری برنسفورد و همکاران
2-17-2 مدل یادگیری پینتریچ و دیگروت
2-17-3 مدل بوفارد – بوچارد و همکاران
2-17-4 مدل خود نظم دهی باتلر و وینر
2-17-5 مدل یادگیری خود نظم ده کورنو و مندیناخ
2-17-6 مدل خود نظم دهی زیمرمن
2-18 پژوهش های انجام شده در داخل کشور:
2-19 پژوهش های انجام شده در خارج کشور:
فصل سوم: روش پژوهش
3-1 نوع تحقیق
3-2 جامعه آماری
3-3 نمونه تحقیق
3-4 روش نمونه گیری
3-5 ابزار پژوهش
3-5-1 پرسشنامه خود توصیف گری جسمانی مارش
3-5-1-1 معرفی ابزار
3-5-1-2شیوه نمره گذاری
3-5-1-3 اعتبار و روایی
3-5-2 پرسشنامه خودکارآمدی شرر و همکاران
3-5-2-1 معرفی ابزار
3-5-2-2 شیوه نمره گذاری
3-5-2-3 اعتبار و روایی
3-5-3 پرسشنامه انگیزه پیشرفت هرمنس
3-5-3-1 معرفی ابزار
3-5-3-2 شیوه نمره گذاری
3-5-3-3 اعتبار و روایی
3-6 شیوه اجرا
3-7 روش تجزیه و تحلیل داده ها
فصل چهارم: یافته های پژوهش
4-1 توصیف داده ها
4-2 استنباط داده ها
فصل پنجم: بحث و گیری
5-1 مقدمه
5-2 بحث و گیری
5-3 محدودیت ها
5-4 پیشنهادات
5-4-1 پیشنهادات مبتنی بر محدودیت
5-4-2 پیشنهادات مبتنی بر پژوهش
منابع ومآخذ
منابع فارسی
107
منابع لاتین
108
پیوست ها
پرسشنامه خود توصیف گری جسمانی مارش
پرسشنامه انگیزه پیشرفت تحصیلی هرمنس
پرسشنامه خودکارآمدی شرر
13
14
فصل اول
کلیات پژوهش
1-1 مقدمه
کودکان و نوجوانان دارای نبوغ برجسته، از توان بالقوهای برای دستیابی به موفقیت برخوردارند. این کودکان و نوجوانان، در مقایسه با دیگر همدورهایهای خود، تفاوتهای چشمگیری در حوزه پیشرفت و موفقیت دارند (گالاگر[1]، 2002). در یک جمعبندی میتوان گفت دانشآموزان پراستعداد و باهوش دارای مشخصههایی نظیر بینش آفرینی، نیاز به درک، نیاز به تحریک روانی- ذهنی، کمالگرایی، نیاز به منطق، حس شوخطبعی، حساسیت/همدلی، پشتکار، خودآگاهی مطلوب، عدم همرنگی با جماعت، تمایل به کنکاش و پرس و جو ، خودنظمی و تمایل به درونگرایی هستند (سیلورمن[2]، 2000).یکی از متغیرهایی که دربین دانش آموزان عادی و تیزهوش نیاز به بررسی دارد هوش هیجانی است، هوش هیجانی یک سازه چند عاملی است که از چند توانایی به هم پیوسته عاطفی و شخصیتی و اجتماعی تشکیل شده است که ما را در رویارویی با مقتضیات زندگی روزمره یاری میدهد به عبارتی باعث پردازش مناسب اطلاعاتی میباشد که بار هیجانی دارد (بار-ان[3]، 2000). هوش هیجانی نه تنها عامل کنترل پاسخهای هیجانی است که برای خود شخص و اطرافیان او مفید نمیباشد بلکه عامل کنترل استفاده مناسب از هیجانها در موقعیتها نیز میباشد و میتواند پیشگویی کننده مهمی برای موفقیت در روابط شخصی، خانوادگی و محل کار باشد زیرا فرض میشود که هوش هیجانی میتواند سبب بهبود و اصلاح فعالیتهای حرفهای، موقعیتهای شغلی و کسب مهارتهای لازم و مطلوب گردد (سپهریان، 1386). متغیرهای دیگری که بین دانشآموزان تیزهوش و عادی نیاز به بررسی دارند، فرسودگی و خودنظمی تحصیلی میباشند. فرویدنبرگر[4] (1999؛ به نقل از بدری گرگری،مقایسه هوش هیجانی، خود نظمی و فرسودگی تحصیلی در دانش آموزان عادی و تیزهوش پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی