چکیده : هدف این تحقیق مقایسه ی ادراک دیداری – حرکتی و انعطاف پذیری ذهنی بین کودکان دارای اختلال بیش فعالی / نقص توجه و نارساخوان و عادی بود. روش: 90 دانش آموز دختر و پسر دارای اختلال بیش فعالی / نقص توجه (ADHD) و نارساخوان و عادی (در هر گروه 30 نفر به تفکیک هر گروه 15دختر و 15 پسر) از پایه ی سوم و چهارم مقطع ابتدایی منطقه 16 آموزش و پرورش شهر تهران به عنوان گروه نمونه انتخاب شدند. سپس برای جمع آوری داده ها، از پرسشنامه ی علائم مرضی کودکان CSI-4 :برای تشخیص اختلال ADHD ، آزمون خواندن مرادی و کرمی نوری : برای تشخیص اختلال نارساخوانی ، آزمون بندر گشتالت: برای سنجش ادراک دیداری – حرکتی، و آزمون ویسکانسین: برای سنجش انعطاف پذیری ذهنی آزمودنی ها استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون تحلیل واریانس دوراهه و آزمون تعقیبی توکی استفاده شد. یافته ها نشان داد:-ادراک دیداری – حرکتی کودکان عادی بطور معناداری بالاتر از نارساخوان است، ولی بین ادراک دیداری – حرکتی کودکان عادی با ADHD و کودکانADHD و نارساخوان تفاوت معناداری وجود ندارد
پایان نامه : مقایسه ادراک دیداری-حرکتی و انعطافپذیری در کودکان دارای اختلال بیش فعالی/نقص توجه و نارساخوان و عادی