![تحقیق در مورد خدمات چیست](../prod-images/464646.jpg)
لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه39
فهرست مطالب
خدمات چیست ؟
اعمالفشاررویسازمانهایدولتی و غیر انتفاعی جهت دستیابی به منابع جدیددرآمد
تفاوتهای اساسی بین کالا و خدمات
فراورده های خدماتی به عنوان عملکردهای نامحسوس
اشخاص به عنوان بخشی از تولید .
ارزشیابی اکثر خدمات برای مشتریان مشکلتر است
هشت جزءمدیریت منسجم و جامع خدمات
P4 ، بهره وری و کیفیت . بهره
، تبلیغات پیشبردی و آموزش
، شواهد فیزیکی . نمای ساختمانها ، مناظر ، وسائط نقلیه ، مبلمان
P8 ، قیمت و سایر هزینه های خدمات
ارتباطات بین بازاریابی ، عملیات و منابع انسانی در خدمات طبقه بندی فرایند های خدمات
به دلیل تنوع خدمات ، تعریف آنها همواره کاری دشوار بوده است . آنچه این امر را پیچیده تر می کند این واقعیت است که به دلیل نام حسوس بودن اکثر داده ها و ستاده ها ، غالباً درک و تشخیص راههای انجام و عرضة خدمات آسان نیست . بسیاری از مردم در تعریف کشاورزی یا تولید کالا با مشکل کمتری مواجهند ، اما از تعریف خدمات طفره می روند . در اینجا دو دیدگاه وجود دارد که محور اصلی را در بر می گیرد :
ـ خدمت ، کار و عملی است که بوسیلة یک طرف به طرف مقابل عرضه می شود . گرچه ممکن است این روند با یک محصول فیزیکی در ارتباط تنگاتنگ باشد ، اما این عمل لزوماً نامحسوس است و معمولاً به مالکیت هیچ یک از عوامل تولید منجر نمی گردد .
ـ خدمات ،نوعی فعالیت اقتصادی اند که با پیامد ایجاد تغییر مورد نظر در دریافت کنندة خدمت ـ یا به نیابت از او ـ در مکانها و زمانهای خاص برای مشتریان ایجاد ارزش می کنند و منافعی را مهیا می نمایند .
تولید کنندگان به عنوان فراهم آورندگان خدمات
مراکز خدماتی سودآور در شرکتهای تولیدی در حال تغییر دادن بسیاری از شرکتهایی هستند که در زمینه هایی از این قبیل رایانه ، خودرو ، تجهیزات مکانیکی و الکترونیکی مشهور هستند . خدمات تکمیلی ( شامل مشاوره ، اعتبار ، حمل و نقل و تحویل ، نصب و راه اندازی ، آموزش و تعمیر و نگهداری ) که زمانی برای کمک به فروش تجهیزات مطرح شده بودند ، امروز به سهم خود ، حتی برای مشتریانی که قصدخرید تجهیزات رقابتی را دارند
تحقیق در مورد خدمات چیست