
لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:31
فهرست و توضیحات:
فصل اول :
آشنایی با مکان کارآموزی
بخش سازه بدنه و سوپراستراکچر
-
بخش ماشینری و سیستم رانش
-
بخش تاسیسات
-
بخش تجهیزات سازهای
-
- بخش اماکن زیست
-
- بخش برق، کنترل و ابزار دقیق
-
تاریخچه
با داشتن قریب به سه هزار کیلومتر مرز آبی در کشور و با توجه به توسعه ، بهره برداری ، گسترش حمل و نقل مواد نفتی و افزایش تردد واحدهای شناور در منطقه استراتژیک خلیج فارس و دریای عمان ، شرکت مجتمع کشتی سازی و صنایع اروند ( کشتی سازی خلیج فارس سابق ) در سال 1354 با همکاری شرکت آلمانی ( بلوم اندفوس ) به منظور جذب بخش بزرگی از تعمیرات ساخت شناور با سرمایه اولیه بیش از 500 میلیون دلار در سی و هفت کیلومتری غرب بنردعباس تأسیس گردید .
الف ـ مرحله اول طرح از سال 1354 تا سال 1370
- ایجاد مرکز آموزش به وسعت 17 هکتار
- احداث موج شکن به طول 2430 متر
- احداث حوضچه آرامش به وسعت 380 هکتار و دهانه ورودی 400 متر
- دیوار ساحلی به طول 340 متر
- استقرار حوضچه شناور (فلوتینگ داک) با توان بالابری 28000 تن ، برای بالا آوردن شناورهایی تا ظرفیت DWT 80000 ، طول 230 متر و عرض 52 متر
ب ـ مرحله دوم از سال 1370 تا 1378
- احداث هشت خط پارکینگ استقرار کشتی و سیستم انتقال عرضی به وسعت 120 هزار متر مربع
- نصب سیستم بالابر کشتی (سینکرولیفت) با توان بالابری 11300 تن ، برای بالا آوردن شناورهایی تا ظرفیت DWT 28000 و طول 180 متر و عرض 32 متر و عمق C.D 5/7
- احداث کارگاه های صنعتی به وسعت 72000 مترمربع
- ایجاد کارخانجات تولید استیلن ، اکسیژن و هوای فشرده
- نصب و راهاندازی ماشین آلات کارگاههای (برش ، پانل لاین ، تراش ، پرسها و ...)
ج ـ مرحله سوم از سال 1378 تا 1382
- ساخت و نصب جرثقیلهای محوطهای
- دریافت گواهی نامه موسسه ردهبندی برای سیستمهای بالابر حوضچه شناور و سینکرولیفت
- تکمیل کارگاه های ساخت برای بالابردن ظرفیت ساخت
- احداث ساختمان های اداری و مسکونی
- ایجاد و تجهیز سایت سازههای اروند
-شروع عملیات ساخت و ایجاد حوض خشک
مقدمه
شرکت اروند همزمان با آغاز فعالیت های کشتی سازی، با علم به این موضوع که یک پشتوانه قوی طراحی و مهندسی جزء ملزومات اولیه برای یک واحد تولیدی صنعتی می باشد، اقدام به جذب نیروهای ورزیده طراحی و مهندسی و نیز تربیت نیروهای تازه فارغ التحصیل نمود. در این راستا، با توجه به اینکه تاثیر طراحی پایه بر هزینه پروژه ها حدود 70% در کل روند طراحی و ساخت کشتی می باشد، توجه خاصی نسبت به این بخش مبذول گردید و نیروهای آن از بین کارشناسان زبده و موفق و نفرات برتر مقاطع مختلف دانشگاهی گلچین شدند.
فعالیت های طراحی و مهندسی اروند به طول کلی به دو بخش طراحی پایه شامل طراحی برای مناقصه و طراحی تا سطح تهیه نقشه های مورد نیاز مؤسسه رده بندی و کارفرما و طراحی جزئیات و تهیه نقشه های کارگاهی تفکیک شده است. طراحی پایه به طور متمرکز برای هر سه یارد موجود در کارخانه توسط دفتر طراحی اروند در تهران و طراحی جزئیات توسط واحدهای مستقل هر یارد در محل کارخانه انجام می شوند.
طراحی پایه
دفتر طراحی تهران متشکل از بیش از بیست کارشناس، کارشناس ارشد و دکترای مرتبط در حال حاضر مشغول به فعالیت می باشد . در برنامه توسعه خود در آینده نزدیک به همین تعداد نیروی متخصص نیازمند می باشد. این دفتر شامل هفته دپارتمان به شرح زیر می باشد:
بخش محاسبات کشتی
-
کاراموزی گسترش حمل و نقل مواد نفتی