موضوع : شبیه سازی دینامیکی موتور القایی با اتصال دالاندر و ترمز باز گرداننده
کاهش تلفات راه اندازی، پایین بودن درجه حرارت کار و در نتیجه افزایش راند.مان از مزایای موتورهای با سیم بندی دالاندر می باشند.
ظرفیت به دلیل کمتر بودن حجم سیم پیپی ها و از تمتام سیم پیچ ها وشیار ها استفاده می شود
در حالت قطب بیشتر که سرعت کاهش میابد باعث افزایش گشتاور می شود .
1- در قبل ها از رءوستا برای اینکار استفاده می کردند ولی امروزه از مقاومت الکترواستاتیکی استفاده می کنند. . . چون اضافه کردن مقاومت باعث ایجاد تلفات می گردد پس بازده موتور کاهش پیدا می کند. بنابراین از این روش کمتر استفاده می شود.
2-فر کانس :
در فرکانس بالا :بزرگتر از مقدار نامی باشد شار کاهش ، گشتاور کاهش ، قابلیت های گشتاور کاهش می یا بد .
در فرکانس های پایین: شار افزایش ،اشباع فاصله هوایی ، سرعت وگشتاور قابل استفاده نیستند.
3-ولتاژ: به دلل مسایل عایقی نمی توان را از مقادیر نامی خود بیشتر کرد و همچنین کاهش زیاد ولتاژ باعث تغییر شار شده که ااثرات نامطلوب بر روی موتور دارد
4- کنترل برداری (کنترل میدانی ): یک روش کنترل درایو فرکانس متغییر خروجی اینور تر را کنترل می کند.
5-تغییر قطب
قطب های متوالی
روش نسبتا قدیمی که می تونیم تعداد قطب ها با تغییرات ساده اتصالات کلاف با ضریب 2 به 1 تغییر دهیم .
سیم پیچ های چند گانه
برای از بین بردن محدودیت قطب متوالی از سیم پیچ جئاگانه اسفاده کردند که در هر مورد فقط یک دسته را بار دار می کنند . گران بوده
مدولاسیون دامنه قطب :
با استفاده از دو موج سینوسی با دو فرکانس متفاوت در هم ضرب می شوند .
فهرست مطالب:
1- مقدمه ای بر موتورهای القایی
2- روش های تغییر سرعت
3- مدل دینامیکی موتور های القایی
4- موتور دالاندر
5- مزایا و معایب موتور دالاندر
6- شبیه سازی و نتایج
7- منابع
قسمتی از شبیه سازی و نتایج پروژه
دانلود شبیه سازی دینامیکی موتور القایی با اتصال دالاندر و ترمز باز گرداننده