سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود گزارش کارآموزی شرکت الکتروتکنیک

اختصاصی از سورنا فایل دانلود گزارش کارآموزی شرکت الکتروتکنیک دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود گزارش کارآموزی شرکت الکتروتکنیک


دانلود گزارش کارآموزی شرکت الکتروتکنیک

 

مشخصات این فایل
عنوان: شرکت الکتروتکنیک
فرمت فایل :word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات :  52

این گزارش کارآموزی درمورد شرکت الکتروتکنیک می باشد.

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از گزارش کارآموزی شرکت الکتروتکنیک

ترمز الکتریکی :
در بخش های گذشته ضرورت استفاده از ترمز الکتریکی مورد بررسی قرار گرفت . همانند موتورهای DC روشهای متفاوتی در ترمز الکتریکی موتورهای القایی مورد استفاده قرار می گیرند . که به سه دسته زیر تقسیم می شوند :

  • ترمز ژنراتوری
  • ترمز با معکوس کردن تغذیه
  • ترمز دینامیکی یا رئوستایی

در حالت ترمز ژنراتوری ماشین القایی همانند ژنراتور آسنکرون رفتار مینماید و انرژی مکانیکی ناشی از بار و موتور به انرژی الکتریکی تبدیل می شود. انری فوق به منبع تغذیه باز گردانده می شود که می توان از آن بطور مفید استفاده نمود. واضع است که اگر منبع تغذیه امکان جذب انرژی بازگشتی ناشی از ترمز الکتریکی را نداشته باشد عملکرد محرکه .....(ادامه دارد)

محرکه های موتور القایی کنترل شده با فرکانس :
در بــــخش هــای قبل دریافتیم که با کنترل فرکانس موتورای القایی قفس سنجابی مشخصه های ناسبی در شرایط دائم و گذرا بدست می آید . یک موتور القایی قفس سنجابی زیر نسبت به یک موتور DC دارد . از جمله قیمت ارزان , طول عمر زیاد ,. استحکام و قابلیت اطمینان بالا را می توان نام برد . ساختمان رتور موتور فوق سنجابی بگونه ای است که می توان آن را در سرعت , قدرت و ولتاژ بالاتر طراحی نود . با اینحال هزینه سیستم کنترل فرکانس متغییر به مراتب بیش از هزینه یکسو کننده قابل کنترل میباشد. در کاربردهای خاص که نیاز به تعمیر و نگهداری نبایستی وجود داشته باشد همچون کاربرد در تاسیسات زیر دریایی و زیر زمینی و همچنین کاربرد در محیط های قابل انفجار و آلوده نظیر معادن و صانیع شیمیایی استفاده از محرکه های القایی با فرکانس متغییر عمومیت پیدا کردن است . در این بخش محرکه های فرکانی متغییر مورد بررسی قرار می گیرند که در آنها .....(ادامه دارد)

 اضافه بار مجاز
عملا منحنی مصرف بار الکتریکی که در طول شبانه روز غیر یکنواخت بوده و در فاصله زمانی مشخصی مقدار ماکزیمم خود را خواهد داشت .
از طرف دیگر با توجه به این حقیقت که عمر مفید هر نوع از عایق های الکتریکی پس از جذب میزان معینی حرارت به اتمام می رسد , می توان در ماقع پیک بار , ترانس را به صورتی تحت اضافه بار قرار داد که اضافه فساد عایق در این پریود درست به اندازه کمبود فساد آن در زمان مینیمم بار باشد .
به این ترتیب عایق عمر مفید معین شده خویش را حفظ نموده و دچار خرابی زودرس نخواهد گردید . این اضافه بار که معمولا به صورت درصدی از بار نامی بیان می شود , بستگی به میزان غیر .....(ادامه دارد)

 شرایط پارالل کردن و باردهی اقتصادی برای ترانسفورماتورها
وقتی که ترمینال های مشابه اولیه و ثانویه دو ترانس (یا بیشتر) به یک دیگر متصل شوند  گفته می شود که آن ها به صورت پارالل کار می کنند .
این عمل معمولا از طریق باس های ویژه و یا مستقیما روی شبکه انجام می گیرد .برای پارالل کردن چند ترانس باید برقرار باشد :

  • کلیه ترانس ها باید دارای گروه های اتصال یکسان باشند.
  • ولتاژ نامی ونسبت تبدیل ترانس ها باید یکسان باشد .
  • ولتاژ اتصال کوتاه (امپدانس اتصال کوتاه ) ترانسفورماتورها باید برابر باشند .
    اگر در یک پست برق چند ترانسفورماتور به طور پارالل وجود داشته باشد , شرایط کار اقتصادی ایجاد می نماید که بر حسب مقدار بار مصرفی , تعداد مشخصی از ترانسفورماتورها در مدار قرار گیرند . .....(ادامه دارد)

ترانسفورماتورهای ولتاژ (p.t)
ترانس های ولتاژ ممکن است تکفاز یا سه فاز به صورت خشک و یا غوطه ور در روغن ساخته شوند و مشخصه اساسی این ترانس نسبت به تبدیل ولتاژ آن می باشد . دقت اندازه گیری یک ترانس ولتاژ که به کلاس دستگاه نیز مشهور است میزان خطای آن را مشخص می کند .
مثلا کلاس 2/0 مشخص می کند که خطای نسبت تبدیل ترانس2/0. + درصد بوده و ماکزیمم خطای زاویه فاز (اختلاف فاز بین ولتاژ اولیه و ثانویه ) در آن 10+ دقیقه می باشد .
کلاس 5/0 مربوط به ترانس ولتاژی با خطای نسبت تبدیل 5/0+ درصد و ماکزیمم خطای زاویه 20+  دقیقه بوده و کلاس 1 مربوط به ترانس ولتاژی به خطای نسبت تبدیل 1+ درصد و ماکزیمم خطای زاویه 40+ دقیقه می باشد و بالاخره دستگاهی که دارای کلاس 3 است خطای نسبت تبدیل آن 3+ درصد بوده و حد معینی برای خطای زاویه آن مشخص نشده است . .....(ادامه دارد)

ترانسفورماتورهای جریان ( C.T)
ترانسفورماتورهای جریان اصولاً در شبکه های متناوب جهت تامین جریان سیم پیچی سری دستگاه های اندازه گیری و رله های حفاظتی بکار برده شده و نسبت تبدیل آنها به صورتی انتخاب می شود که جریان نامی اولیه را به میزان یک یا 5 آمپر کاهش دهد.
لذا می توان برای اندازه گیری و حفاظت از دستگاهها و رله ها از ترانس های جریان استفاده نمود . یک ترانمس جریان هم در نسب تبدیل و هم در فاز (زاویه ) جریان دارای خطا بوده و در عمل دقت اندازه گیری ترانس که مبین میزان خطای آن نیز هست به کلاس دستگاه شهرت داشته و با ارقام 2/5 ، % ،‌3 ، 1 و 10 مشخص می شود که در واقع مقدار ماکزیمم خطای ترانس را وقتی که جریان اولیه ان 1 تا 2/1 برابر مقدار نامی باشد نشان می دهند . .....(ادامه دارد)

بخشی از فهرست مطالب گزارش کارآموزی شرکت الکتروتکنیک

موتورهای القائی1
راه اندازی2
ترمز الکتریکی3
کنترل سرعت9
بادهی ترانسفورماتور21
تنظیم ولتاژ26
مراقبت و نگهداری از ترانسهای قدرت30
روشهای خشک کردن ترانسها35
دژنکتور36
سکسیونرها40
ترانسفورماتور های ولتاژ P.T45
ترانسفورماتورهای جریانCT47

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود گزارش کارآموزی شرکت الکتروتکنیک
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد