
لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه2
فناوری اطلاعات و ارتباطات و مدیریت ارتباط با مشتریان
یکی از کاربردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه بازاریابی و فروش، ایفای نقش تسهیلکننده در زمینه مدیریت ارتباط با مشتریان است. بر ایناساس، بهطور نظاممند اقدام به جمعآوری اطلاعات مربوط به رفتار و نیازهای مشتریان میشود و با توجه به الگوهای مصرف و تقاضا به سازمانها درباره درکی فراگیر نسبت به نوع و نحوه تدارک و ارایه محصولات و خدمات منطبق با نیازهای مشتریان کمک میشود. انتظار میرود ابزارهای مدیریت ارتباط با مشتری به بهبود خدمات قابل ارایه به مشتریان بپردازند و بهویژه در سازمانهای بزرگی که با انبوه مشتریان سر و کار دارند از هزینههای اداری و اجرایی بکاهد. در واقع، نظام مدیریت ارتباط با مشتری در امتداد نظامهای ارتباطی دیگر همچون زنجیره تامین و مدیریت دانش قرار دارد.
هماکنون در اتحادیه اروپا، 36 درصد از اشتغال مربوط به خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات مربوط به سازمانهایی است که از نظامهای مدیریت ارتباط با مشتری سود میجویند. 46 درصد از شرکتهای بزرگ این اتحادیه از این ابزار استفاده میکنند و این رقم برای شرکتهای متوسط و کوچک بهترتیب برابر با 28 درصد و 14 درصد است.
فناوری اطلاعات و ارتباطات علاوه بر آنکه یکی از مهمترین تسهیلکنندههای مدیریت ارتباط با مشتریان است، بلکه خود از این رویکرد بهره زیادی میبرد. کاربرد مدیریت ارتباط با مشتری در سازمانهایی مانند عوامل اجرایی شرکتهای بزرگ مخابراتی از اهمیت ویژهای برخوردار است؛ زیرا آنها با مشتریان گوناگونی از بخشهای مختلف اقتصادی و اجتماعی سر و کار دارند. بهعنوان مثال، ایجاد و توسعه شبکههای مخابراتی دیجیتال در دهه 1990 به خدمات جدیدی منجر شد که ناشی از هوشمندسازی شبکه و تمرکز بر نیازهای مختلف مشتریان بود.
در بخش رایانه نیز بهدلیل تنوع خدمات، مدیریت ارتباط با مشتری بهویژه برای شرکتهایی که به تولید انبوه نرمافزار میپردازند و با مشتریان بالقوه و بالفعل زیادی سر و کار دارند از اهمیت زیادی برخوردار است. البته، اغلب این ارتباطات از طریق سایتهای اینترنتی صورت میگیرد، ولی برای برخی پروژههای بزرگ نرمافزاری، ارتباط رو در رو با مشتریان نیز ضروری است.
توسعه نظام خردهبانکداری توسط فائو
نظام خردهبانکداری- جی.تی.زد- فائو نرمافزاری است که برای موسسات مالی ارایه کننده خدمات مالی و اعتباری برای خانوارهای کمدرآمد و کارآفرینان مناطق محروم طراحی شده است. طرح یاد شده برای حمایت از موسسات مالی کوچک شامل: تعاونیهای اعتبار، بانک های پسانداز و موسسات مالی خرد بهویژه در مناطق روستایی و دورافتاده در نظر گرفته شده است. این نرمافزار برای موسسات فعال در کشورهای در حال توسعه و تامین منابع مالی کارآفرینان فعال در کسب و کارهای محلی این کشورها بسیار مناسب است. در نظام طراحی شده، فعالیتها بهصورت یکپارچه تنظیم میشود و بر اساس تحلیل صورت گرفته از وضعیت کلی، سیاستهایی برای بهبود برنامهها پیشنهاد میشود. نمایندگی ف
تحقیق در مورد فناوری اطلاعات و ارتباطات و مدیریت ارتباط با مشتریان