عنوان انگلیسی مقاله: Effect of Business Process Reengineering Factors on Organizational Performance of Nigerian banks: Information Technology Capability as the Moderating Factor
عنوان فارسی مقاله:اثر عوامل مهندسی مجدد فرآیند کسب و کار بر عملکرد سازمانی بانک های نیجریه: قابلیت فناوری اطلاعات به عنوان عامل تعدیل کننده.
دسته: حسابداری - اقتصاد
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 9
چکیده ترجمه:
هدف از این مقاله بررسی عوامل یا ابعاد BPR است که ممکن است عملکرد بانک را تحت تاثیر قرار دهد. علاوه بر این، این مقاله نیز به بررسی سطح اجرای مهندسی مجدد فرآیند کسب و کار (BPR) در موسسات مالی نیجریه می پردازد. یک آزمون آزمایشی به دنبال این اهداف انجام شد. محتوای ابزار و اعتبار صوری، و قابلیت اطمینان از طریق پانل تخصصی در هر دو زمینه علمی و عملی مورد بررسی قرار گرفت. اطلاعات دریافت شده از گروه های بانک های تجاری با استفاده از نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل شد. نتایج نشان می دهد که ابعاد BPR قابل اعتماد و معتبر هستند. علاوه بر این، BPR در فرایند عملیات های مختلف در بانک ها پیاده سازی شد. این تحقیق قابل توجه است، چرا که به بررسی سطح اجرای BRP در بانک نیجریه می پردازد و ابعاد مختلف BPR را که در آن بسیاری از این ابعاد هنوز نیاز به کاوش بیشتری دارند تایید می کند.
مقدمه :
جهانی شدن تدریجی بازارهای مالی مستلزم آن می باشد که دست اندرکاران بازار، تغییراتی را در فرآیندهای عملیاتی خود فراتر از رقابت محلی برای رقابت جهانی اعمال کنند. این روند باعث شده است که بسیاری از بانک ها در کشورهای در حال توسعه مبادرت به بهبود کیفیت خدمات به مشتریان، سرعت، کاهش هزینه های عملیاتی، افزایش کارایی و سودآوری کنند. از آنجا که بازار به دلیل ترکیب و ادغام بانک ها و به روز رسانی استراتژی تثبیت می گردد، خدمات ابتکاری بانکی و مدیریت شخصی بانکی در حال تحول است. به عنوان یک نتیجه، تمرکز به تنهایی دیگر در کاهش هزینه ها نمی باشد، بلکه به طور همزمان در بهبود خدمات به مشتریان نیط معطوف شده است. به عبارت دیگر، فرآیندها نه تنها باید کارآمد تر باشند، بلکه آنها نیز باید مشتری دوستانه نیز باشند. در انجام این کار، تلاشی برای انتقال روش هایی که در سایر صنایع اثربخش بوده اند، به خصوص در صنعت، به بخش مالی صورت گرفته است. یکی از این روش ها به عنوان فرآیند کسب و کار مهندسی مجدد (BPR) شناخته شده است.BPR یک رویکرد اصلی مدیریتی است که می تواند جهت رسیدن به یک بهبود بنیادی در کیفیت، سرعت، خدمات به مشتریان، و کاهش در هزینه تمرکز کند. آلن (1994) استدلال کرد که، تمرکز مهندسی مجدد در طراحی مجدد فرآیندها، مربوط به انجام کارهایی بهتر و واضح تر است. یکی از اهداف اولیه صنعت خدمات مالی این بوده است که همیشه فرایندهایی را افزایش دهد که سبب ارائه خدمات به مشتریان از طریق رویکرد مدیریت کاهش هزینه، بهبود، بهبود کیفیت، سرعت و خدمات به مشتریان برای به حداکثر رساندن سود شود. بنابراین، محققان استدلال کردند که مدیریت سازمان می تواند با اتخاذ مهندسی مجدد فرایند کسب و کار (BPR) به بهبود قابل توجهی در عملکرد سازمانی دست یابند. روند ادغام و اکتساب در موسسات مالی نیجریه منجر به انجام یک بهبود بنیادی در عملیات آنها شده است. با این حال، مطالعاتی که به بررسی سطح اجرای BPR در این بخش پرداخته اند هنوز هم کمیاب هستند. در واقع، سطح اجرای BPR پس از دوره تثبیت در نیجریه هنوز هم نامعلوم است. از این رو، مطالعه حاضر به بررسی سطح اجرای BPR در موسسات مالی نیجریه می پردازد.
عوامل مهندسی مجدد فرآیند کسب و کار بر عملکرد سازمانی بانک های نیجریه: قابلیت فناوری اطلاعات به عنوان عامل تعدیل کننده.