سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله سلول

اختصاصی از سورنا فایل دانلود مقاله سلول دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله سلول


دانلود مقاله سلول

 

مشخصات این فایل
عنوان :سلول
فرمت فایل: word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات:51

این مقاله در مورد سلول می باشد.

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله سلول

تعداد سلولها
در موجودات تک سلولی جاندار و سلول به صورت یک موجود درهم ادغام می شوند مانند :آمیب .در موجودات پر سلولی نمونه هایی در گیاهان شناخته شده اند که در آنها تعداد سلولها ثابت است . در تمام موارد دیگر تعداد سلولها تا موقعی که موجود به حد بلوغ برسد افزایش می یابد . همه سولها با یک آهنگ و دی طی یک مدت تقسیم نمی شوند . چنانچه در انسان همه سلوهای عصبی که درهنگام تولد تشکیل شده اند غیر قابل جایگزینی هستند و اگر احتمالاً خراب شوند ناگزیر از بین می روند ، بر عکس سلولهای خونی یا سلولهای پوست زندگی کوتاهی دارند و تا هنگام مرگ موجود زنده به طور مداوم تولید می شود و جانشین تک سلولهای از دست رفته می گردند ....(ادامه دارد)

عمر سلولها
عده ای ممکن است چند ساعتی بیشتر عمر نکنند مانند سلولهای قاعده مو و بعضی عمر چند روزه دارند  . مثل  سلولهای پوست و ناخن و برخی چند هفته ای عمر می کنند مانند گویچه های قرمز خون انسان که بین 4 تا 6 هفته عمر می کند ولی  سلولهایی هستند که عمرشان دو برابر با عمر صاحب سلول است . مانند  سلولهای عصبی و عضلانی ....(ادامه دارد)

مروری بر ساختمان سلول
سلولهای آزاد و  سلولهای موجودات پر سلولی به دو گروه بزرگ یوکاریوت ( دارای هسته حقیقی ) و پرکاریوت ( فاقد هسته مشخص ) تقسیم می شوند . در سلولهای یوگاریوت محتویات هسته سلول توسط غلاف هسته ای از بقیه قسمتهاس سلول جدا می شود . درحالیکه در سلولهای پروکاریوت محتویات هسته از بقیه قسمتهای  سلول جدا نمی شود ....(ادامه دارد)

اسکلت سلولی و شبکه میکروترابکولار
در سیتوزول بسیاری از سلولها اجزاء اسکلت سلولی و شبکه میکروترابکولار وجود دارد . اسکلت سلولی شامل فلامانهای نازک ، فلامنهای متوسط و ضخیم و میکروتوبولها است . این ساختمانها به سلول شکل و حالت داده و در حرکت سلولی دخالت می کنند . به نظر می رسد که عناصر اسکلت سلولی به وسیله شبکه ای از ساختمانهای نخ مانند نازکی بنام شبکه میکروترابکولار وصل شده اند . این شبکه همچنین تعدادی از اندامکهای غشاء دار و ریبوزومها را به هم وصل می کنند ....(ادامه دارد)

هسته
درسلول یک هسته دارد و هسته معمولاً کروی است و بوسیله سیتوپلاسم احاطه می شود . هسته ساختمان بزرگی است که همیشه درمرکز سلول قرار دارد . محتویات هسته بوسیله دو غشاء بوجود اورنده غلاف هسته ای از سیتوپلاسم اطراف جدا می شود . غشاء خارجی در بعضی نقاط با غشاء داخلی اتصال پبدا کرده و منافذ هسته ای را بوجود می آورند . منافذ هسته ای بین سیتوزول و محتویات هسته ای که معمولاً بنام نوکلئوپلاسم نامیده می شود ارتباط برقرار می کند . منافذ هسته ای غالباً بوسیله مواد دانه ای شکل مسدود شده اند ....(ادامه دارد)

رشد و تکثیر سلول :
همه سلولهای جانوران وگیاهان پرسلولی ,در اثر رشد وتقسیم از یک سلول واحد مشتق شده اند .برای توصیف رشد جمعیتهای سلولی می توان مدلهای ریاضی طرح کرد وتکثیر سلولی را بطور تجربی با استفاده از محیط کنشهای سلولی مورد استفاده قرار داد . برای کشت سلولها واندازه گیری رشد جمعیت روشهای متنوعی وجود دارد .رشد جمعیتهای سلولی بطور مرسوم دارای چهارفاز رشد لگاریتمی ,ماگزیمم ثابت و کاهشی است....(ادامه دارد)

متابولیسم سلولی :
سلولها ترکیبات بزرگ را با واکنشهای کاتالیز شده آنزیمی می شکنند ( یعنی کاتابولیسم ) تا انرژی شیمیایی قابل استفاده را از این طریق کسب کنند و نیز مولکوهای کوچک مورد نیاز برای ساخت مولکولهای بزرگ دیگر ( آنابولیسم ) را تهیه کنند . توالی واکنشها یا مسیر هایمتابولیکی با اندامکهای خاصی همراه اند ، آنزیمهای کاتالیز کننده واکنشها در بین یا درون اندامکهای غشاء دار محصور شده اند . معمولا کربوائیدراتها ، لیپیدها و پروتئینها
می توانند کاتالیزه شده تا انرژی تولید کنند و نیز حوضچه ای از مولکولهای کوچک ممکن است در ساخت ماکرومولکولهای جدید بکار بروند، و یا از سلولها دفع شوند . فرآورده های کاتابولیسم در یک...(ادامه دارد)

بخشی از فهرست مطالب مقاله سلول

تئوری سلولی
تعداد سلولها
اشکال سلولی
ابعاد سلولی
اندازه سلولها
حرکت سلولها
عمر سلولها
وظیفه سلولهای زنده و مرده
رابطه سلولها با یکدیگر
مروری بر ساختمان سلولها
سلولهای یوکاریوت ( جانوری)
غشاء پلاسمایی
اسکلت سلولی و شبکه میکروترابکولار
سیتوپلاسم
شبکه آندوپلاسمی
ریبوزوم
میتوکندری
...(ادامه دارد)

بخشی از فهرست منابع مقاله سلول

1.نویسنده : د.جی .مک کین
زیست شناسی مقدماتی
ترجمه : محمد علی شمیم
2.نویسنده : شیلر فیلیپ ، دونالدئی . بیانچی
زیست شناسی سلولی و مولکولی
ترجمه : فتح اله فتحی آذربایجانی
3.نویسنده : لوئی گالین کلود
زیست شناسی یاخته ای
ترجمه : بهروز شاهسون بهبودی ، خیر النساء محور ضمامی
...(ادامه دارد)


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله سلول
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد