فرمت فایل : power point (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد اسلاید : 47 اسلاید
بخشی از اسلایدها :
¢برای توسعه راه حل های نرم افزاری پارادایم های مختلفی وجود دارد.
¢برای توسعه راه حل های سازمانی سطح انتزاع می بایست در محدوده فرایندهای کسب و کار ارتقا پیدا کند.
¢پارادایم های سنتی مبتنی بر مؤلفه و شیء برای پاسخگویی به چالشهای پیش رو کافی نیستند.
¢نیاز به تغییر پارادایم توسعه راه حل به سمت سرویس گرایی با توجه به خدمت محور شدن سازمانها بوجود آمده است.
خودکارسازی در مقابل فرآیند تجویز شده
¢فعالیتهای توسعه نرم افزار در حالت عمومی توسط عامل انسانی انجام می شود. (تجویز شده)
¢خودکارسازی این فعالیتها در موارد ذیل باعث بهبود فرآیند توسعه نرم افزار می گردد:
¢کاهش پیچیدگی
¢افزایش بهره وری
¢افزایش چابکی
¢افزایش انعطاف پذیری
¢افزایش استفاده مجدد
فرضیات :
1- سرویس گرائی، پارادایم مناسبی برای توسعه نرم افزار است.
2- اولین مرحله در فرآیند توسعه سرویس گرا شناسائی سرویسها ست.
3- سرویسها دارای ویژگیهای هستند که در شناسائی و تشخیص سرویسها باید لحاظ شوند.
4- اصول سرویس گرائی ( T.Erl)
اتصال سست (loose coupling)
قرارداد سرویس (Service contract)
خودمختاری (Autonomy)
تجرید (Abstraction)
قابلیت استفاده مجدد (Reusability)
قابلیت ترکیب (Composability)
Statelessness (عدم حفظ حالت)
قابلیت کشف (Discoverability)
4- برای شناسائی سرویسها راه کارهای دستی، نیمه خودکار و خودکار در مقالات متعدد پیشنهاد شده است.
پاورپوینت جامع درباره مروری بر روش خودکار شناسایی سرویس های نرم افزاری