سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ارتباط و نقش آن در فرایند آموزش PPT

اختصاصی از سورنا فایل ارتباط و نقش آن در فرایند آموزش PPT دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

ارتباط و نقش آن در فرایند آموزش PPT


ارتباط و نقش آن در فرایند آموزش PPT

 

 

 

 

 

 

نام محصولپاورپوینت ارتباط و نقش آن در فرایند آموزش  

فرمت : PPT

حجم : 2.2 مگابایت

تعداد اسلاید : 18

زبان : فارسی

سال گردآوری : 1395

 

مفهوم و تعریف ارتباط

- در علوم ارتباطات از مفهوم ارتباط معنای گوناگونی نظیر انتقال و انتشار آگاهیها، اندیشه ها، ایجاد پیوستگی اجتماعی، اشتراک فکر، و تفاهم استنباط می شود.
- برخی از صاحبنظران آن را فن انتقال اطلاعات و افکار و رفتارهای انسانی از یک شخص به شخصی دیگر تعریف کرده اند.
- ارسطو ارتباط را جست و جو برای دست یافتن به کلیه وسایل و امکانات به منظور ترغیب و اقناع دیگران تعریف می کند.
- جورگن روش (1951) ارتباط را فرایندی می داند که برمبنای آن انسانها همدیگر را تحت تأثیر قرار می دهند.
- آزگود (1957) وقتی ارتباط برقرار می شود که یک سیستم یا یک منبع روی حالت، چگونگی یا اعمال سیستم دیگر تأثیر بگذارد.
- از منظر روانشناسی ارتباط فرایند انتقال یک محرک از سوی گیرنده به منظور تغییر در رفتار می باشد.
- دانشمندان علوم اجتماعی، ارتباط را به معنی تعامل اجتماعی به کار برده و آن را منشأ فرهنگ و عامل ارتقای انسانی دانسته و فقدان آن را به معنای سکون نسبی درحیات انسانی و مانع هر نوع تعالی اجتماعی ذکر کرده اند.
- چارلز کولی (1924) ارتباط را ساز و کاری می داند که روابط انسانی براساس آن به وجود می آید و تمام مظاهر فکری و وسایل انتقال و حفظ آنها در مکان و زمان برپایه آن توسعه پیدا می کند.
- در فرایند یاددهی – یادگیری، ارتباط به معنی اشتراک فکر و برقراری رابطه مطلوب و مؤثر بین یاددهنده و یادگیرنده به منظور تغییر در رفتار به کار برده می شود.
- ارتباط عبارت است از فرایند انتقال پیام از فرستنده به گیرنده و بالعکس، با استفاده از علایم و نمادهای مشترک به منظور تأثیر، کنترل و هدایت

در تعریف فوق سه نکته قابل توجه وجود دارد:

1- ارتباط را یک جریان می داند به عبارت دیگر ارتباط عبارت است از وقایع و روابط پویا، جاری، مستمر و پیوسته در حال تغییر، نه رویدادی ثابت

2- در ارتباط، تبادل افکار و اندیشه ها، احساسات و عقاید بدون استفاده از علایم امکان پذیر نیست.

3- این تعریف به هدف ارتباط فراتر از «تأثیر و تأثر» توجه دارد. زیرا آن را عامل کنترل و هدایت نیز می داند.

 


دانلود با لینک مستقیم


ارتباط و نقش آن در فرایند آموزش PPT
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد